• 0

Ambulante begeleiding betalen via het rugzakgeld van school

Goedemiddag,

 

Ik heb jullie creatieve ideeën nodig bij het volgende probleem.

Ik heb een zoontje van 4,5 jaar met het syndroom van Down op een reguliere basisschool.

Het gaat echt heel goed en ik heb een hele fijn begeleidster gevonden die ik voor een deel betaal uit het gekregen pgb voor hem. Ze geeft mij de uren door, ik declareer ze bij het de sociale verzekeringsbank, die maken netjes een nota voor haar en verwerken het bij de belastingdienst. Hierna wordt vervolgens het bedrag van de rekening afgeschreven die ik hem voor hem en waar het pgb op gestort wordt. Mooie regeling en werkt prima ( in 2014 wordt met de regerende kamer alles helaas anders)

 

Oke dit even als extra informatie.

Nu heeft de school omdat hij Downsyndroom heeft rugzakgeld gekregen. Een netjes bedrag om de extra kosten van begeleiding uit te kunnen betalen.

Er gebeurd echter het volgende probleem. De begeleidster is geen ZZP-er en niet aangesloten bij een grote ambulante zorgorganisate. Dit was van mij een bewuste keuze, omdat daar de tarieven veel hoger zijn en je dus minder met je geld kan.

Nu heeft de school echter beleid, dat ze niemand willen aannemen en de begeleidster kan omdat ze geen ZZP-er is, niet zelf nota's aan de school sturen.

 

Enkele gedachten die we al gehad hebben:

- uitzendbureau

- toch zzp-er, maar er komt dan veel bij wat eigenlijk ook niet nodig is.

- aansluiting bij een zorgorganisatie ( hebben we informatie over ontvangen. Gaat ze erg op achteruit in inkomsten, school moet meer betalen dan ik nu doe en tot slot verwacht de organisatie evaluatie en dossiervorming, wat dan dubbel gaat gebeuren en onnodig meer tijd kost)

 

Hebben we iets gemist, zijn er hier nog ideeën die ons kunnen helpen.

We weten het echt niet meer en de school legt het nu eigenlijk een beetje bij ons neer (het probleem)

 

Alvast erg bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Kirsten,

 

 

Goedemiddag,

 

Ik heb jullie creatieve ideeën nodig bij het volgende probleem.

 

 

[creativiteitsmodus]

Is het niet mogelijk om, en dit is wel heel creatief hoor, deze dame via de onderwijspool/vervangingsleerkrachten in te laten huren door de school. HIer voorkom je namelijk veel problemen mee:

 

- inhuren via uitzendbureau is 19% duurder omdat hierover gewoon BTW gerekend wordt (binnen de pool niet);

- zzp-er zal niet mogelijk zijn, omdat er maar één opdrachtgever is (of vergis ik mij?).

[/creativiteitsmodus]

 

 

Realiseer je dat waar je begeleidster tegenaan loopt allemaal draait om kwaliteitsverbetering. En dan niet op het persoonlijke vlak (ik twijfel er geen tel aan dat dit goed zit als je zo enthousiast bent over haar) maar echt op haar vakgebeid (hoe wordt jouw zoon begeleid, heeft dit resultaten en als deze uitblijven hoe kan er dan bijgestuurd worden om die resultaten wel te behalen). Deze stappen kosten tijd en dus geld, maar kunnen wel degelijk een absolute meerwaarde hebben.

 

Het is wel grappig dat je deze vraag op het ondernemersforum plaatst. Gezien het feit dat een PGB-houder een soort van ondernemer is (weliswaar niet winstgericht maar wel eentje die werknemers heeft en diensten afneemt) vind ik het wel mooi dat het hier voorbij komt. Of onze vrienden van de moderatorenafdeling hier net zo over denken ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Dennis voor je reactie,

 

Ja ik heb geen idee of ik hier wel mn bericht mag plaatsen, zover had ik nog niet eens gedacht.

De kwaliteit bewaak je eigenlijk zelf en in samenwerking met het SPON een organisatie die ons zoontje toetst aan de ZMLK leerlijn en de school begeleiding biedt bij dit traject. Als de begeleidster niet bevalt of voldoende voldoet, dan beïndig je haar arbeidscontract en ga je met iemand anders verder. Er zijn hele nette contracten opgesteld, die je gewoon kan gebruiken. Je hoeft dus niets zelf te verzinnen en aan alles is gedacht (ziekte, verzuim etc)

 

Nogmaals bedankt voor het meedenken!

De school had aangegeven vorige week dat ze haar bij wijze van uitzondering toch als onderwijsassistent in dienst wilde nemen. Nu had de directeur dit uitgezet bij haar adminstratie en die kwam met het verhaal dat via een organistie waarschijnlijk toch goedkoper was en ze daar nog maar eens over na moest denken. Komende week wil ze daarover met ons van gedachte wisselen, vandaar dat ik ook zo op zoek ben naar gedachten. Ik vind het zo zonde als een groot deel van het uurloon, naar het bedrijf of de instelling gaat, terwijl we dit zo goed voor de inzet van ons zoontje kunnen gebruiken.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.