oude topics op slot?

Aanbevolen berichten

Beste HL'ers,

 

Er wordt (naar mijn idee de laatste tijd vaker) nogal eens gereageerd op topics die al enkele jaren oud en niet meer actueel zijn. Pas na enkele berichten in zo'n topic gelezen te hebben kom ik er dan achter dat het al een heel oud topic is (sorry, ik ben misschien niet zo snugger). Irritant omdat in veel gevallen al achterhaald.

 

Is het een idee om topics waar langer dan bijvoorbeeld een jaar niet op is gereageerd op slot te zetten? Wil iemand alsnog op dit onderwerp reageren dan is het wellicht beter een nieuw topic te starten met verwijzing naar het oude.

 

Geen idee of dit mogelijk is, ik wil de (prima!) mods hier uiteraard niet met extra werk opzadelen maar wellicht kan dit automatisch zo geregeld worden?

 

groet,

Marjan

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie

Op zich een goed idee, ware het niet dat oude onderwerpen soms weer actueel worden of relevant zijn voor ondernemers die met een vergelijkbaar probleem te maken hebben.

 

Wat de laatste tijd opvalt, is dat een paar spammerts lukraak relevante onderwerpen naar boven halen en dat nieuwkomers snel 10 bijdragen willen leveren door willekeurig te reageren op (ouwe) onderwerpen.

 

Spammerts moeten eigenlijk meteen kort gehouden worden, door bijdragen uit (oude) onderwerpen te verwijderen.

 

En die 10 aanloopbijdragen zijn wellicht niet de beste manier om een drempeltje in te bouwen voordat nieuwkomers een oordeel kunnen vragen over hun website of hun logo. Zo worden loze berichten beloond. Daar moet een beter alternatief voor zijn.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Op zich met je eens. Oude onderwerpen moeten nog wel steeds gelezen kunnen worden (en daarom niet verwijderd) maar ook al worden ze weer actueel dan nog wordt de actualiteitswaarde niet bevorderd door een jaar(of meer) later een nieuwe reactie toe te voegen met als gevolg dat degenen die dit willen lezen zich eerst door een berg oude berichten heen moeten worstelen. Als ik erachter kom dat ik in een heel oud topic zit te lezen haak ik af wat eventuele reacties op een nieuwe vraag m.b.t. hetzelfde onderwerp niet ten goede komt.

 

Ik pleit er dus voor er een slot op te doen en een nieuwe topic met hetzelfde onderwerp te laten starten, al dan niet met verwijzing naar het oude afgesloten topic.

 

Die 10 aanloopbijdragen zijn inderdaad niet echt lekker. Misschien kan het verplicht worden dat een nieuwe gebruiker eerst zijn volledige profiel invult ipv 10 nietszeggende reacties te plaatsen? Van een flauwekul profiel hebben we minder last dan van 10 berichten die nergens over gaan.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie

En die 10 aanloopbijdragen zijn wellicht niet de beste manier om een drempeltje in te bouwen voordat nieuwkomers een oordeel kunnen vragen over hun website of hun logo. Zo worden loze berichten beloond. Daar moet een beter alternatief voor zijn.

 

Ja, dus de aanloopbijdrage eerst afschaffen, dan eventueel een alternatief bedenken. Maar voor mij hoeft dat niet.

Link naar reactie

In die valkuil ben ik ook al diverse keren getrapt...

Misschien is een mix mogelijk (zegt de nieuwkomer :))

Dat de oude in een achtergrondkleur of zo komt?

Zo blijf je de ouden zien, kun je er op reageren maar de kleur geeft aan dat deze al lang niet meer actueel is...

(of een tekst in een raster er door heen, zodat er in ieder geval een onderscheid in zit)

Link naar reactie

Wat de laatste tijd opvalt, is dat een paar spammerts lukraak relevante onderwerpen naar boven halen en dat nieuwkomers snel 10 bijdragen willen leveren door willekeurig te reageren op (ouwe) onderwerpen.

 

Spammerts moeten eigenlijk meteen kort gehouden worden, door bijdragen uit (oude) onderwerpen te verwijderen.

 

En die 10 aanloopbijdragen zijn wellicht niet de beste manier om een drempeltje in te bouwen voordat nieuwkomers een oordeel kunnen vragen over hun website of hun logo. Zo worden loze berichten beloond. Daar moet een beter alternatief voor

 

Hierover is op de laatste modmeeting uitvoerig gesproken. En er zijn ook cordate besluiten genomen over o.a. de postcount-drempel. Nadere info volgt eerst in het adminboard, daarna wordt het verwerkt in de techniek en forumregels, en vervolgens worden de bestaande en nieuwe leden geïnformeerd (redenen waarom de informatie nog niet in adminboard staat zijn bij de mods bekend)

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Of het systeem van Tweakers: Een grote rode banner met "Dit topic is heel oud, weet je zeker dat je hier nog op wilt reageren?" of: "Er is sinds [datum] niet meer op dit topic gereageerd". Wellicht zelfs in combinatie met een checkbox waarin de auteur verklaart dat hij hiervan op de hoogte is. Dan weet hij zeker dat het een oud topic is en voorkom je dat een oud topic per ongeluk weer tot leven gewekt wordt.

 

Had ik volgens mij al eens gesuggereerd ergens :)

Link naar reactie
Quote : TwaBla En die 10 aanloopbijdragen zijn wellicht niet de beste manier om een drempeltje in te bouwen voordat nieuwkomers een oordeel kunnen vragen over hun website of hun logo. Zo worden loze berichten beloond. Daar moet een beter alternatief voor zijn.

 

Is het geen optie om ipv 10 berichten bijvoorbeeld een minimum karma van 5, dan weet je in ieder geval zeker dat de betreffende persoon niet door middel van spam aan zijn minimum is gekomen.....

 

Groeten

Joost

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie

Quote : TwaBla En die 10 aanloopbijdragen zijn wellicht niet de beste manier om een drempeltje in te bouwen voordat nieuwkomers een oordeel kunnen vragen over hun website of hun logo. Zo worden loze berichten beloond. Daar moet een beter alternatief voor zijn.

 

Is het geen optie om ipv 10 berichten bijvoorbeeld een minimum karma van 5, dan weet je in ieder geval zeker dat de betreffende persoon niet door middel van spam aan zijn minimum is gekomen.....

 

Groeten

Joost

Dat is ook geen optie; maak je gewoon een tweede account aan en maar blijven reuzen.. ;)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.