• 0

google plus account

Weet iemand of het mogelijk is om een google account te activeren zonder je telefoonnummer prijs te geven aan google?

 

Ik voel er weinig voor om ineens gestalked te worden door google.

 

Mocht het niet mogelijk zijn dan haal ik morgen even een goedkoop prepaid toestel. Maar wellicht kan het ook via een andere manier?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kun je niet gewoon je faxnummer doorgeven? Ik kan me niet voorstellen dat ze dat ze alle nrs cotrroleren of ze iemand aan de lijn krijgen? Als je echt een een bestaand tel nr nodig hebt is een simkaartje ook goed toch, ik zou daar geen toestelletje voor aanschaffen iigv.

 

Ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Weet iemand of het mogelijk is om een google account te activeren zonder je telefoonnummer prijs te geven aan google?

 

Ik voel er weinig voor om ineens gestalked te worden door google.

 

Mocht het niet mogelijk zijn dan haal ik morgen even een goedkoop prepaid toestel. Maar wellicht kan het ook via een andere manier?

 

Ik heb het niet recentelijk gedaan, maar als ik het nog goed weet moet je een telefoonnummer geven waarop je een bevestiging boodschap (SMS of telefoontje) kan ontvangen. Deze wordt niet opgeslagen in connectie met je Google account (behalve dat jij dat zelf wilt, voor het geval van wachtwoord vergeten ed) , dus je mag gerust een telefoonnummer van een kennis gebruiken, of wat je wilt.

 

Een faxnummer werkt niet, behalve dat je het op kan pakken om de code te ontvangen.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad het is voor google om te weten wie welke telefoonnummer heeft

 

En uiteraard zullen ze er niets mee doen, behalve per ongeluk een keer verkopen, lekken of koppelen aan google maps oid.

 

Maar ik dacht wellicht is er ergens een service op internet waarmee je dit kan omzeilen een soort van skype oid.

Link naar reactie
  • 0

Nee, het gaat om spamcontrole.

 

Maar als er wantrouwen is dan is er wantrouwn, ze zeggen in Amerika, "A man convinced against his will is of the same opinion still". Dus, mij hoef je niet te overtuigen.

 

Als je een VOIP telefoonnummer hebt dan zou je deze kunnen gebruiken, maar dat zal een netnummer moeten hebben. Het maakt niet uit van wie de telefoonnummer is, want het wordt niet opgeslagen in verband met je account; zou je die mijne willen gebruiken om het account te openen dan PM me maar en ik stuur de code door via PM.

 

Maar mij zal je ook niet vertrouwen; dus gebruik de telefoon van iemand anders als je je eigen niet wil.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Volgens hun voorwaarden wordt het telefoonnnummer wel opgeslagen zodat men deze later kan gebruiken om een wachtwoord te achterhalen.

 

Het probleem zit hem vooral in het feit dat ik ooit in zo'n spam situatie heb gezeten, waarbij ik per dag wel 30 smsjes kreeg en diverse telefoontjes over van alles en nog wat. Ok we hebben nu wel dat registeer, maar daar houdt ook niet iedereen zich aan.

Op een gegeven moment liep het zo uit de hand dat ik maar een ander telefoonnummer nummer heb genomen, iets dat ook weer de nodige nadeligheden met zich meebrengt.

 

Maar ik hoorde van mijn collega dat een prepaid toestel nopg geen 10 euro kost. Dus ik denk dat ik dat doe.

 

Wel bedankt voor het aanbod.

Link naar reactie
  • 0

Even wachten, ik denk dat ik naast jou aan het praten ben. :-[

 

Heb jij het over het telefoonnummer opgeven om een Google account te openen, of over een recovery telefoonnummer? Dat zijn twee verschillende verhalen. De eerste wordt alleen zo opgeslagen als jij dat zelf wilt; de tweede is per definitie aan je account gekoppeld.

 

Ik dacht dat jij het over de eerste had. Excuses.

 

Jeannine

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 1

Je kunt een gratis Telfort Prepaid Sim Only bestellen. Kost je helemaal niks en er zit 2,50 beltegoed op. Ik heb er zelf een stuk of 3 voor verschillende doeleinden omdat ik gek werd van alle telemarketeers en de prijzen die ik had "gewonnen".

 

Ook voor het aanmaken van een Gmail account moet je tegenwoordig je account verifieren per oproep of sms. Altijd handig om in huis te hebben dus ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ooit om een vermelding op Google Maps te krijgen eens een telefoonnummer aan Google door moeten geven. Via sms kreeg ik een code die ik online in moest vullen om een en ander te activeren. Daarna heb ik nooit meer via sms/telefoon iets meer van Google vernomen.

 

Ik vermoed dat het bij Google + het hetzelfde werkt (maar dat is speculatie want ik zit nog niet op plus).

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ooit om een vermelding op Google Maps te krijgen eens een telefoonnummer aan Google door moeten geven. Via sms kreeg ik een code die ik online in moest vullen om een en ander te activeren. Daarna heb ik nooit meer via sms/telefoon iets meer van Google vernomen.

 

Ik vermoed dat het bij Google + het hetzelfde werkt (maar dat is speculatie want ik zit nog niet op plus).

 

Dat klopt. De telefonische verificatie is een slechts een maatregel om het aantal spam accounts tegen te gaan.

 

Wat ze verder met je gegevens doen weet niemand, maar persoonlijk zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen. Zeker gezien het feit dat Gmail recentelijk nog gekraakt is door chinese hackers.

Link naar reactie
  • 0

Vreemd. Ik heb al een aantal jaar gmail en heb twee maanden geleden een persoonlijke google+ accoutn aangemaakt. Ik kreeg al een tijdje, wanneer ik wilde inloggen, de vraag of ik mijn tel.nr. achter wilde laten voor het opvragen van mijn wachtwoord. Heb dat altijd maar genegeerd. Recent een google plus pagina aangemaakt, naast mijn persoonlijke en kreeg nergens de vraag om een telefoonnummer.

 

Het kan natuurlijk zijn dat ik die opgegeven heb tijdens de aanvraag van mijn gmail account, maar dan is dat nummer allang verkeerd. Dus dan kun jij net zo goed een willekeurig nummer opgeven dat niet bestaat.

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

Jasper je mag van mij wel een nummertje hebben hoor? Schakelen we die door naar je gsm

Kost je niets houden we dan een maandje in de lucht voor bevestigingen en en dan gooien we het weer op slot

 

Laat maar horen dan regelen we dat wel.

 

Gr. Ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Klopt, maar dat is voor hun onverkoopbaar. Een account met persoonlijk gegevens (vals of niet) met een emailadres en telefoonnummer levert genoeg op. Vooral als het om een g-mail account gaat. Ik hoop dat niemand er ooit last van zal krijgen, maar nog meer gestalked worden op je zakelijk mobiele nummer is fijn. En als ik dat kan verkomen op deze manier prima.

 

Maarja laten we die discussie niet aangaan. HEt is een algemeen gegeven dat bedrijven als facebook en google het niet zo nauw nemen met de privacy, ze geven ook beide openlijk toe deze gegevens te verkopen.

Mijn oproep was ook niet omdat ik wil dat het gaat veranderen, de diensten die google biedt kosten nu eenmaal geld en dat moet ergens vandaan komen. Allemaal prima. Verkoop wat je wil, ik wil er alleen geen last van hebben. Dus ik sla geen persoonlijk documenten op bij google, gebruik hun agenda functie niet, heb geen adwords, Igoogle of goole plus account met echte gegevens.

 

Google is een zoekmachine en daar gebruik ik het voor en als het mijn bedirjf helpt door een googleplus account maken dan doe ik dat, al is het alleen maar omdat ik niet wil dat iemand uit mijn naam een dergelijk account begint.

Verder zal het voor een hoop bedrijven erg nuttig zijn, maar niet voor mijn bedrijf.

 

Maar dit zijn hele andere discussie's.

 

Ik heb een oplossing gevonden, met jullie hulp en dat is het belangrijkste.

 

Link naar reactie
  • 0

Het blijkt dat Google gebruikers op Higherlevel.nl met een Google+ account een voorkeursbehandeling geeft in de zoekresultaten. Volgens Google is Danny de belangrijkste persoon die een bijdrage heeft geleverd aan de discussies. Zeer waarschijnlijk is dit een gevolg van het feit dat hij in zijn handtekening een link heeft opgenomen naar zijn Google+ account.

 

ScreenShot155.png

 

ScreenShot157.png

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.