• 0

Betalingscondities van detacheringsbedrijf

Goedendag,

Ik werk als zelfstandige in Brazilië en ik kan via een Nederlands detacherings bedrijf een opdracht krijgen. Alles is op een haar na geregeld, echter kan ik het niet eens worden over de betalingscondities van de opdracht. Ik zit hier wel een beetje mee, vandaar nu mijn vraag.

Het detacheringsbureau koppelt mijn betalingen aan het betaal gedrag van hun klant, oftewel als de klant betaald wordt ik betaald. Ik ben hier zeer op tegen, mijn afspraken hebben niets te maken met de afspraken tussen de detacheerder en de eindklant. Ik heb het gevoel dat alle betalingsrisico's op mij afgewend worden.

De detacheerder noemt diverse argumenten op zoals de belastingdienst en bank om deze zaken toch te koppelen. Ik denk dat dit onzin is en dat ze geen risio willen lopen, heb ik gelijk? Iemand ideeën hierover, ik heb nog nooit op dit manier gewerkt dus dit is een nieuwe ervaring voor mij

bedankt

Remco

[titel aangepast - mod]

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

• 0
Het detacheringsbureau koppelt mijn betalingen aan het betaal gedrag van hun klant, oftewel als de klant betaald wordt ik betaald.

Het grootste probleem daarmee is dat je (althans volgens het contract) compleet machteloos staat als het detacheringsbureau te laat of niet betaalt. En je loopt inderdaad een dubbel debiteurenrisico: dat van de eindklant én het detacheringsbureau. Ik zou deze voorwaarde dus weigeren.

De detacheerder noemt diverse argumenten op zoals de belastingdienst

Wat is het argument?

en bank

Daar zit iets in, want als ze jou moeten betalen voordat ze zelf betaald krijgen, hebben ze een financieringsprobleem. Voor de bank is dat overigens goed nieuws, want die verdient daaraan.

Je kunt daaraan tegemoet komen door een langere betalingstermijn te accepteren, dan heeft het detacheringsbureau geen overbruggingsfinanciering nodig.

• 0

Quote:

De detacheerder noemt diverse argumenten op zoals de belastingdienst