Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Teake76
Teake76
Hallo allen,
Ik ben reeds nieuw hier, ben geen ondernemer...maar zit toch met een vraag (en in de toekomst misschien meer ;) )
Ik ben particulier, maar krijg een rekening binnen met de btw nog apart vermeld,
Helaas kan ik niet echt een correct antwoord vinden op mijn vraag.
Mag dit nu wel? Naar mijn beste weten moet een factuur van bedrijf aan particulier toch incl. btw zijn?!
Ik ben bij deze ook niet van plan de apart beschreven btw. te betalen (BTW bedrag loopt nogal op).
Er zijn diensten geleverd (adviserend bedrijf) en betalen is niet erg, maar de btw er apart nog eens overheen is niet iets waar ik op gerekend had.
Welk recht heb ik en welk recht heeft de tegenpartij?
Kan de tegenpartij de factuur achteraf (als ik wel betaal, ex btw kosten) nog even aanpassen en ben ik alsnog de l*l of hoe zit zoiets??
Bij deze hartelijk dank voor de antwoorden,
Groet,
Teake76
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34053-btw-particulierzakelijk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag