Eventueel heb ik de mogelijkheid in te stappen in een BV.
Mijn investering zal geen geld zijn, maar tijd. Het idee is om een bepaalde periode (ongeveer een jaar) mijn tijd te investeren, en aan de hand van vooraf bepaalde punten word dan mijn aandeel in de BV bepaald.
De overschrijving van deze aandelen gebeurd dus achteraf.
Ook is het zo dat mijn eventuele partner ervoor wil kiezen om 50% van de aandelen te "bewaren", zodat eventuele zakenpartners de mogelijkheid hebben zich voor een klein deel in te kopen. De verdeling tussen ons zou dan dus zijn over de overige 50%. Maar, aangezien hij degene is die de BV opricht, zijn de aandelen van hem tot het moment dat deze daadwerkelijk worden verkocht. De kans is dus aanzienlijk dat de verhouding de eerste tijd op 25% voor mij en 75% voor hem ligt.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Janna01
Janna01
Goedemorgen,
Eventueel heb ik de mogelijkheid in te stappen in een BV.
Mijn investering zal geen geld zijn, maar tijd. Het idee is om een bepaalde periode (ongeveer een jaar) mijn tijd te investeren, en aan de hand van vooraf bepaalde punten word dan mijn aandeel in de BV bepaald.
De overschrijving van deze aandelen gebeurd dus achteraf.
Ook is het zo dat mijn eventuele partner ervoor wil kiezen om 50% van de aandelen te "bewaren", zodat eventuele zakenpartners de mogelijkheid hebben zich voor een klein deel in te kopen. De verdeling tussen ons zou dan dus zijn over de overige 50%. Maar, aangezien hij degene is die de BV opricht, zijn de aandelen van hem tot het moment dat deze daadwerkelijk worden verkocht. De kans is dus aanzienlijk dat de verhouding de eerste tijd op 25% voor mij en 75% voor hem ligt.
Is dit iets wat gangbaar is?
Alvast dank voor eventuele reactie's.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34037-constructie-instappen-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag