• 0

Is er iemand die mij kan helpen? [webshop starten, inkoop regelen]

Hallo bezoekers van Higherlevel.nl,

 

Ik ben een zeer jonge ondernemer(16) en wil graag mijn eigen website beginnen.

Ik ben natuurlijk nog heel onervaren dus daarom heb ik een paar brandende vragen.

Een onderwerp heb ik al gekozen dat gaat zijn voetbalartikelen, dus bijvoorbeeld voetballen, trainingspakken, voetbalschoenen, t-shirts enz enz. Ik heb een paar vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben. Waar zou ik de spullen ergens kunnen inkopen of is er iemand die me daarmee kan helpen? En hoe kan ik het beste beginnen met een nieuwe site opstarten?

 

Alvast hartelijk bedankt ;D

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

@AVB

 

De pagina waar je naar verwijst is niet echt de te bewandelen weg voor het starten van een onderneming.

Het is duidelijk op gesteld vanuit een theoretische oogpunt en mist de input vanuit de praktijk.

 

Mensen die het doen zoals in het stappenplan van de overheid staat kunnen voor nare verrassingen komen te staan.

Dat betekent praktisch verlies van tijd en geld voor de startende ondernemer. Tijd heeft ie doorgaans wel maar geld des te minder.

Reden om daar zorgvuldig mee om te gaan.

 

 

Anyways

Dit overzicht valt zeker onder het innovatieve overheidsbeleid van Maxime V. "Makkelijke maken kunnen we niet, wel duurder'

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo 120895001,

Heet jij niet toevallig Frits, of ben ik dan in de war met 120856701? ;D

 

Ik denk dan HeRaFin zoiest bedoeld als "Bezint eer ge begint" en omdat er een enorme hype is en iedereen denkt rijk te kunnen worden aan webshops wil hij het misschien wat (te) krachtig neerzetten.

 

Misschien vind je dit Stappenplan webwinkel starten handig.

Via deze link naar "nieuwe webshops". Deze maand al bijna 100 nieuwe!!!

 

Waar zou ik de spullen ergens kunnen inkopen of is er iemand die me daarmee kan helpen?

De weg naar goede inkoopkanalen moet je toch echt zelf zien te vinden (iedereen doet al alles op gebied van voetbal).

Waar gaat je voorkeur naar uit? Speciale clubs - specifieke spelers - originele producten - gadgets - noem maar op.

Breng dus eerst in kaart wat je toegevoegde waarde is.

Vergeet niet dat het hebben van een webshop heel veel tijd kan vergen, heb je die nog wel over bij je verdere studie?

(anders kun je misschien beter een website maken die je passie helemaal uitstraalt)

Link naar reactie
  • 0

ja hoor, ik kan helpen.

Zoek een baan ergens in je stad en ga daar geld verdienen.

Dan kan je meteen iets opsteken van ondernemen, zodat je niet zulke vragen gaat stellen in het vervolg.

 

Als je denkt via een webshop rijk te worden, dan heb je misschien 5% kans. Je wordt waarschijnlijk rijker door daadwerkelijk te werken.

 

Wellicht is het de topic starter helemaal niet om geld te doen.... Maar wil hij graag ervaring opdoen als ondernemer. In plaats van zijn ideeën af te branden, zou je misschien ook opbouwende kritiek kunnen geven en enthousiast zijn, dat iemand op zo´n jonge leeftijd al weet dat hij een eigen bedrijf wil beginnen.

 

Ik vind het in ieder geval een heel stoer idee en je moet het absoluut doen. Toch heeft HeRaFin wel een beetje gelijk. Als je dit doet om geld te verdienen, moet je je bedenken, dat het waarschijnlijk niet de makkelijkste manier is. En mocht het toch lukken, dan moet je er niet op rekenen, dat het succes meteen komt. Het beste zou je kunnen beginnen met een marktonderzoek. Vind uit wat de behoeften van je (potentiële) klanten zijn, en vergeet vooral de concurrentie niet. Er zijn waarschijnlijk al talloze Voetbalwebshops. Je moet zien uit te vinden, hoe jij het beter kunt doen dan zij. Dus mijn advies is: doe eerst uitgebreid onderzoek!

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een zeer jonge ondernemer(16) en wil graag mijn eigen website beginnen.

 

[*]Lees het handboek ondernemen van de belastingdienst (PDF Alert)

[*]Lees meer over handlichting of minderjarig op Higherlevel

 

Waar zou ik de spullen ergens kunnen inkopen of is er iemand die me daarmee kan helpen?

 

Zonder logo's van bekende clubs wordt het zoeken naar een groothandel waar je mee kunt samenwerken. Wil je de bekende shirts hebben dan kom je redelijk snel uit bij o.a. de badge group

 

En hoe kan ik het beste beginnen met een nieuwe site opstarten?

 

Veel lezen en zoeken op HL. Als je een webshop wilt heb je ruwweg de keuze tussen

 

[*]Alles zelf doen en ontwikkelen (kennis vereist)

[*]Zelf doen en ontwikkelen obv opensource paketten als magento en vele anderen (gebruik de zoekfunctie) (ook kennis vereist maar minder dan de vorige)

[*]Laten ontwikkelen o.b.v. opensource

[*]Laten ontwikkelen obv eigen systeem leverancier

[*]Kant en klaar huren

 

Iedere keus heeft voor- en nadelen met betrekking tot de vereiste kennis, de tijd die het je kost, het geld dat het je kost, gebruiksgemak, optimalisatie etc. etc. Lees daarvoor maar veel webshoptopics op HL door, maar ook op bv het webwinkelforum etc.

 

Succes iig

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een zeer jonge ondernemer(16) en wil graag mijn eigen website beginnen.

Ik ben natuurlijk nog heel onervaren dus daarom heb ik een paar brandende vragen.

Een onderwerp heb ik al gekozen dat gaat zijn voetbalartikelen, dus bijvoorbeeld voetballen, trainingspakken, voetbalschoenen, t-shirts enz enz. Ik heb een paar vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben. Waar zou ik de spullen ergens kunnen inkopen of is er iemand die me daarmee kan helpen? En hoe kan ik het beste beginnen met een nieuwe site opstarten?

 

Eigenlijk zeg je hier: ik heb een idee, ik wil ondernemer worden, iets met voetbal, ... HELP !!!

 

Dit forum geeft echt wel antwoorden op al je vragen, maar dan moeten ze wel specifiek zijn. Lees jezelf eens goed in in de materie, wat er allemaal komt kijken bij een eigen webwinkel, welke mogelijkheden er zijn, en welke risico's, etc etc.

 

Op basis van die informatie maak je een bescheiden ondernemingsplan, en stel je vervolgens vragen om dat plan compleet te maken. Informatie over hoe je een ondernemingsplan opstelt kun je zo googlen of erugvinden via de zoek-optie.

Het is belangrijk dat je dat zelf doet, je moet echt gevoel hebben met waar je mee bezig bent. Weet je iets niet, maak dan een schatting (bv als het gaat om inkoopsprijzen). Later kun je alles bijstellen.

 

Negeer het bericht dat de kans om rijk te worden van een webshop ongeveer 5% is. Anders was ik allang 20 webshops begonnen.

 

Groet

 

Devlinx.

 

 

 

Suscipere et finire

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.