• 0

Bedrijf uitgeschreven bij KvK

Beste

 

Afgelopen jaar ben ik begonnen als ZZP'er, Onderneming liep prima totdat ik door een aantal prive omstandigheden voor bepaalde tijd niet meer gewerkt heb.

Na enige tijd ben ik weer langzaam aan begonnen, en na tig facturaties te hebben gedaan ben ik er achter gekomen dat mijn bedrijf uitgeschreven was.

Hierop heb ik contact met de KVK gehad en kreeg van hun de mededeling dat ze hier niks over konden vertellen/vinden.

 

Appart, maargoed! het probleem is dus nu zo dat ik gewoon n aantal spook facturen heb lopen sturen, Morgen ga ik dus direct naar het KvK kantoor, wat ik hoop is dat ze de uitschrijving ongedaan kunnen maken. Mocht dat niet lukken hoe kan ik dit recht trekken m.t.b mijn facturen als ik daar gelijk een nieuwe onderneming start.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

ok, ben wat meer teweten gekomen.

 

@ de post hiervoor, 2 maanden niet gewerkt.

 

Het volgende : Dit jaar heb ik ook een verhuizing gehad, Er is iets mis gegaan met de wijziging van mijn contact gegevens bij de Kvk & gemeente.

 

Schijnbaar heb ik van de KvK een contact verzoek gehad over mijn gegevens, Deze heb ik dus niet binnen gehad & bij de gemeente sta ik dus ook gewoon uitgeschreven.

 

Omdat ik deze dingen niet heb doorgekregen is mijn onderneming opgeheven

 

Het is nu even een totale chaos, mocht dit topic onduidelijk zijn.

Link naar reactie
  • 0

Blijven ademhalen Slavink.. het is heel vervelend.. maar je hebt geen misdrijf begaan door facturen te sturen zonder kvk inschrijving.. een kvk inschrijving is geen voorwaarde om te mogen facturen.

 

Wat heeft de kvk gezegd? gaan ze de inschrijving weer activeren?

Link naar reactie
  • 0

Het is nu even een totale chaos, mocht dit topic onduidelijk zijn.

 

Gewoon diep ademhalen en rustig opruimen.

 

Je hebt echt werk gedaan en netjes facturen verzonden. Die KvK inschrijving is vast wel te herstellen en zolang jij je rekeningen en belastingen netjes betaald, doet niemand moeilijk.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Slavink,

 

Kijk hier voor de complete inhoud inzake ontbinding door KvK (en dan doorklikken naar "Ontbinding van lege rechtspersonen door de KvK")

 

Dag pewede

 

Dit heeft niets van doen met Slavinks probleem. Ten eerste heeft hij (naar ik aanneem) een eenmanszaak en ten tweede heeft de KvK zelf niet de mogelijkheid om een rechtspersoon te ontbinden. De link die je post is nuttig voor mensen die zelf hun BV willen ontbinden.

 

@Slavink:

Heb je in de tijd dat je geen KvK registratie had wel netjes de BTW aangiften gedaan en betaald?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
(...) en ten tweede heeft de KvK zelf niet de mogelijkheid om een rechtspersoon te ontbinden.

 

Off-topic want inderdaad niet van toepassing op de zaak van Slavink, maar het verbaasde mij ook dat de KVK dat wél heeft als ik het goed lees: De KvK is verplicht een rechtspersoon die in het Handelsregister is ingeschreven te ontbinden als er hiervoor minstens 2 van de volgende redenen zijn (klik voor de redenen).

Link naar reactie
  • 0

Ha Jeroen

 

Dan haalt de KvK de inschrijving door en stuurt ze een voorstel tot ontbinding naar het bestuur. Pas als daar geen actie op ondernomen wordt, zal de KvK de BV kunnen ontbinden. Overigens vraag ik me dan nog wel af of de BV echt ophoudt te bestaan. Lijkt mij dat de KvK geen partij is in de statuten van de BV en dat de BV niet eenzijdig door een derde partij ontbonden kan worden. Althans, het zal de BV niet van haar verplichtingen ontslaan. Of de KvK dit dan ook meldt bij de fiscus is mij niet bekend. Indien ja, dan heeft de BV wel een probleem (geen BTW nummer, dus kan niet factureren, om maar iets te noemen).

 

Mijn reactie lag ook in het verlengde van pewede.

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Na enige tijd ben ik weer langzaam aan begonnen, en na tig facturaties te hebben gedaan ben ik er achter gekomen dat mijn bedrijf uitgeschreven was.

Zoals ik lees is/was de onderneming uitgeschreven bij KvK doordat Slavink niet op het postadres bereikbaar was.

 

Dit jaar heb ik ook een verhuizing gehad, Er is iets mis gegaan met de wijziging van mijn contact gegevens bij de Kvk & gemeente.

 

Schijnbaar heb ik van de KvK een contact verzoek gehad over mijn gegevens, Deze heb ik dus niet binnen gehad & bij de gemeente sta ik dus ook gewoon uitgeschreven.

 

Joost sta ik hier dan op het verkeerde been? (zie bijlage)

 

(door teveel geworstel met de bitjes en bytjes loop ik even achter de feiten aan...)

kvk_.thumb.jpg.1659d7731ee9cb5174af842c11ae04d9.jpg

Link naar reactie
  • 0

@Jeroen, @ Joost : Dit was onderling Off-topic neem ik aan (hoewel wel interessant !)

 

@TS : Ik ben kortgeleden verhuisd, en ook mijn KvK verliep niet soepel. Na wat gesoebat over en weer of art. 6 (geloof ik, niet interessant) wel of niet voldeed, doodgewoon de papieren weer ingevuld en alles in orde.

 

Let wel : Ik ben er daardoor dus achtergekomen dat de bank (ING in mijn geval) mijn zakelijke rekening niet kon/wilde doorzetten voordat dit door de KvK administratief was omgezet.

 

Maak je niet druk, volgens mij een administratief dingetje. Tenminste, wanneer je wel gewoon je aangiftes en dergelijke gedaan hebt, zoals Joost aangeeft !!

 

Marcel

Link naar reactie
  • 0

3 weken geleden heb ik mijn vestiging adres bij de KvK laten wijzigen, formuliertje invullen, wat documenten erbij en persoonlijk afgegeven op kantoor Arnhem. De volgende dag alles geregeld, nieuw vestiging-adres dus we konden weer aan de gang.

 

3 Weken lang druk bezig omdat ons bedrijf seizoen voor de deur staat, contacten leggen, dealer schappen aangegaan,flyers laten drukken, website en webshop gereed en online, nieuw telefoon nummer, nu alleen nog een mobiel telefoon contract op bedrijfsnaam.

Wat schets mijn verbazing, ik kreeg een mail van de telefoonaanbieder dat ze mijn contract niet konden accepteren omdat ik geen bedrijf had, deze was volgens hun uit het handels register geschreven. Na controle van het online handels register bleek dit inderdaad te kloppen, mijn bedrijfje is uit geschreven, na pas 4 maanden ingeschreven en actief te zijn geweest?

 

Hoe kan dit en waarom is dit gebeurd zonder mijn medeweten of überhaupt zonder te zijn ingelicht?? Maak me nu zorgen dat de dealer schappen die ik net met mijn bedrijfje heb kunnen binnen halen alweer ontbonden zullen worden door de leveranciers. Lekker begin zo, lekker vertrouwd ook voor mijn zakelijke partners.

 

Kan dit zomaar?

 

Weet me even geen raad.

 

Ron

Link naar reactie
  • 0

Heb ik ook gehad, met mijn podium verhuur bedrijven, na een verhuizing. Er zijn op mijn kvk meerdere adressen en met het uitschrijven van 1 adres, zijn er ook wat bedrijven uitgeschreven.

 

Als je belt met de KVK krijg je een formulier (ik dacht nummer 18 of 45), deze hebben zij dan helemaal ingevuld en hoef je alleen je handtekening te zetten en terug te sturen. De inschrijving wordt dan met terugwerkende kracht in orde gemaakt.

Link naar reactie
  • 0

Ja de wijziging was wel goed doorgekomen bij de KvK. In eerste instantie hadden ze het verkeerde huisnummer doorgevoerd, maar na melding hierover van mijn zijde hebben ze dit netjes gewijzigd. Mijn bedrijf stond ook 2 weken lang netjes in het handelsregister vermeld onder het nieuwe adres.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.