• 0

vastleggen domeinnamen

voor nieuw te starten activiteiten wil ik een 2tal namen vastleggen naast de diverse domeinnamen die ik al heb. Nu wil mijn huidige leverancier alleen nog maar de naam vastleggen als ik gelijk de hosting regel. Omdat ik het niet eens ben met zijn leveringsvoorwaarden heb ik de diensten die ik af nam opgezegd. nu zit ik met een 2tal vragen.

 

leverancier geeft aan dat de namen per einddatum van het contract vervallen en dat ik deze daarom niet meer kan vastleggen. ze vervallen in januari maar ik wil de namen graag behouden.

 

de 2 door mij bedachte namen wil ik graag vastleggen maar uiteraard niet via de huidige leverancier. Ik weet niet wie ik moest kiezen want ik zie door de bomen het bos niet. wil de namen in eerste aanzet gewoon vastleggen en zodra nodig (medio 2012) de hosting regelen.

 

Ik ben dus op zoek naar een betrouwbare leverancier van internet diensten zodat ik niet iedere keer moet verkassen om kleine futiliteiten. Wie heeft voor mij een goed advies.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb hosting bij xls, maar registreer mijn domeinnamen elders, omdat ik zelf geen registrar ben. En intussen heb ik al een domein of 70 geregistreerd (vooral voor klanten).

Mijn ervaringen door de jaren heen:

- Eerst jarenlang bij Widexs gezeten. Ben zeer te spreken over hun service en betrouwbaarheid, maar hun hoge prijzen vind ik echt niet meer van deze tijd. Ik was gewoon dik 3 keer zo duur uit vergeleken met vele anderen en met 70+ domeinen lopen die kosten behoorlijk op. Dat was voor mij ook de reden om daar weg te gaan.

- Toen alles verhuisd naar Mijndomein, maar daar was ik binnen een jaar weer vertrokken. De prijzen zijn laag, maar ik vind hun dienstverlening te beperkt. Zo kan ik alleen domeinnamen op mijn eigen naam registreren en niet voor een klant, wat in mijn business toch wel een vereiste is. Verhuizen van domeinnamen was ook vaak heel gedoe. En hun controlpanel werkt niet goed in IE en dat wijten ze aan Microsoft.

- Nu zit ik ruim een jaar bij Transip. Ook niet duur en ik ben zeer te spreken over hun uitgebreide dienstenpakket. Hun controlepaneel werkt erg goed en is zeer uitgebreid. Hier zit ik voorlopig nog wel even.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

inderdaad zoek ik eigenlijk een betrouwbare partij waar ik en domeinen kan registreren en later de hosting van de website kan afnemen.

 

gewoon een leverancier, een factuur tegen marktconforme prijzen en een goede service. Ik zoek dus geen prijsstunter of eendagsvlieg.

Link naar reactie
  • 0

inderdaad zoek ik eigenlijk een betrouwbare partij waar ik en domeinen kan registreren en later de hosting van de website kan afnemen.

 

gewoon een leverancier, een factuur tegen marktconforme prijzen en een goede service. Ik zoek dus geen prijsstunter of eendagsvlieg.

 

Dan hoef je niet verder te zoeken ;D

Maar ik zal je een pm sturen, anders wordt dit teveel een reclamepraatje.

Link naar reactie
  • 0

 

Hmmm. Ik zou oppassen met weer een andere tussenschakel, weer een andere tussenpersoon die alles wel voor je regelt. Als ik de reviews doorlees kan je prima direct en zelf bij Transip terecht. Ik ga denk ik ook maar eens wat verhuizen, zeker als ik lees hoe ingewikkeld mijn huidige registrar doet over uitverhuizen. Inverhuizen is een stuk makkelijker.

 

Zo raak je klanten kwijt, Domeinbalie!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
leverancier geeft aan dat de namen per einddatum van het contract vervallen en dat ik deze daarom niet meer kan vastleggen. ze vervallen in januari maar ik wil de namen graag behouden.

 

Dan is het wel zaak om een verhuizing goed en relatief snel te gaan regelen. Dit kost waarschijnlijk een veelvoud van de twee nieuwe registraties, maar dit is gewoon mogelijk voor de meeste extensies. De door medemods genoemde partij heeft uit eigen ervaring een prima tool om domeinnamen te verhuizen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het domeinenbedrijf is verplicht mee te werken aan verhuizing van de domeinen. De opzegging doet daar niks aan af.

 

Henk doet er verstandig aan even bij de huidige de tokens op te vragen voor de verhuizing van de (ik neem aan NL) domeinnamen. Als hij daarbij vermeld dat dit in opdracht is van de nieuwe partij waar hij zijn domeinen onder wil brengen dan gaan ze waarschijnlijk al een toontje lager zingen.

 

Als de huidige ISP niet mee wil werken dan kan de nieuwe ISP mogelijk wel wat druk op de ketel zetten.

Ik merk dat het vaak al een verschil uitmaakt wanneer ze merken dat de nieuwe ISP zich er mee gaat bemoeien.

 

 

Overigens snap ik niet waarom sommige bedrijven klanten dwingen hosting af te nemen op een domein terwijl er niet eens een website op draait. Dat is not done en is gewoon gekoppelde verkoop. Maar zoals uit dit topic ook weer blijkt, er zijn nog steeds wat cowboy bedrijven die met wat intimidatie klanten proberen aan zich te binden.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat inderdaad om NL namen waarvan 1 actief en 2 geregistreerd. 1 daarvan ga ik medio januari gebruiken voor mijn activiteiten die tot op heden als vrijwilligerswerk gedaan werden maar waar ik nu een commercieel tintje aan wil geven.

 

daarnaast ben ik bezig met een plan om een nieuw serviceartikel te gaan verkopen aan mkb. hiervoor heb ik 2 namen in gedachte.

 

Het bedrijf waar ik nu zaken mee doe is geen cowboy maar een groot (internationaal) bedrijf waarvoor ik waarschijnlijk een te kleine klant ben gezien hun moeizame opstelling.

 

ik zoek gewoon een partij die service en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is Transip alleen het eerste jaar goedkoop, daarna duurder. Houderschapswijziging is duur.

 

Transip is het eerste jaar spotgoedkoop (2,99) en daarna nog steeds goedkoop (7,49).

 

Het domeinenbedrijf is verplicht mee te werken aan verhuizing van de domeinen. De opzegging doet daar niks aan af.

 

Helaas heb ik in de praktijk al meerdere malen anders meegemaakt. Ik heb er soms wel 4 maanden over gedaan om een .nl domein verhuisd te krijgen. Het is net als met abonnementen op tijdschriften e.d. Aanvragen is zo gepiept, maar als je er van af wilt, is het een boel gedoe.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

je kan domeinnaam registratie en hosting prima gescheiden houden.

Ik maak zelf gebruik van 3 verschillende domeinregistry's en de hosting weer heel ergens anders.

 

Ik maak voornamelijk gebruik van opendomainregistry.net en betaal voor .nl 3,80 euro per jaar en voor .com 5,95 per jaar.

Maar ik heb daar wel 260 domeinnamen geregistreerd.

Dit is voornamelijk een register voor grotere aantallen.

 

Waar je eigenlijk vooral op moet letten is dat domeinnamen wel op jouw eigen naam geregistreerd worden en hoe contact mogelijkheden met registar zijn.

 

Verder is ook heel persoonlijk. bepaalde mensen zweren bij een bepaalde nederlandse registar terwijl ik dat bedrijf vervloek.

Oja... ook opletten dat je dns/ip/enz van domeinnaam zelf kan aanpassen (zonder daarvoor weer extra te moeten betalen) dat is ook niet bij elke goedkope/hobby registar mogelijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan persoonlijk ook Transip aanraden. Ik heb vroeger bij 1-eurohost gezeten (ook een goede partij), maar Transip is goedkoper.

 

Ik heb momenteel stuk of 15 domeinnamen bij Transip staan. Als je een probleem ofzo hebt reageren ze zeer snel.

ik heb ook jarenlange ervaring met transip. en laat ik het zo zeggen... het is niet voor niks dat ik al mijn ruim 300 domeinnamen daarvandaan wegverhuist heb (en dat ik nu 50% goedkoper uit ben was absoluut niet de hoofd reden)

Link naar reactie
  • 0
Waar je eigenlijk vooral op moet letten is dat domeinnamen wel op jouw eigen naam geregistreerd worden en hoe contact mogelijkheden met registar zijn.

 

de bestaande namen staan nog op mijn bedrijfsnaam. dat is een vof. maakt dit verschil uit voor het overzetten naar een ander?

Link naar reactie
  • 0

Waar je eigenlijk vooral op moet letten is dat domeinnamen wel op jouw eigen naam geregistreerd worden en hoe contact mogelijkheden met registar zijn.

 

de bestaande namen staan nog op mijn bedrijfsnaam. dat is een vof. maakt dit verschil uit voor het overzetten naar een ander?

Maakt geen verschil uit. Het belangrijkste is gewoon dat ze op jouw eigen naam of op de naam van je bedrijf staan. Dan ben je de echte eigenaar van die domeinnamen. Bij een verhuis worden meestal de mails verstuurd naar de eigenaar van de domeinnaam.

Link naar reactie
  • 0

Ben je er al uit waar je naartoe verhuisd?

Ik heb persoonlijk goede ervaringen met Hostnet.

 

Stoppen en starten met hosting is ten allen tijde mogelijk. Ik heb ongeveer 15 domeinnamen geregistreerd, waarvan er 3 ook een hostingpakket hebben. Prijs voor registreren ligt iets hoger dan bij de goedkopere registreerders, hosting is naar mijn idee een goede prijs.

 

Service en control panel hebben ze in ieder geval op orde, dus betrouwbaar zijn ze zeker. Ook is hostnet goed bereikbaar, indien je problemen hebt lossen ze dit gratis voor je op en ze kunnen ook goed bijstaan met adviezen.

 

Succes met je verhuizing en domeinen!

dus...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.