• 0

Investeringsaftrek op onderdelen zelfbouw-pc?

Beste Higherlevel Leden,

 

Ik zit met de volgende vraag, ik wil binnen kort een computer aanschaffen voor mijn eigen zaak.

Deze zou ik graag zelf in elkaar zetten vanuit losse onderdelen. alleen je hebt pas recht op investering aftrek wanneer het bedrag boven de 450 euro is.

kan ik al mijn onderdelen bij elkaar optellen om de norm te halen van 450 euro?

 

Met vriendelijke groet,

 

Michiel

 

[titel aangepast - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja dat mag.

 

Zie dit

en uiteraard bedrijfsmiddelen die minder dan € 450 per stuk kosten, waarbij opgemerkt dat een geheel aan bedrijfsmiddelen (tafel plus stoelen of een aantal archiefkasten) als een geheel telt.

 

Geldt ook voor computer opbouw uit onderdelen. Zelfs randapparatuur zou je kunnen meenemen met als reden de functionele noodzaak voor je toepassing.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Michiel,

 

je haalt een paar dingetjes door elkaar.

 

Ga eens hier op HL afzonderlijk zoeken op: investering, afschrijven en investeringsaftrek.

 

Dan kom je te weten dat je die computer wel mag activeren (dus als investering mag zien) en vervolgens dus mag afschrijven in 5 jaren. (kleinschaligheids)-investeringsaftrek (KIA) is (nog) niet van toepassing omdat je dan minimaal het drempelbedrag moet investeren in 1 jaar (circa 2.500 ?).

 

Als je die PC nu koopt en dan pas later je zaak start is het een inbreng vanuit prive. Deze mag je wel afschrijven maar hier geldt dan geen KIA meer voor.

 

Wat voor bedrijf ga je beginnen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.