• 0

Wat vinden jullie van mijn nieuwe website? Batterijenhuis.nl

Omschrijving van je concept:

Sinds afgelopen vrijdag is de nieuwe website van Batterijenhuis.nl in de lucht.

De vorige website heeft iets van 3 jaar gedraaid en deed het prima, maar het ontbrak toch een stukje proffessionaliteit. Ik hoop dit met de nieuwe website te bereiken.

 

www.batterijenhuis.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Assortiment is flink uitgebreid van ongeveer 400 producten naar een kleine 900 producten. Dit wordt de komende 2 maanden uitgebreid naar een 1500-2000 producten.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Met Batterijenhuis wil ik een totaal aanbieder zijn van batterijen, laders en aanverwante artikelen.

Belangrijk is ook dat bezoekers makkelijk hun product kunnen terug vinden.

Dit is o.a. gedaan met het dropdown menu'tje linksboven op de website.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De meeste websites die batterijen verkopen hebben niet alle batterijen die er zijn, dit is voor Batterijenhuis het uiteindelijke doel.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- zijn er onduidelijkheden op de website?

- kan je makkelijk de juiste batterij terug vinden?

- productsuggesties?

- andere suggesties?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Over het algemeen vind ik het een goede webshop. Wat verbeterpuntjes:

 

De pagina "Contact" en "Bedrijfsgegevens" voeg je best samen tot 1 pagina.

 

Bestelknop bij een product geef je best een groene kleur en maak je meer opvallend. Ik klikte zelf intuïtief op de "tell a friend" knop toen ik een batterij wilde bestellen. De blauwe knop valt niet echt op.

 

Check of je voldoet aan de spam wetgeving met de "tell a friend" functie. Als je ongevraagd commerciële mail verzendt naar adressen die je op deze wijze verkregen hebt, dan is dat mogelijk strafbaar.

 

Bij de categorien cq. lijsten van artikelen staan netjes de staffelkortingen vermeld. Echter mist de mogelijkheid om een aantal in te vullen en het artikel dan te bestellen. Er kan alleen op de plus gedrukt worden waarna er direct een (1) artikel besteld wordt, maar de staffel die er onder stond is dan verdwenen omdat je in je winkelwagentje terecht komt.

Link naar reactie
  • 0

Mooi!

 

Je maakt het heel erg duidelijk vanaf de homepage dat je geen verzendkosten betaalt, alles incl. BTW is en dat je via IDeal of Paypal kan betalen.

 

Ook sterk om het vertrouwen van de klant te winnen is denk ik het Youtube filmpje waarin je je site voorstelt aan - ik denk - een bekende Nederlander.

 

Wat je zou kunnen veranderen: er staat minstens 2 keer de informatie over verzendkosten en dergelijke. 1 keer lijkt me voldoende. Voor de details over betaling, levering e.d. zou je de klant een link naar en andere pagina kunnen aanbieden.

 

Bovenaan kan je een paar batterij aanbiedingen zetten ipv de 'slideshow' waarin de logo's van iDeal ed voorbijkomen. Als je de tekst met de zoektermen waar je op wil worden gevonden bovenaan zet kom je ook beter over bij Google.

 

Maar op zich is de navigatie aan de linkerkant duidelijk genoeg en wekt de site vertrouwen bij de klant. Succes.

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

@ Wouter

 

Bedankt voor je reactie.

 

Dat van de bestelknop zal ik nog eens onder de loep nemen.

 

Wat betreft de tell a friend knop worden de adressen niet opgeslagen.

Het is enkel bedoeld dat een bezoeker een kennis via e-mail op de hoogte kan stellen van een bepaald product.

Valt dit dan ook onder de SPAM-wet?

 

Op de categoriepagina's kan je geen aantallen invullen, maar op de productpagina's zelf wel.

Ik zal er nog eens naar kijken om dit hier ook toe te voegen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Ricardinho,

 

Ik vind je site uitgebreid en toch overzichtelijk, al zouden enkele contrasterende kleuren misschien toegevoegd kunnen worden (kwestie van smaak).

 

Wat ik wel storend vind is dat op je home page die reclame van Eneloop vanzelf verspringt naar de betalingsmethode. Het heeft niets met elkaar te maken en daarom lijkt het mij ook niet nodig.

 

Dan nog een puntje op dit deel van je site: http://batterijenhuis.nl/eneloop-c-475.html

De hele tekst is in het Nederlands, maar bij de sommige plaatjes gebruik je Engels. Niet echt heel erg, maar toch. En niet iedereen zal begrijpen wat daar staat.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Eerste indruk is niet 'wegklikken' en dat wil zeggen dat je al een heel eind bent. Heb nog wel even wat verder gekeken en

de volgende tips:

 

- Er staan veel items in je menustructuur. Combineer 'bedrijfsgegevens' en 'contact'. Pagina's zoals 'hoe te bestellen' en 'hoe te betalen' zouden ook niet in je menustructuur moeten staan. Vraag je af of dit voor jouw site bezoekers uberhaupt wel nodig is, ik heb die pagina's de afgelopen jaren niet meer gezien. Als je zelf vind dat het op jouw website moeilijk is om te bestellen dan zou ik zorgen dat dit makkelijker wordt - zonder daarvoor uitleg hoeven te geven aan je klanten.

 

- Gebruik in plaats van hoofdletters 'checkmarks'. Dit komt minder schreeuwerig en meer betrouwbaar over.

 

- Rechtsonderin - bij de afbeeldingen ideal / paypal / tweakers / shop keurmerk, is de helft van de items wel klikbaar en de andere niet. Terwijl de items er ongeveer hetzelfde uit zien. Dit schept verwarring. Maak onderscheid door scheidslijnen of vakken in je design.

 

- Ik wist niet wat 'blisters' zijn. Behalve dan dat het ook Engels is voor 'Blaar'. Het kan zijn dat ik de enige ben in NL die dat niet weet, maar ik vermoed van niet. Gebruik geen vaktermen indien die niet algemeen bekend zijn voor je publiek.

 

- 'Zoek een product' staat boven de widget waar je kan zoeken. Dit is de meest onlogische plek. Links, rechts of onder komt allemaal voor, boven bijna nooit.

 

- De 'zoek een product' knop is overbodig, aangezien de widget automatisch zoekt als je iets aanpast.

 

- Dat blok 'meld je aan voor de nieuwsbrief' zag ik pas bij de vierde keer dat ik de pagina laadde. Wanneer nieuwsbrief aanmeldingen prioriteit hebben (omwille marketingdoeleinden) moet dit beter zichtbaar worden.

 

- Voeg een sectie 'best verkocht' toe. Dat mag dan weer wel in je menustructuur als je eerder genoemde items er uit haalt.

 

- De tweede slide met iDeal / PayPal is niet nodig. Die informatie staat duidelijk waar die zou moeten staan; aan de zijkant van je pagina.

 

- Als je de tweede slide weg haalt: dan is het geen slider meer. Wat ik zou doen is de slider laten staan en diverse aanbiedingen tonen.

 

- Zijn die 'Eneloop' batterijen bekend? Ik kende ze niet, maar ik heb me ook nog nooit verdiept in batterijen. Geef uitleg op de productpagina, nu kan ik alleen informatie halen uit die slider op je homepage. Voor uitleg werkt tekst ook goed.

* ik zie opeens dat je boven aan staat in Google op 'eneloop'. Als ik op die link klik kom ik precies op de pagina uit die ik eigenlijk wilde zien.

* die pagina laadt ook als ik op eneloop klik ipv een item in het slide-out menu. Als je in dat menu ook nog 'wat is eneloop' toevoegt ben je klaar

 

 

Hoop dat je iets hebt aan de suggesties, succes met je shop!

 

 

 

Ik geloof dat we elkaar horen te helpen. Met Cliendo maken wij het werk van coaches, zorg & hulpverleners makkelijker.

 

Ons doel is het maken van het makkelijkste online ECD / Cliëntvolgsysteem.

 

http://cliendo.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik werd vooral afgeleid door het grote eneloop op de voorpagina. Zo pontificaal en heb geen idee wat het is, dus daarom de neiging weg te klikken. Verder viel "scherpe prijzen, geen verzendkosten" me vrijwel direct op, wat dan weer positief is.

 

Ik zie de envelop niet. Bedoel je de doos rechts in de hoek?

 

- Ik wist niet wat 'blisters' zijn. Behalve dan dat het ook Engels is voor 'Blaar'. Het kan zijn dat ik de enige ben in NL die dat niet weet, maar ik vermoed van niet. Gebruik geen vaktermen indien die niet algemeen bekend zijn voor je publiek.

 

 

http://batterijenhuis.nl/faq.php#3

Wat is een blister?

Een blister is een verpakking. Sommige blisters bevatten bijvoorbeeld 1,2 of 4 batterijen. We rekenen altijd per blister en niet per batterij. Op de productpagina's staat ook aangegeven hoeveel batterijen er op een blister zitten.

 

Een blister is trouwens geen vakterm hoor, wordt heel veel gebruikt. Voor bijvoorbeelld medicijnen, batterijen, pennen etc. Het is een gewoon een bepaalde benmaing voor batterijen.

 


 

De verfijnbox links de hoek werkt trouwens niet. Als ik kies voor een product groep, moet hij heel lang nadenken en geeft vervolgens aan dat er geen producten zijn.

 

Andere vraag, waarom eigenlijk geen Duracell baterijen? En dan met name de Pro variant.

Deze zitten gewoon per 10 in een kartonnen doosje. Bij ons gaan er ongeveer een 1000 batterijen per jaar doorheen, ik heb daarom ook geen behoefte aan blister verpakkingen.

 

Ander vraagje heb je dit soort doosjes ook voor meer batterijen?

http://batterijenhuis.nl/batterijen-opbergdoosje-p-175069.html

 

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft de tell a friend knop worden de adressen niet opgeslagen.

Het is enkel bedoeld dat een bezoeker een kennis via e-mail op de hoogte kan stellen van een bepaald product.

Valt dit dan ook onder de SPAM-wet?

Jazeker, en jouw tell-a-friend functie voldoet niet aan de wettelijke regels.

 

Ten eerste niet omdat de ontvanger altijd moet kunnen zien wie de initiatiefnemer is van het bericht en bij jou zijn de velden voor de afzender niet verplicht. En de initiatiefnemer moet het volledige bericht kunnen zien alvorens het te verzenden en dat is bij jou ook niet het geval.

 

Ik had eventueel ook nog wat willen roepen over het mailtje dat ik dan ontvang, maar na 15 minuten heb ik nog niets binnen.

 

Na de keuze voor een categorie krijg ik een onrustig gevoel als ik "1029 items resterend" zie staan. Nadat die allemaal geladen zijn zie ik ook niet meer dan ervoor. Wat gebeurt daar?

 

Verder inderdaad redelijk wat tik- en taalfouten, dat begint al op je homepage in het plaatje van de eneloop batterijen die "oplaadbar" zijn.

Link naar reactie
  • 0

Mijn 1ste indruk van de website is wel positief, wel begreep ik de pulldown zoekfilter linksboven niet meteen. Vooral 'none' maakt het wat minder professioneel. Zou je misschien bij de 1ste pulldown iets van 'Selecteer categorie' kunnen doen, en kunnen zorgen dat de onderste 2 pulldowns pas getoond worden als er bij de bovenste wat geselecteerd is? Het is verder wel handig omdat je dan specifieke merk + type kan selectere.

Link naar reactie
  • 0

Dit is grafisch slecht en staat vol tikfouten, logica is in veel gevallen ver te zoeken. Hoe kun je dit nu professioneel noemen als opvolger van een drie jaar oude webshop? En voorleggen voor een professionele beoordeling? Ik vind het eerlijk waar een slechte basis met de genoemde ambitie.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ricardinho,

 

Als ik batterijen zou zoeken en verschillende shops bekijk dan spring je er voor mij niet uit.

 

Rommelig, erg onrustig door eneloop en paypall, kleurstelling die te wensen over laat, duiveltjes in de tekst, foto's die niet vrij staan maar in een wit vierkant, geen foto oa bij mobile boosters, tweetalig en dergelijke.

 

Wat is het verschil tussen NiCad, NimH, Lion en zo? Een beetje info kan ook geen kwaad.

 

Heb je ook accu's voor radiografische modellen?

 

Bij je conculega (waar ik wél een yes-moment heb) kwam ik de kreet tegen: "Meer dan 5.000 modellen direct leverbaar", dat wordt nog even doorgroeien dan...

 

Je filmpje vind ik op zich leuk idee maar daar blijft het bij. "gratis verzendkosten", hoe werkt dat?

 

Hopelijk kun je wat met deze kritiek welke niet bedoeld is om je af te branden...

 

Veel succes,

 

pewede

Link naar reactie
  • 0

Goede site, niet veel op aan te merken.

 

Er doorheenlopend dacht ik dat er zeker een markt zal gaan ontstaan voor accu's van electrische fietsen. Die raken ook op en mensen zullen gaan zoeken.

 

Er zijn ook maar een beperkt aan tal modellen die in elke fiets weer voorkomen dus misschien kan je dat (later) ook nog meepakken.

 

tis maar een idee...

Link naar reactie
  • 0

Iedereen bedankt voor de reacties!!

Ik ga met de punten aan de slag en zal nog zoveel mogelijk reageren op de reacties.

 

Misschien een leuke toevoeging: zet er een facebook, twitter enz. icon bij op de homepage. Daar is toch altijd animo voor.

Facebook zit sowieso in de planning, maar wil hier de tijd voor nemen zodat er een goede FB-pagina staat.

 

Pagina's zoals 'hoe te bestellen' en 'hoe te betalen' zouden ook niet in je menustructuur moeten staan. Vraag je af of dit voor jouw site bezoekers uberhaupt wel nodig is, ik heb die pagina's de afgelopen jaren niet meer gezien.

Er is toch nog een grote groep mensen die nog niet zo bekend zijn met het bestellen op internet.

Maar je hebt gelijk dat het te prominent op de pagina staat. Ik denk dat ik deze naar links onder in het menu plaats.

 

Andere vraag, waarom eigenlijk geen Duracell baterijen? En dan met name de Pro variant.

Deze zitten gewoon per 10 in een kartonnen doosje. Bij ons gaan er ongeveer een 1000 batterijen per jaar doorheen, ik heb daarom ook geen behoefte aan blister verpakkingen.

 

Ander vraagje heb je dit soort doosjes ook voor meer batterijen?

http://batterijenhuis.nl/batterijen-opbergdoosje-p-175069.html

De Duracell Pro batterijen zijn niet anders dan de normale batterijen.

Duracell heeft hier bewust een splitsing gemaakt voor de consumentenmarkt en industrieel gebruik.

Wat betreft het kwaliteits verschil tussen de merk, die is er niet.

Toen ik begon met de shop heb ik de keuze gemaakt tussen Duracell, Varta en Energizer. En ben met Energizer begonnen, omdat het assortiment veel uitgebreider is.

 

Link naar reactie
  • 0

Jazeker, en jouw tell-a-friend functie voldoet niet aan de wettelijke regels.

 

Ten eerste niet omdat de ontvanger altijd moet kunnen zien wie de initiatiefnemer is van het bericht en bij jou zijn de velden voor de afzender niet verplicht. En de initiatiefnemer moet het volledige bericht kunnen zien alvorens het te verzenden en dat is bij jou ook niet het geval.

 

Ik had eventueel ook nog wat willen roepen over het mailtje dat ik dan ontvang, maar na 15 minuten heb ik nog niets binnen.

Ik zie nu ook dat het tell-a-friend script niet werkt. Ik ga hier gelijk mee aan de slag.

Ik zal er ook voor zorgen dat de verzender krijgt te zien wat er verstuurd wordt.

 

Weet je toevallig waar ik kan terug vinden wat de precieze regels zijn hierover?

 

Na de keuze voor een categorie krijg ik een onrustig gevoel als ik "1029 items resterend" zie staan. Nadat die allemaal geladen zijn zie ik ook niet meer dan ervoor. Wat gebeurt daar?

Dit is een filter.

Dus je kiest bijvoorbeeld voor Accu's voor GSM's, dan worden alle GSM accu's eruit gefilterd.

Dan kies je voor Nokia, alle Nokia accu's komen te voor schijn.

Vervolgens kies je jouw type Nokia en dan krijg je te zien welke accu bij jouw GSM hoort.

 

Wat is het verschil tussen NiCad, NimH, Lion en zo? Een beetje info kan ook geen kwaad.

Daar heb je gelijk in, hier ga ik mee aan de slag.

 

Heb je ook accu's voor radiografische modellen?

Dit is een hele specialistische markt.

De winkels die deze accu's aanbieden, hebben een assortiment wat puur gericht is radiografische auto's, helicopters en boten. Dus ook onderdelen hiervoor.

Iemand die zich bezig houdt met zo'n hobby heeft een vast adres waar hij alles haalt.

 

Bij je conculega (waar ik wél een yes-moment heb) kwam ik de kreet tegen: "Meer dan 5.000 modellen direct leverbaar", dat wordt nog even doorgroeien dan...

Heb gekeken bij die conculega, maar de kreet 5000 modellen klopt volgens mij niet helemaal.

Als ik een ruwe schatting maak halen ze de 1000 modellen nog niet eens.

Ze hebben veel hetzelfde als ik heb. Wat ze meer hebben zijn de loodaccu's en de accu's voor verlichting.

 

Je filmpje vind ik op zich leuk idee maar daar blijft het bij. "gratis verzendkosten", hoe werkt dat?

Ja in het filmpje zei ik het verkeerd, heb je helemaal gelijk.

Dat was de spanning tijdens het opnemen, ik zag het later pas terug.

 

Er zijn ook maar een beperkt aan tal modellen die in elke fiets weer voorkomen dus misschien kan je dat (later) ook nog meepakken.

 

tis maar een idee...

Bedankt voor de tip.

Ik ben hier mee bezig geweest en het was moeilijk hier een leverancier in te vinden.

Heb deze uiteindelijk gevonden en accu's voor elektrische fietsen komen er ook.

Link naar reactie
  • 0

Weet je toevallig waar ik kan terug vinden wat de precieze regels zijn hierover?

Veel meer regels zijn er niet. Je vindt ze o.a. op spamklacht.nl (punt 11).

 

 

Dit is een filter.

Maar als ik bijvoorbeeld kies voor Alcatel, dan krijg ik meteen 6 batterijen te zien (meer zijn er blijkbaar niet) en vervolgens duurt het nog ruim 20 seconden voordat de hele pagina geladen is (meer dan 500 items), terwijl ik daar op het scherm verder niets van terugzie ...

Link naar reactie
  • 0

Er is een aantal verbeterpunten aangereikt.

 

Ik vind de homepage veel te druk qua tekst, maar wel duidelijk wat er bedoeld wordt en de huisstijl bevalt me ook wel. Batterijen zijn nu niet direct producten waar doorgaans heel lang over wordt nagedacht; bij de supermarkt neem ik vaak nog effe een pakje uit impulsstand bij de kassa mee, omdat ik denk dat ze thuis bijna op zijn. Hele lappen tekst op de homepage over het voordeel van batterijen bestellen, vind ik overbodig en nodigt niet uit tot lezen. KISS: Keep It short and Simple, zou ik zeggen...

 

Taalfouten is al meerdere malen op gewezen. Recent onderzoek toont aan dat websites met taalfouten tot 40% minder geloofwaardiger worden bevonden. Laat er even iemand naar kijken met taalinzicht, dat loont de moeite.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou geen tijd besteden aan facebook. Batterijen koop je als je het nodig heb, lijkt mij niet dat er dan behoefte is aan nieuws op facebook.

 

Juist door inzet van social media bereik je net die ene klant die dacht dat die niets nodig had, maar die door het zien van de facebook pagina opeens bedenkt dat hij wel een batterijenoplader kan gebruiken. Als de website vervolgens als een huis staat en het artikel aantrekkelijk geprijsd is heb je er een nieuwe klant bij die wellicht in de toekomst terugkomt als hij nieuwe batterijen nodig heeft.

 

Naast de impulsaankopen geeft het ook nog een stuk vertrouwen aan de klant. Voor sommige mensen is een keurmerk alleen niet genoeg.

 

Wel ben ik het met je eens dat de focus niet op social media moet liggen, maar het is zeker wel een meerwaarde die vaak onderschat wordt.

Link naar reactie
  • 0

misschien domme vraag, maar hoe zie je dan een facebook pagina zonder dat je er zelf naar op zoek was? Tenzij je ervoor gaat betalen natuurlijk, maar voor de rest kom je volgens mij alleen tevoorschijn via links of als iemand via trefwoord zoekt....

 

Er zijn zeker wel mogelijkheden, maar ik denk dat dat beter besproken kan worden in een apart topic in Commercie en marketing voordat we afdwalen.

 

Ontopic:

 

Bij het lezen van het topic meende ik mij te herinneren ooit wat besteld te hebben hier en na wat graafwerk in mijn mailbox blijkt dit ook zo te zijn. Namelijk op 14 januari 2011 met bestelnummer 1295014356237.

 

Uiteindelijk voor jullie gekozen, omdat de site er professioneel uitzag en ik de batterijen voor mijn postweegschaal dringend nodig had. Helaas duurde het wel een paar dagen voordat ik de bestelling binnen had. Mijn advies is dus om net als Wouter Hol alles uit voorraad te leveren volgens het "Voor 16.00uur besteld, morgen in huis!" principe. Want net als kabels koop je batterijen niet voor de lol, maar omdat je ze nodig hebt en meestal snel!

 

Wat pewede al terecht aangaf: Het is of "Geen verzendkosten" of "Gratis verzenden". Persoonlijk zou ik deze kreet vervangen door "Voor 16.00uur besteld, morgen in huis!" zodat je jezelf onderscheid en je bedrijf beter positioneert. Beide gebruiken kan natuurlijk ook.

 

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 309 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.