"Mee eens" button

Aanbevolen berichten

Zou het van toegevoegde waarde kunnen als er een "mee eens" button zou komen?

 

Enerzijds hoeft men niet te reageren met "vind ik ook" om vervolgens hetzelfde plasje te doen in omgekeerde volgorde.

 

Anderzijds krijgt een antwoord meer kracht.

 

Tevens is de gedachte "dit wordt niet gelezen" omzeild.

Link naar reactie
Zou het van toegevoegde waarde kunnen als er een "mee eens" button zou komen?

Wat mij betreft niet. Een discussie is geen poll, ik wil niet weten hoeveel mensen het met mij eens of oneens zijn, ik wil de argumenten lezen en daarover discussiëren.

 

Anderzijds krijgt een antwoord meer kracht.

Hmm. Onzin die ondersteund wordt door 200 nono's die het er mee eens zijn blijft toch onzin. Geef onzin kracht en het wordt zelfs gevaarlijke onzin. . Daarom geloof ik meer in de kracht van een discussie met argumenten.

 

Tevens is de gedachte "dit wordt niet gelezen" omzeild.

Het aantal keren dat een topic gelezen is staat bovenaan het topic. En reageert niemand op jouw bijdrage, dan had kennelijk niemand de behoefte om daar op te reageren.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Ik denk dat je toch iets kwijt ben met een "mee eens" button. Je gaat veel sneller met een ander eens zijn dat het misschien nog even te verduidelijken. Volgens mij als er gewoon een goed antwoord wordt gegeven heeft het weinig toegevoegde waarde als 10 mensen nog even vertellen dat ze het er mee eens zijn. Ik mag hopen dat we toch wel zo'n niveau hebben dat we dat niet nodig hebben.

Link naar reactie
Een discussie is geen poll, ik wil niet weten hoeveel mensen het met mij eens of oneens zijn, ik wil de argumenten lezen en daarover discussiëren.

Het begint toch met een vraag en als die vraag goed is beantwoord waarom zul je er dan over discussiëren?

 

Hmm. Onzin die ondersteund wordt door 200 nono's die het er mee eens zijn blijft toch onzin. Geef onzin kracht en het wordt zelfs gevaarlijke onzin.

Nono's geen recht geven om "mee eens" te kunnen stemmen. Als iedereen "ja" knikt en jij vindt het anders dan maak je er toch een eye-opener van?

 

Het aantal keren dat een topic gelezen is staat bovenaan het topic. En reageert niemand op jouw bijdrage, dan had kennelijk niemand de behoefte om daar op te reageren.

Klopt. Bij "Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)" staat dat op 245.572. Wat zegt dat over bepaalde antwoorden?

Link naar reactie
Hoe bepaal je wie nono is en wie niet op specifieke onderwerpen?

De term "nono" gebruikt Norbert in zijn antwoord en ik heb de aanname gedaan dat hij daarmee noobie bedoelde. Als dit een verkeerde aanname is dan graag verduidelijking zodat er geen begripsverwarring is.

De vrijgave om "mee eens" te klikken zou een mod kunnen geven, na een beoordeling op de content van een noobie.

Link naar reactie

Een nono is iemand die niets inhoudelijk van het topic afweet, maar er desalniettemin wel een mening over heeft . Nono's vallen snel door de mand omdat ze hun mening niet kunnen beargumenteren.

 

Niet te verwarren met een noob dus.

 

 

 

En mods gaan geen topics, startposts, specifieke boards, posters of klikopties "vrijgeven". afgezien van diverse technische en praktische onmogelijkheden haal je daarmee alle dynamiek uit het forum omdat mods eea niet realtime kunnen bijbenen. Moderatie geschiedt achteraf waar nodig, niet vooraf waar mogelijk niet nodig.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Een nono is iemand die niets inhoudelijk van het topic afweet, maar er desalniettemin wel een mening over heeft . Nono's vallen snel door de mand omdat ze hun mening niet kunnen beargumenteren.

 

Ik ga de uitdrukking hier niet eens herhalen maar ik kan je wel zeggen dat de uitdrukking voor mij en vele andere Noord Hollanders een totaal andere betekenis heeft. Zo anders dat ik hem hier net eens uit ga leggen omdat dat wel eens zou kunnen leiden tot kamervragen vanwege de vermelding van de diverse overheidsinstanties als partner van dit forum.

 

Overigens valt het mij met name de laatste paar weken op dat gebruikers maar ook moderatoren steeds onbeschofter reageren.

 

Link naar reactie

Overigens valt het mij met name de laatste paar weken op dat gebruikers maar ook moderatoren steeds onbeschofter reageren.

 

 

Ik zal maar niet vragen naar voorbeelden, maar ik heb nog geen discussies uit de hand zien lopen wegens onbeschoft gedrag. Wellicht dat sommige discussies wat onaardige antwoorden bevatten, maar daar is de kous ook wel mee af denk ik en zo zeldzaam is dat niet. Nu heeft iedereen een langer nachtje gehad, dus we gaan fris weer verder :).

 

On topic!!: ik vind de button geen goed idee en sluit me geheel aan bij Norberts mening.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Een discussie is geen poll, ik wil niet weten hoeveel mensen het met mij eens of oneens zijn, ik wil de argumenten lezen en daarover discussiëren.

Het begint toch met een vraag en als die vraag goed is beantwoord waarom zul je er dan over discussiëren?

 

Hmm. Onzin die ondersteund wordt door 200 nono's die het er mee eens zijn blijft toch onzin. Geef onzin kracht en het wordt zelfs gevaarlijke onzin.

Nono's geen recht geven om "mee eens" te kunnen stemmen. Als iedereen "ja" knikt en jij vindt het anders dan maak je er toch een eye-opener van?

 

Het aantal keren dat een topic gelezen is staat bovenaan het topic. En reageert niemand op jouw bijdrage, dan had kennelijk niemand de behoefte om daar op te reageren.

Klopt. Bij "Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)" staat dat op 245.572. Wat zegt dat over bepaalde antwoorden?

Joost, ondanks mijn tegengas? (1 zin doorgehaald in de quote omdat die niet relevant meer is)

Link naar reactie

Sancho weet als geen ander hoe het kan zijn om tegen de macht van de meerderheid te mogen vechten. In een ver grijs verleden werden mensen verketterd omdat ze beweerden dat de aarde rond was. Nu weten we gelukkig wel dat de aarde rond is, maar nog steeds niet dat de meerderheid niet altijd de wijsheid in pacht heeft.

 

Sancho is blij om de nono te mogen zijn! Hij kan en mag van alles roepen en dan zeggen dat ie er toch geen verstand van heeft. De ideale positie, vindt Sancho. Hij heeft alleen wel grote bezwaren tegen stemmen voor of tegen een bewering, want vaak ligt de "waarheid", voor zover die te bepalen zou zijn, niet alleen bij wat de meerderheid ervan vindt. Denk even aan die ongelukkige veldheer Leers, die eigenlijk de regels (van de meerderheid) uitvoert en daardoor in heel zwaar weer komt. Daarbij niet te vergeten die arme Mauro, die er het slachtoffer van wordt.

 

Sancho denkt bovendien dat het heel aardig is om af en toe een tegendraads geluid te horen. Dat houdt hem scherp. Het wordt enkel wel een beetje vervelend als op een zeker moment de argumenten op zijn en de veldheren elkaars blazoen proberen te vernietigen. Sancho heeft bovendien een erg grote hekel aan laag taalgebruik, maar blijft wel een nono.

 

Wel of geen extra knopje zal Sancho een zorg zijn. Sancho gaat voor het geluk en niet voor het gelijk ;D

 

Salut, de la Mancha!!

 

 

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie

Ik zit nu te twijfelen over een "nono"-knopje of een "noob"-knopje. Het kan natuurlijk ook allebei! En dan nog een "mee-eens"-knopje en een "niet-mee-eens"-knopje. En een knopje om aan te geven dat je de discussie niet gaat volgen, ofwel een "volg-niet"-knopje en ook een "volg" knopje, waarmee je je in de rij van volgers kunt scharen die rechts naast het topic wordt gepresenteerd. En als laatste natuurlijk nog een "waarderings"-knopje, waar je het topic een cijfer kunt geven. Handig voor de indexering van het forum, zodat je b.v. d.m.v. een "rankings"-knopje de hoogst gewaarde topics door kunt bladeren. Het is wat met die knopjes....... ???

Link naar reactie

maak er dan een + en - button van om een antwoord te kunnen waarderen.

Indien er teveel - etjes komen (b.v. 5 of 10 keer op de - gedrukt) dan wordt het antwoord geminimaliseerd waardoor volgende lezers van het topic dat antwoord in principe niet lezen.

Ze zien dan enkel een 1 regelig bericht met naam van poster en nog wat beperkte info maar niet de reactie zelf.

Willen ze het wel lezen kunnen ze die reactie alsnog openen.

 

Op die manier kunnen slechte of volstrekt nutteloze reacties verborgen worden door waardering (of dus het ontbreken daarvan) en hoeft iemand die later een topic leest zich niet door allemaal slechte/onzinnige reacties te worstelen.

Link naar reactie
Op die manier kunnen slechte of volstrekt nutteloze reacties verborgen worden door waardering (of dus het ontbreken daarvan) en hoeft iemand die later een topic leest zich niet door allemaal slechte/onzinnige reacties te worstelen.

Op zich een aardig idee dat ik op buitenlandse (vooral technische) fora wel eens tegenkom. Maar ik zie daar ook de keerzijde: die onzinreacties worden door een ander weer geciteerd, daarop wordt weer gereageerd en ondersteund door likes of pluskudo's of hoe ze ook mogen heten, en dus zie je niet de oorspronkelijke post zelf maar wel geciteerde delen daarvan of reacties erop. Al met al vind ik het extra moeten open klikken van bepaalde reacties, of reacties die in een groter of kleiner lettertype opgemaakt zijn, niet bijdragen aan de leesbaarheid van dat soort topics.

 

En wat me opvalt (c.q. stoort) is dat dat systeem misbruikt wordt voor en door vriendjes of onderlinge vetes die helemaal niets met het onderwerp zelf van doen hebben. Ik kan me zo voorstellen dat we op HL ook wat "controversiële" posters hebben, zoals "A. de eerlijke autohandelaar" die bij de eerste de beste reactie of vraag wordt geminimaliseerd, niet op inhoud maar op "being A. de eerlijke autohandelaar".

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Ik kan me zo voorstellen dat we op HL ook wat "controversiële" posters hebben, zoals "A. de eerlijke autohandelaar" die bij de eerste de beste reactie of vraag wordt geminimaliseerd, niet op inhoud maar op "being A. de eerlijke autohandelaar".

 

Kijk daar heb je gelijk al de pluspunten van zo een systeem te pakken ;)

 

Maar mij maakt het verder niet uit of er zo een toevoeging komt of niet. vind het forum zo ook al goed. maar mogelijk dat er meer mensen zijn die zulke toevoegingen wel een pluspunt en verbetering vinden.

Link naar reactie
Kijk daar heb je gelijk al de pluspunten van zo een systeem te pakken

LOL ;)

 

Maar mij maakt het verder niet uit of er zo een toevoeging komt of niet. vind het forum zo ook al goed. maar mogelijk dat er meer mensen zijn die zulke toevoegingen wel een pluspunt en verbetering vinden.

Ik vind deze discussie daarover nuttig en leerzaam, ook omdat het een nieuwe invalshoek betreft van verse leden, in plaats van het 744e topic over het wel of niet anoniem moeten zijn van reuzen en kneuzen...

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

We hebben al een plus-knop, waarmee je goede berichten kunt delen met de hele wereld. :P

 

Plussen en minnen per bijdrage zijn vrij nutteloos, het gaat om een totale indruk die iemand met zijn of haar (zakelijke of persoonlijke) berichten wekt. Ons brein verwerkt toch ook niet alles op calculatiebasis?

 

Het kan hooguit zo zijn dat er lezers zijn die zelfbevestiging zoeken in deze vorm van klik-je-rot of surf-and-turf. Is een bericht echt bijzonder (slecht) dan is er de mogelijkheid van reuzen (kneuzen).

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Beste mensen, ik zie het forum als een stuk gereedschap met voor en nadelen. Ik gebruik het om info vandaan te halen en om info die anderen mogelijk kunnen gebruiken te plaatsen. Als er iets is wat minder relevant voor mij is, is het "gereedschap" gelukkig zo ingericht dat ik niet alles hoef te lezen. Of ik iets wil lezen of relevant vind kan ik gelukkig heel goed zelf bepalen, daar heb ik geen extra gereedschap voor nodig. En het is met gereedschapbouwers gelukkig zo dat de "fabrikant" zelf bepaalt hoe het gereedschap eruit ziet en wat de eigenschappen ervan zijn. De individuele klant moet niet al teveel invloed hierop hebben, anders wordt het een onwerkbaar geheel. Uiteraard is luisteren naar je klant wel noodzakelijk, maar jij als fabrikant moet de grote lijn vasthouden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.