Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
fritsdegraaff
fritsdegraaff
Hallo allemaal,
Mogelijk zijn mijn vragen al eens aan de orde geweest, maar kan ik ze even niet vinden.
Het betreft mijn eenmanszaak.
1) Ik haal met regelmaat geld van mijn prive bankrekening, om rembourszendingen voor mijn eenmanszaak aan de de deur af te rekenen. Ik vul dus met regelmaat de kas van de zaak aan met geld van mijn privebankrekening.
Kan ik de rekening prive in de boekhouding van de zaak niet overslaan en boeken:
Kas (zakelijk)
a/ te betalen rembourskosten ?
of is het toch beter:
Kas(zakelijk)
a/ privestortingen
en bij betaling aan de deur:
kosten
a/ Kas(zakelijk)
2) Meestal moet ik per bank voor de zaak iets betalen, terwijl mijn zakelijke banksaldo niet toereikend is.
Ik maak dan van mijn privebankrekening eerst wat geld over naar mijn zakelijke bankrekening.
Kan ik dat niet simpel boeken:
Bank ( zakelijk)
a/ privestortingen
en na het betalen van de rekening:
kosten
a/Bank
Ik zie, dat je eigenlijk niet om die Privé-rekening heen kan, bij nader inzien.
Wie kan mij vertellen wat gebruikelijk is om te boeken, mede om goed inzicht en overzicht te houden.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken en jullie hulp.
Groeten Frits de Graaff
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag