• 0

Mail van Russisch persoon die aanbied om als verkoopagent te fungeren

Goedemiddag HLers,

 

Vandaag ontving ik een mail van ene Hr. [mod edit: naam verwijderd ] . In de mail geeft hij aan dat hij geïnteresseerd is in het vermarkten van mijn producten in Rusland, Oekraïne, Kazachstan en Armenië.

Volgens zijn mail is deze man goed in het verkopen, jarenlange ervaring, etc.

 

Het klinkt allemaal erg leuk en aardig, maar van dit soort mail wordt ik altijd wat voorzichtig. Ik heb gegoogeld op zijn naam en adres gegevens (volledig adres is bekent) en dan komt er het één en ander van handelswebsites en een linked in profiel boven drijven.

Ik krijg soort gelijke mail sporadisch en als ik dan op de naam google vind je vaak niks, een adres stond in die mials nooit vermeld.

 

Is er iemand bekent met deze beste man en zijn werkelijke bedoelingen?

Wat moet ik hiervan denken en mee doen?

 

[Mod edit: hier geen discussie over een met name genoemde persoon, naam verwijderd. Vraag hergeformuleerd]

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij is dit spam, ik krijg dit soort 'aanbiedingen' ook in mijn spambox. Mocht je toch benieuwd zijn, dan zou ik terugmailen dat je telefonisch contact de voorkeur geeft zodat je meteen weet hoe serieus het is (maar wel met als risico dat het toch spam is en de spammer vervolgens weet dat je je mail netjes leest).

Link naar reactie
  • 0

@ Norbert, dat had ik eigenlijk zelf ook wel kunnen bedenken, excuus.

 

Jeroen, het lijkt mij eerlijk gezegd ook spam alleen vind ik het wat vreemd dat ik wel allerlei zoekresultaten krijg op zijn naam. Op de andere "aanbieders" krijg ik dit niet. Misschien moet ik hem toch maar eens bellen.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Patrick,

De beste man heeft mij reeds gemaild op een niet voor spam bedoeld mail adres. Als ik nu via een spamvang adres mail dan weet hij ook dat het andere adres wordt gelezen. Wat dat betreft heeft het volgens mij in dit geval dan weinig nut om een apart mail adres te gebruiken, of zie ik wat over het hoofd?

 

Morgen zal ik hem eens bellen en kijken wat zijn bedoeling precies is, en of hij überhaupt iets van mijn branche weet. Ik meld de uitkomst wel op HL.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Zojuist naar Rusland gebeld en er nam nog iemand op ook. De vraag of hij verstand heeft van mijn branche ontweek hij enigszins, ik kon mijn vragen beter per mail stellen dan zou hij ze zo snel mogelijk beantwoorden. Of ik nou zaken met hem zou willen doen vraag ik me nog af maar ik zal hem toch eens wat vragen per mail gaan stellen. Kijken welke reactie er dan terug komt, dan kan ik daarna beslissen of ik mogelijk zaken met hem wil gaan doen.

 

Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat er iemand zou opnemen, dat was weer een meevaller.

 

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Zojuist heb ik een mail terug ontvangen. Mijn vragen aan hem waren:

[*]Van welk vakgebied heeft u kennis, ook van waterbehandeling? (mijn vakgebied)

[*]Hoe ziet hij een eventuele overeenkomst voor zich?

[*]Welke marge rekent hij en wie betaald de lokaal gemaakte kosten (advertenties, etc).

 

Hieronder het belangrijkste deel van zijn mail:

I am businessman, well educated. I am mechanical engineer, specialty-internal combustion engine.

I have sales experience in Russia, CIS, Europe and 2 years in USA.

If you want I can act as your Sales Representative in Russia and CIS.

Please send Agency Agreement with my 15% commission.

Please send me Letter that Mr...... your Sales Representative in Russia and CIS.

Please send Letter to Commercial Service of your Embassy in Moscow, Russia that Mr. ..... your Sales Representative in Russia and CIS.

 

I can do for you presentation and a big advertisement campaign in Russia and CIS.

You can send me information about your products, photos in JPEG format, the best price and DVD for presentation.

I will send letter to some businessmen and companies. I have my personal Sales Representatives in some cities in Russia, Kazakhstan, Ukraine and Armenia.

I can do advertisement in 88 cities in Russia and some cities in Kazakhstan, Ukraine and Armenia.

Please send me your ideas.

 

Ik ben er al wel uit dat ik geen zaken met hem ga doen, het bericht is mij wat te opdringerig.

Hij vraagt ook om een brief die ik aan hem en de ambassade moet sturen waarin ik aangeef dat hij mij verkoop agent is. Is dit een gebruikelijk manier om een dergelijke overeenkomst vast te leggen?

 

 

 

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Beste Basto,

 

Ik zou inderdaad geen zaken doen met een dergelijk persoon.

Uit ervaring weet ik dat de handel / business met Rusland zeer complex is, waarbij veel zaken in de Russische taal moet gebeuren. Werk zelf voor een internationale organisatie, die een zusterbedrijf heeft in Moskou.

Als je intenties hebt om met Rusland zaken te doen, moet dit via een vertrouwenspersoon gebeuren, die de Russische taal machtig is. En niet te vergeten dat Rusland (nog steeds) vreselijk corrupt is!

 

Met vriendelijke groet,

Robert Reesink

Met ondernemende groet,

R.J. Reesink

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.