• 0

Is Internet Payment Provider ICE-PAY betrouwbaar?

Enkel omdat ik ultra voorzichtig ben met contracten tekenen, de volgende vraag:

 

Ik heb op aanraden van de webbuilder een account aangemaakt bij ICE-PAY en ben van plan alleen via iDeal betalingen laten lopen. Afgelopen week een aantal documenten richting ICEPAY gestuurd en die zijn goedgekeurd, het contract hebben ze vandaag opgemaakt en gestuurd.

 

Omdat het een beste stapel papier is waarin -terwijl niet nodig- met regelmaat expres voor dure woorden gekozen is, en ik enkele onvolledigheden bespeurde*, wilde ik het graag even op het forum kwijt!

 

Wie heeft er een contract met ICEPAY? Is het inderdaad verstandig of kun je beter direct met iDeal een contract sluiten?

 

"* ICEPAY is gerechtigd een nader te bepalen percentage in te houden van de maandelijkse omzet als borgstelling voor Chargebacks, Storno's, refunds etc. De ingehouden bedragen zullen na een nader te bepalen periode worden uitbetaald. Het inhoudingspercentage kan in overleg met Opdrachtgever worden aangepast door ICEPAY. ICEPAY is gerechtigd de in te houden bedragen bij SEIP te incasseren"

 

is dit inderdaad raar of loop ik om niets te huilen ??? ;D Is ICEPAY een enorme organisatie, zoals hij via google doet overkomen? De volgende zin bracht mij in twijfel:

 

"Stichting Escrow ICE PAY, ingeschreven bij kamer van koophandel blablabla... adres blablabla.. , vertegenwoordigd door S. de Boer en J.S. Reisman, hierna te noemen ' SEIP'.. "

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is alleen bij de lite versie. Dan moet je nog handmatig de betalingen controleren en aan de hand daarvan de bestellingen de deur uit doen. Veel webwinkels hebben dat liever geautomatiseerd.

 

Dat is ook bij de Lite versie geautomatiseerd.

 

lite versie van iDEAL is fraude gevoelig. je moet handmatig controleren of een status betaald ook echt wel betaald is.

Weet even niet meer hoe het precies zit maar zit wel een belangrijk risico is.

Overigens is lite en normaal bij meeste banken even duur en enkel een verschil in kwa benodigde programmeer kennis voor intergratie (als er dus egen standaard koppeling voor je software is)

 

Link naar reactie
  • 0

De teksten die je citeerd van ICE-PAY zijn niet zo gek of vreemd. Je hebt verschillende vormen van PSP (Payment Service Providers), grofweg te verdelen in twee vormen;

Collecterende partijen

Dit zijn partijen die het geld voor jouw in ontvangst nemen en dagelijks/wekelijks uitkeren op jouw rekening. ICE-PAY is ook zo'n partij. Het voordeel is dat al hun klanten onder 1 iDeal account hangen bij de bank, en dat je dus een enorm volume en lage prijs bij de bank kan krijgen. Omdat de partijen zelf geld ontvangen moeten ze zich indekken, dat gaat bijna altijd dmv. een stichting derdengelden, of in dit geval "stichting escrow ice pay". Dat ze een bepaald bedrag als borgstelling hanteren is voor orders die geannuleerd worden. In het geval van iDeal kan dit alleen vanuit de webwinkelier. Je kan bijvoorbeeld een geretourneerde bestelling terugstorten via iDeal, vaak met 1 druk op de knop. Hiervoor moet er echter wel saldo beschikbaar zijn bij ICE-PAY om dit te kunnen betalen aan jouw klant.

 

Er zijn ook partijen die faciliteren, zoals Ogone. Zij bieden een framework waarop jij de iDeal en andere betaalmethodes kan aansluiten. Dit is iets luxer want het is allemaal in jouw huisstijl en er zit geen partij tussen die rente snoept van de bedragen. Het is echter wel duurder voor kleine shops omdat je zelf een iDeal contract met de bank moet afsluiten.

 

Ik betaal 0.89 euro per transactie en maandelijks abonnement van 30.99 euro. Duidelijk duurder dan andere partijen. Voordeel is wel dat Ogone dikwijls al standaard "interfaces" heeft met de meeste webshops zodat de integratie heel simpel is. Maar of het de extra kost waard is?

Link naar reactie
  • 0

De teksten die je citeerd van ICE-PAY zijn niet zo gek of vreemd. Je hebt verschillende vormen van PSP (Payment Service Providers), grofweg te verdelen in twee vormen;

Collecterende partijen

Dit zijn partijen die het geld voor jouw in ontvangst nemen en dagelijks/wekelijks uitkeren op jouw rekening. ICE-PAY is ook zo'n partij. Het voordeel is dat al hun klanten onder 1 iDeal account hangen bij de bank, en dat je dus een enorm volume en lage prijs bij de bank kan krijgen. Omdat de partijen zelf geld ontvangen moeten ze zich indekken, dat gaat bijna altijd dmv. een stichting derdengelden, of in dit geval "stichting escrow ice pay". Dat ze een bepaald bedrag als borgstelling hanteren is voor orders die geannuleerd worden. In het geval van iDeal kan dit alleen vanuit de webwinkelier. Je kan bijvoorbeeld een geretourneerde bestelling terugstorten via iDeal, vaak met 1 druk op de knop. Hiervoor moet er echter wel saldo beschikbaar zijn bij ICE-PAY om dit te kunnen betalen aan jouw klant.

 

Er zijn ook partijen die faciliteren, zoals Ogone. Zij bieden een framework waarop jij de iDeal en andere betaalmethodes kan aansluiten. Dit is iets luxer want het is allemaal in jouw huisstijl en er zit geen partij tussen die rente snoept van de bedragen. Het is echter wel duurder voor kleine shops omdat je zelf een iDeal contract met de bank moet afsluiten.

 

Ik betaal 0.89 euro per transactie en maandelijks abonnement van 30.99 euro. Duidelijk duurder dan andere partijen. Voordeel is wel dat Ogone dikwijls al standaard "interfaces" heeft met de meeste webshops zodat de integratie heel simpel is. Maar of het de extra kost waard is?

 

 

Ik denk dat het uiteindelijk de kosten niet waard is, vooral grotere webshops maken daar wat leuks van in de trend van de huisstijl, ik vind het het zelf niet waard. Als je uiteindelijk maar de vertrouwde server van de rabobank in je adresbalk ziet staan 8)

Link naar reactie
  • 0

Dat is alleen bij de lite versie. Dan moet je nog handmatig de betalingen controleren en aan de hand daarvan de bestellingen de deur uit doen. Veel webwinkels hebben dat liever geautomatiseerd.

 

Dat is ook bij de Lite versie geautomatiseerd.

 

Volgens mij staat in dit rijtje gewoon dat het 0,70 cent kost als je hetgeen afneemt wat ik nu van icepay ga afnemen.

Eigenlijk komen ze allemaal overeen, waar hier eerder al targetpay werd genoemd, die prijs is 0,49 cent, totdat je iets doorleest, ook die blijkt 70 exact te zijn. Tenzij je over de 300 orders per maand komt, dan is zo'n abonnement met vaste kosten voordeliger.

Link naar reactie
  • 0

Discussie is gestart om overtuigd te raken van betrouwbaarheid van deze partij. Nu lijkt het langzaamaan te vervallen tot een prijsvergelijk, terwijl niemand weet hoeveel transacties je verwacht en of hoe zwaar die transacties op jouw bedrijfsvoering wegen en wat de verdere eisen op het vlak van implementatie zijn. Waarom maakt je webbuilder geen directe aansluiting op de bank?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Sorry voor het omhoog halen van dit inmiddels best wat oudere Topic, maar wat betreft de betrouwbaarheid over Ice Pay.

 

Betalingen lopen prima als het van jou naar Ice Pay gaat.

 

Soms een beetje Te goed, ik heb via Internet een product op afbetaling gekocht en de automatische afschrijving is 2 maanden te lang doorgegaan. a € 274,-

 

Doorgegeven aan de leverancier, in dit geval Avantix in Luxemburg, deze vertelt me na 30 dagen dat het bij hun al lang is teruggeboekt.

Ik heb echter niets meer ontvangen op mijn rekening.

 

Geknoei dus met Mijn Geld, € 274,-

 

Ik geloof niet dat Ice Pay aan dit soort praktijken rijk wil worden, Avantix heb ik sterk mijn twijfels over...

 

Hebben er meer mensen ervaringen met bovenstaande voorbeeld en of bedrijven?

 

Vriendelijke Groeten,

 

RRS

Link naar reactie
  • 0

Beste RRS,

 

Vervelend dat de incasso's te lang zijn uitgevoerd. ICEPAY heeft echter geen invloed op het te lang uitvoeren van een automatische incasso, dat ligt in deze situatie bij Avantix. Wij zijn een tussenpartij en verwerken slechts de betalingen van onze klanten en zijn niet verantwoordelijk voor het terugstorten naar de consument. Ik zou daarom nog eens contact opnemen met Avantix en een klacht indienen bij deze partij.

 

Omdat wij belang hechten dat dit soort gevallen netjes worden afgehandeld gaan wij uitzoeken hoe dit zit en wij nemen contact hierover op met Avantix.

 

Met vriendelijke groet,

 

Laura - ICEPAY

Link naar reactie
  • 0

in dit geval Avantix in Luxemburg, deze vertelt me na 30 dagen dat het bij hun al lang is teruggeboekt.

Ik heb echter niets meer ontvangen op mijn rekening.

 

Avantix in Luxemburg is één van die vele gratisgeld-aanbieders. Dat soort bedrijven mikt op idioten die in ruil voor hun geld tips willen krijgen om snel rijk te worden. Sukkels heten zulke mensen. Die komen op speciale lijsten: sucker lists. Daar verdient Avantix dan nog eens opnieuw aan.

 

Dat Avantix de automatische afschrijving niet staakt, is niet de schuld van ICE-PAY en helemaal geen onderwerp voor een forum over innovatief ondernemen.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wij gebruiken Icepay nu reeds enkele jaren, communicatie is niet hun sterkste kant. Betalingen kwamen wel altijd binnen, tot een maand geleden, geen uitbetalingen meer en geen reacties op onze vragen. Heeft iemand anders hier momenteel ook last van? We beginnen erg zenuwachtig te worden.

Link naar reactie
  • 0

Wij gebruiken Icepay nu reeds enkele jaren, communicatie is niet hun sterkste kant. Betalingen kwamen wel altijd binnen, tot een maand geleden, geen uitbetalingen meer en geen reacties op onze vragen. Heeft iemand anders hier momenteel ook last van? We beginnen erg zenuwachtig te worden.

 

Wat gebeurt er als je ze belt?

 

Hun laatste tweet is van 23 juli en hun laatste Facebook-update van 6 augustus, dus ze waren in elk geval deze maand nog actief. (Verder ken ik ze niet, maar de recensies op Facebook zijn niet allemaal even positief.)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.