Hallo allen,

Ik ben reeds nieuw hier, ben geen ondernemer...maar zit toch met een vraag (en in de toekomst misschien meer ;) )

Ik ben particulier, maar krijg een rekening binnen met de btw nog apart vermeld,

Helaas kan ik niet echt een correct antwoord vinden op mijn vraag.

Mag dit nu wel? Naar mijn beste weten moet een factuur van bedrijf aan particulier toch incl. btw zijn?!

Ik ben bij deze ook niet van plan de apart beschreven btw. te betalen (BTW bedrag loopt nogal op).

Er zijn diensten geleverd (adviserend bedrijf) en betalen is niet erg, maar de btw er apart nog eens overheen is niet iets waar ik op gerekend had.

Welk recht heb ik en welk recht heeft de tegenpartij?

Kan de tegenpartij de factuur achteraf (als ik wel betaal, ex btw kosten) nog even aanpassen en ben ik alsnog de l*l of hoe zit zoiets??

Bij deze hartelijk dank voor de antwoorden,

Groet,

Teake76

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34053-btw-particulierzakelijk/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik zie het probleem niet zo? Bedrijf stuurt jou een correct factuur inclusief de btw. Dat btw nog eens apart vermeld staat doet er niet toe en is eerder eigenlijk netjes van hun. Vrijwel alle bedrijven doen dat. Kijk zelfs maar eens op je kassabon van de supermarkt. Daar staat ook een btw bedrag op.

Overigens heeft dit niks met ondernemen te maken, dus het topic zal wel snel gesloten worden.

Zelfstandige loonslaaf

• 0

Hmm topic word volgens jou dus gesloten?

Niet-ondernemers dus niet welkom? Een leuke binnenkomer...

Afijn, ik wacht nog even (wat antwoorden) af.

Heb net een bon van de supermarkt erbij gepakt en zie een eindbedrag van bijv. 100 euro waarvan 15.96 euro belasting is.

Bij mij is 't net andersom..ik krijg een factuur van bijv. 100 euro en er komt nog even 19 euro btw overheen ofwel 119 euro.

Is toch even anders dan de supermarktberekening!

• 0
Hmm topic word volgens jou dus gesloten?

Niet-ondernemers dus niet welkom? Een leuke binnenkomer...

Toch is het helaas zo, dit is een forum voor en door ondernemers. Een focus die we nogal scherp bewaken, dus dit topic gaat om die reden op slot. Ik hoop dat je andere plekken kunt vinden om het antwoord op je vragen te krijgen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar