• 0

Groeimogelijkheden voor een beginnend Autobedrijf.

Beste higherlever forummers,

 

Even netjes voorstellen. Cintomovic 23 Jaar, sinds kleine half jaar eigen bedrijf ( auto inkoop - verkoop ) werkzaam in Zuid-Limburg.

Het inkopen en verkopen van 2de hands auto's tegen scherpe prijzen is mijn motto !! Klantvriendelijkheid staat natuurlijk altijd op nummer 1. Alhoewel ik geen garantie bij geef, kunnen ze mij altijd bereiken voor vragen en eventuele gebreken.

 

In een kleine tempo ( 6 maanden/150 auto's verkocht ) 3x ontevreden klanten, 1x niet netjes opgelost 2x goed opgelost !

 

Het inkopen van auto's is gemiddeld op 20 tot 30 per maand. Met dit resultaat ben ik wel tevreden, alleen kan ik veel meer investeren. ( gemiddeld 40 tot 50 auto's inkopen per maand)

 

2 Maanden bezig geweest om te kijken hoe, hoeveel en waar ik meer auto's kan inkopen dan mij eigen ''tacktiek''. Grote dealer bedrijven langs geweest. 1 dealer kon ik inkopen alleen waren de inkoop prijzen zodanig hoog dat ik niet met ze in zee ben gegaan.

 

Verzekeraars opgebeld en gevraagd of ik in het lijst van opkopers kon komen, dan krijg je weer van zulke mails :

 

Verk 1 :

 

Geachte heer

 

Wij hebben uw onderstaande mailbericht ontvangen en kunnen u hierover als volgt informeren:

 

Wij zijn op dit moment tevreden met de resultaten van onze opkopers.

Uiteraard blijven wij dit monitoren en kan het op enig moment zo zijn dat wij wijzigen noodzakelijk achten.

Op dit moment is dit echter niet aan de orde en wij kunnen u dan ook geen enkele garantie bieden dat u in de toekomst als opkoper voor ons in aanmerking kunt komen.

 

 

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Verk 2 :

 

Geachte mevrouw/mijnheer,

 

Uw email inzake aanmelding voor biedingen op schadevoertuigen ontving ik in goede orde.

 

Wij maken gebruik van circa 110 opkopers in het gehele land en wij zullen vooralsnog hierin nauwelijks aanpassingen maken.

Daarnaast heb ik nog een dermate groot aantal nieuwe aanmeldingen op voorraad dat de kans op inschakeling erg klein is.

 

Ik kan u derhalve geen enkele toezegging doen.

 

 

En een andere hoop andere verzekeraars.

 

Nou heb ik een flyer gemaakt met verkoop uw auto en mijn gegevens. ( bij bejaardehuizen in de post gedaan) En heb er een paar leuke auto's mogen inkopen. ( Ver onder de marktprijs :D )

 

Iemand nog met meer Tips ? Alle tips, adviezen etc hoor ik graag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Tast roest de moraal aan?

 

Ik denk het niet. Het draait toch om de geld?

 

Dus als je in het proces van auto's inkopen een paar senioren pootje tilt door hen een bod ver onder de marktwaarde te doen, dan heb je daar vrede mee ???

 

Ik citeer even cinto:

( bij bejaardehuizen in de post gedaan) En heb er een paar leuke auto's mogen inkopen. ( Ver onder de marktprijs )

 

Ondernemen en enige moraliteit toepassen staat ook fraai op je CV. In welke mate ben je nu beter dan iemand die aan de deur met een kletsverhaal euro's uit de portemonnee kletst van een bejaarde? Kneus voor jullie beiden. Als je dit ondernemen noemt en alleen geld telt, dan komt dat nog wel een keer terug tegen je.

 

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • -1

Daar ben ik het niet mee eens. Als iemand zijn auto kwijt wilt , dan mag die daar geen hoog bedrag voor terug verwachten bij een handelaar. Wat Cinto doet is volledig legaal en niks illegaals aan. Alles is en blijft vrijblijvend. Die ouderen mensen komen nooit in contact met internet of autobedrijven.

 

Je verleent hun letterlijk hulp door te zeggen dat je auto's inkoopt. Je helpt hun als het ware om van hun auto af te komen. Jij doet alsof cinto etc , een revolver pakt en die gene dreigt van: als je niet verkoopt knal ik je neer.

 

Je doet alsof hij een oplichter is , terwijl dat niet zo is. Ik vind het meer een soort van hulp aan de ouderen die niet weten hoe ze hun auto kwijt moeten raken.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Als iemand zijn auto kwijt wilt , dan mag die daar geen hoog bedrag voor terug verwachten bij een handelaar. Wat Cinto doet is volledig legaal en niks illegaals aan. Alles is en blijft vrijblijvend. Die ouderen mensen komen nooit in contact met internet of autobedrijven.

Ik zeg ook niet dat het illegaal is of dat Cinto een oplichter is. Maar er is wel een verschil tussen eerlijk zaken doen en mensen (die geen idee hebben van de werkelijke waarde van hun auto) een bewust te laag voorstel voor een koopsom te doen.

 

Je verleent hun letterlijk hulp door te zeggen dat je auto's inkoopt. Je helpt hun als het ware om van hun auto af te komen. Jij

doet alsof cinto etc , een revolver pakt en die gene dreigt van: als je niet verkoopt knal ik je neer.

 

jaja, Altan en Cinto zijn ineens koene ridders en redden onze senioren van hun wegroestende auto's. Kom op zeg, hier trapt toch niemand in?!

Ik stel zeker niet dat Cinto gewapend en onder dreiging of dwang auto's probeert in te kopen. Ik zeg wel dat hij vergelijkbaar is met zo'n mannetje dat namens energiemaatschappij X langs de deuren gaat en beweert dat maatschappij X 30% goedkoper is dan Nuon of Essent en zo probeert een goed dealtje te sluiten. Alles om geld, zelfs leugens of het achterhouden van de waarheid.

 

Ik kan ook iemand een BV aanpraten terwijl diegene beter af is met een eenmanszaak. Dat doe je gewoon door alleen de informatie te delen die relevant is voor de BV en de kritische informatie de pleit voor een eenmanszaak achter te houden. Leuk, een klant erbij, dikke factuur. Niet leuk: de dag dat de klant je boos opbelt dat zijn nieuwe adviseur jouw advies torpedeert. Maar het gaat om mores. Dat de kans bestaat dat een klant boos terugkeert bij je is niet de reden. De reden moet zijn (en is) dat je je beseft dat je optreedt als ondernemer en dat je (IMHO) een maatschappelijke functie dient. Maatschappelijk wil in dit verband niet zeggen "Alles wat Cinto en Altan rijker maakt".

 

Wat is er dan over van eerlijke Altan:

 

Met niet eerlijk zijn heb ik het over auto's die gewoon binnen 1 maand kapot zullen gaan. De verkoper weet dat maar de koper(klant) weet dat dan niet. Dat is oneerlijk. Ik zou zulke auto's niet verkopen aan klanten. Veel autobedrijfen kopen auto's voor 250 euro en verkopen het voor 1000 euro.

 

Dus je verkoopt geen barrels, maar je koopt ze wel in zoals je hierboven aangeeft in de laatste zin. Jammer dat je jezelf dus nog tegenspreekt.

 

JR

 

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Goh, we hebben die discussie met jonge webmasters die steeds weer nieuwe trucs bedenken om Gratis Geld te verdienen, met MLMers die in piramiderijkdom geloven en nou met een paar autohandelaren die blijkbaar geld verdienen door bejaarden hun tweedehandsautootjes voor een lage prijs te ontfutselen.

 

Het enige wat ik daar aan wil toevoegen is: die gasten ga ik geen gratis advies geven. Ze zoeken het maar uit. :-K

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Het enige wat ik daar aan wil toevoegen is: die gasten ga ik geen gratis advies geven. Ze zoeken het maar uit.

 

Misschien is het handig als TS zelf eens reageert. Cinto stelt zich netjes voor en daaruit rolt een discussie met Altan. Dat moet je wel even los zien.

 

Cinto draagt het verleden van Altan niet met zich mee (al lijkt het erop dat het wel dezelfde kant opgaat ;) )

 

Gr

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

De status van ondernemer en verkoopaantallen lijken hier boven alles te gaan. En het gaat al een half jaar of anderhalf jaar 'goed'...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het is jammer dat jullie beide het stereotype van de louche autohandelaar alleen maar versterken, terwijl ik (misschien naief) na zo'n introductie toch een iets serieuzere aanpak had verwacht.

 

Wanneer je enkel en alleen je prestaties meet aan de hand van geld, moet je niet raar opkijken als je uiteindelijk alleen nog mensen om je heen hebt die zo'n zelfde insteek hebben. En dat zijn mensen die op hun beurt net zo'n hard over jouw belangen heen karren, als er een 50 euro biljet aan de overkant ligt.

 

Blijf jezelf vooral lekker wijs maken dat je de maatschappij een dienst verleend. >;(

Link naar reactie
  • -1

Tast roest de moraal aan?

 

Ik denk het niet. Het draait toch om de geld?

 

Dus als je in het proces van auto's inkopen een paar senioren pootje tilt door hen een bod ver onder de marktwaarde te doen, dan heb je daar vrede mee ???

 

 

 

Ik citeer even cinto:

( bij bejaardehuizen in de post gedaan) En heb er een paar leuke auto's mogen inkopen. ( Ver onder de marktprijs )

 

Ondernemen en enige moraliteit toepassen staat ook fraai op je CV. In welke mate ben je nu beter dan iemand die aan de deur met een kletsverhaal euro's uit de portemonnee kletst van een bejaarde? Kneus voor jullie beiden. Als je dit ondernemen noemt en alleen geld telt, dan komt dat nog wel een keer terug tegen je.

 

Joost

 

Ik weet het niet, maar ik was vorige keer bij de banden boer. Een bejaarde wisselde zijn autobanden Zomer - > Winter banden voor. Bij de wachtruimte spontaan in gesprek gegaan. Nou die beste man wilde van zijn eigen auto af. Is dus even naar de dealer gegaan, daar mocht hij hem voor 450 euro ACHTERLATEN, terwijl ik hem toen kocht voor 1250 euro. Wie is er nou een oplichter ? De zoon en de beide dochters kwamen er nog even bij kijken. Die vonden een goede deal. Hierdoor ben ik eigenlijk op idee gekomen om even een paar straten vol te gooien met flyers. Ben ik nou een oplichter of een praatjes maker ?

Link naar reactie
  • 0

Misschien zie ik het verkeerd, maar TS wil groeien en klopt aan bij bejaardenhuis?

 

Volgens mij bouw je daar geen duurzame klantenkring op? Je ondermijnt toch zo juist je eigen doelgroep?

Je krijgt dan enkel en alleen eenmalige transacties.

 

Bij de jeugd zit vaak meer potentie ;)

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Het is jammer dat jullie beide het stereotype van de louche autohandelaar alleen maar versterken, terwijl ik (misschien naief) na zo'n introductie toch een iets serieuzere aanpak had verwacht.

 

Wanneer je enkel en alleen je prestaties meet aan de hand van geld, moet je niet raar opkijken als je uiteindelijk alleen nog mensen om je heen hebt die zo'n zelfde insteek hebben. En dat zijn mensen die op hun beurt net zo'n hard over jouw belangen heen karren, als er een 50 euro biljet aan de overkant ligt.

 

Blijf jezelf vooral lekker wijs maken dat je de maatschappij een dienst verleend. >;(

 

Dat is niet waar. Ik help graag mensen die een auto bij mij kopen. Voorbeeld is dat ik totaal nieuwe radiateur leidingen heb vervangen ( JAHAA NA 3 maanden, zonder garantie ) Twv 170 euro. Auto onder de 1000 euro. Probeer altijd een oplossing te vinden.

Link naar reactie
  • 0

Ik noem dit niets anders dan misgunnen. Ze kennen je niet eens , gelijk wordt je als een oplichter bestempelt. Hou jij je zaak draaiende ? Ja? Dan is het goed. De rest is onzin. Geld in de pocket en klaar. Rest boeit niet. Je betaald belasting over jou winst aan de Nederlandse regering. Bent ingeschreven bij de kvk. Zelfs als iets legaal is , is het soms niet goed in de ogen van sommige HL leden. Mensen die om dit soort dingen gaan klagen , mogen als eerst de energiebedrijven aanklagen.

 

Je verkoopt geen cocaine aan mensen die dan uiteindelijk verslaafd worden en waaraan hun gezin en leven kapot gaan etc. Ze begrijpen het niet. Gewoon niet mee in discussie gaan is soms het beste optie. Want als jij doorgaat met discussiëren krijg je zometeen een nieuwe benaming: '' Je hebt een plaat voor je kop. ''

 

:P

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Wordt dit zo'n welles nietes topic als alle andere topic's als Altan? Dan kan ik wel vertrekken. pfff

 

Neste advies dat je hier om te beginnen kan krijgen is: lees al Altan zijn berichten en topics eens goed door.

Neem het vele goede advies dat hij gekregen (en genegeerd) heeft ter harte en je leert al heel erg veel.

 

En heel belangrijk: doe niet zo eigenwijs als Altan.

 

En dat je auto's iets onder de marktwaarde inkoopt is opzich natuurlijk niet vreemd aangezien je er zelf ook nog wat op moet verdienen.

Wordt pas echt een probleem als je onwetende doelgroepen bewust gaat afzetten/duperen met absurde bedragen.

Link naar reactie
  • 0

Altan heeft nu eenmaal niet de meest representatieve indruk achter gelaten van de auto handel. Vandaar dat de meeste hier een beetje steigeren.

 

Wat mij betreft ben je hier van harte welkom om je vragen te stellen en je inzichten met ons te delen.

 

Gr

 

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

Misschien zie ik het verkeerd, maar TS wil groeien en klopt aan bij bejaardenhuis?

 

Volgens mij bouw je daar geen duurzame klantenkring op? Je ondermijnt toch zo juist je eigen doelgroep?

Je krijgt dan enkel en alleen eenmalige transacties.

 

Bij de jeugd zit vaak meer potentie ;)

 

 

Voor ons maakt niet uit waar potentie in zit. Het draait om geld. Is er geld , klaar. Rest boeit niet. Je doet alles op een legale manier.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Wordt dit zo'n welles nietes topic als alle andere topic's als Altan? Dan kan ik wel vertrekken. pfff

 

Neste advies dat je hier om te beginnen kan krijgen is: lees al Altan zijn berichten en topics eens goed door.

Neem het vele goede advies dat hij gekregen (en genegeerd) heeft ter harte en je leert al heel erg veel.

 

En heel belangrijk: doe niet zo eigenwijs als Altan.

 

En dat je auto's iets onder de marktwaarde inkoopt is opzich natuurlijk niet vreemd aangezien je er zelf ook nog wat op moet verdienen.

Wordt pas echt een probleem als je onwetende doelgroepen bewust gaat afzetten/duperen met absurde bedragen.

 

Bewust afzetten/duperen lol. Gewoon vragen wat die gene ervoor wilt hebben. Als die gene teveel geld wilt dan draai je om en loop je verder. Wilt die wel een leuk bedrag , tja dan koop je het. Alles is en blijft vrijblijvend. Ga maar eerst bij die Nederlandse Energie bedrijven klagen voordat je 1 individuele persoon op zoeen manier aanspreekt.

 

En nooit oudere mensen helpen he. Niet als klant iniedergeval. Want anders ben je een oplichter.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Misschien zie ik het verkeerd, maar TS wil groeien en klopt aan bij bejaardenhuis?

 

Volgens mij bouw je daar geen duurzame klantenkring op? Je ondermijnt toch zo juist je eigen doelgroep?

Je krijgt dan enkel en alleen eenmalige transacties.

 

Bij de jeugd zit vaak meer potentie ;)

 

 

Voor ons maakt niet uit waar potentie in zit. Het draait om geld. Is er geld , klaar. Rest boeit niet. Je doet alles op een legale manier.

mensen die bewust het randje van de wet opzoeken en daarop (of er net overheen) opereren om daar zelf beter van te worden en enkel daar maar aan denken (het zelf beter worden) zijn gewoon moreel verwerpelijke mensen.

Link naar reactie
  • 0

Wordt dit zo'n welles nietes topic als alle andere topic's als Altan? Dan kan ik wel vertrekken. pfff

 

Neste advies dat je hier om te beginnen kan krijgen is: lees al Altan zijn berichten en topics eens goed door.

Neem het vele goede advies dat hij gekregen (en genegeerd) heeft ter harte en je leert al heel erg veel.

 

En heel belangrijk: doe niet zo eigenwijs als Altan.

 

En dat je auto's iets onder de marktwaarde inkoopt is opzich natuurlijk niet vreemd aangezien je er zelf ook nog wat op moet verdienen.

Wordt pas echt een probleem als je onwetende doelgroepen bewust gaat afzetten/duperen met absurde bedragen.

 

Daarom ben ik ook hier, om van te leren. Eigenwijs zijn is nooit goed. Ik wil graag meer tips, maar ik ben zeker geen iemand die absurde lagen bedragen bied aan mensen die niets van auto's afweten. Hou het wel reeel voor beide partijen. Tuurlijk wil ik graag winst maken en doorgaan, maar als ik bij mensen langs kom en hoor wat de dealers ervoor terug geven, nou daar schrik ik er wel zelf om!!

 

Bijvoorbeeld een auto waarde van 1750, de VW dealer gaf de beste vrouw maar 150 euro omdat er een paar kleine roest plekjes op zat. Daar schrik ik er wel even van. Dan mag ik best 600 euro geven. Verkoper blij, ik blij etc. Snapje wat ik bedoel ? En dan wordt ik als een ''oplichter'' gezien als ik van oudere mensen auto's inkoop. Pff..

Link naar reactie
  • 0
( Ver onder de marktprijs ;D)

 

Haha die is wel slim bro. Die tactiek ga ik ook uitvoeren :p

 

Dat is jullie toonzetting. Uit het eerste en tweede bericht van deze draad, waarvan akte.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.