Koffie op de zaak

Aanbevolen berichten

hmm nu snap ik het niet meer ik dacht dat je met nespresso alleen expresso koffie kon maken.

 

in feite maakt een nespresso ook alleen espresso (water wordt onder hoge druk door fijngemalen koffie geperst). De smaak is afhankelijk van welke cups je kiest en wel of geen melkschuimer maar sommige cups smaken als "gewone" koffie.

 

 

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie

@Jasper: met Nespresso kun je allerlei soorten koffie zetten, afhankelijk van het apparaat dat je kiest. Ze zijn wel zo slim (qua marketing) dat ze per cup aangeven voor wat voor maatje koffie deze het beste geschikt is, maar de praktijk leert dat je daar ook zelf je invulling aan kunt geven. En heb je geen boutique in de buurt, dan kun je ze bellen of via internet de cups bestellen. Easy as that! (en lekkere koffie!)

 

NB: ik heb geen aandelen bij Nespresso... ;D

Link naar reactie

wat is normale koffie?

 

Kom ik toch nog ff terug op de Mio/Lavaza... ik zag gisteren dat de hardware voor deze koffie nu ook door een ander merkt word aangeboden, was een promo-dame in de Bijenkorf... dus doe je voordeel ermee zou ik zeggen...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Wij hebben een hybride model voor de koffie;

's Morgens en na de middag pauze wordt er een grote pot koffie gezet met de klassieke filterkoffie apparaat, voor het grootverbruik.

Mocht de pot leeg zijn en iemand wilt ff snel een bokkie (met de o) koffie, dan wordt de bonenmaler gebruikt die een vers gemalen bakkie koffie zet. Ook vertegenwoordigers, leveranciers en klanten krijgen altijd de vers gemalen koffie.

 

Met dit model besparen we geld -filterkoffie is stuk goedkoper dan de vers gemalen koffie- maar kunnen we als het moet wel even een nog lekkerder vers bokkie koffie zetten.

Link naar reactie
De reden dat ik iets speciaals wil is dat ik graag wat lekkers wil voorschotelen. Bovendien lijkt het me dat je een open pak koffie niet heel lang kan bewaren.

 

Bij een Simon Levelt kun je gerust vragen om een ons koffie. Ze malen het waar je bij staat, is dus super vers en èrg lekker! Gemalen koffie is inderdaad niet lang houdbaar. Zo'n vacuumpotje helpt wel iets. Boontjes zijn wel prima houdbaar. Zeker in de vriezer. Koffiemolen voor reguliere koffie heb je onder de 100 euro (voor espresso zijn ze een stuk duurder vanwege de hele fijne maling) Caffetiere voor één kop koffie erbij en je hebt iets veel smakelijkers dan die cupjes.

Link naar reactie

Ik drink zelf ook geen koffie, maar via via heb ik een Nespresso gekocht. Via internet bestelde ik de cups en soms als ik in Amsterdam ben, dan liep ik even langs De Bijenkorf. Sinds kort koop ik bij de Appie de cups van DE. Volgens mij is de smaak oke, maar goed ik ben geen kenner. Ik kijk meer naar het gemak, dan naar de kosten ;) Maar wat de 'sensatie' helemaal afmaakt, zijn de chocolade-bollen van Lindt. Daarvoor moet ik wel een eindje voor rijden, maar het is wel de moeite waard.

 

Trouwens we zijn al een aantal pagina's verder, weet je al wat voor een koffie je gaat zetten?

Ice76 - The Ice Cream Dealer

Rockin The World

www.ice76.com

Link naar reactie

Ik dacht er uit te zijn en wilde een Dolce Gusto bestellen. Maar door de laatste berichten ben ik weer gaan twijfelen over een Nespresso.

 

Wel is er een andere ontwikkeling. 1 van mijn werknemers schijnt dus wel koffie te drinken maar vindt de koffie die wij nu hebben niet lekker en drinkt daarom nooit koffie. Wat dan wel jammer is dat iok al 2 jaar roep dat menmoet aangeven wat menlekker vindt om te drinken, zodat we dit kunnen aanschaffen. EN het is nooit naar voren gekomen (zelfs niet als hij de boodschappen deed).

 

Ik heb nu de keuze uit deze 2 apparaten bij hem neer gelegd en hij hefe beloofd volgende week het verlossende antwoord te geven.

Link naar reactie

Alsjeblieft Jasper...... deze koffieleut gaat nu al 11 dagen en 6 pagina's door. Pffff

 

Ik drink 's ochtends tussen 07.00 en 11.00 uur ongeveer 8 mokken koffie, 's middags heel soms, en 's avonds rond 20 uur nog een kop of 3-4.

 

132 mokken koffie en zelfs meer heb ik dit topic meegelezen.....

 

Vorige week tijdens het afwassen ging mijn koffiepot stuk. Barst in het glas. Ik twijfelde even om in te breken op je topic, of hier een nieuw item aan te wagen.

 

Ik heb er voor gekozen om naar Blokker te fietsen, hun aansprakelijk te stellen, alsnog niet gedaan, maar gekozen voor de andere optie : Binnen 5 minuten heb ik een normaal koffie ding gekocht, met een filterzakje, DE koffie bij de super en potverdikke...ik zat 's avonds met een heerlijk geurende mok koffie voor m'n snufferd...

 

Oja, koffiezetapparaat (Wordfeutdinges) Kost me 49,95.

 

 

Wat is in vredesnaam de moeilijkheid wanneer er toevallig eens een koffieleut binnenkomt, om effe een bakkie te zetten ???

Link naar reactie

Hallo Marcel, wat weinig koffie drink jij ;). Zelf ben ik de grootste koffiedrinker van Nederland. Na een doorwaakte nacht en gebruik van nutteloze slaappillen, moet ik gemiddeld 20 koppen koffie drinken om weer iets te kunnen doen. Aan het eind van de ochtend en in de loop van de middag ook nog wel 15 bakjes koffie voor mij.

Ik koop altijd Douwe Egberts pads in de aanbieding bij diverse winkels. Als ik dan met een hele stapel dozen de winkel uitloop staan ze wel eens raar te kijken. Eén keer zei een filiaalmanager van een supermarktketen dat ik de grootste koffiedrinker van Nederland was. Soms doen ze moeilijk als je direct het hele schap leegkoopt.

Senseo pads zijn ook een langere tijd te bewaren.

Die dure expressoapparaten zijn niet aan mij besteed, Die koffie vind ik te scherp. Ook uit veel koffieautomaten komt vaak slechte koffie.

Jaren geleden was ik op bezoek bij een bedrijf, die in een horeca-koffiezet apparaat de lekkerste koffie zette, die ik ooit heb gedronken. Daarvoor gebruikten ze kleine vacuumpakjes koffie. Een soort zilveren sigarettendoosje. Helaas weet ik het merk daarvan niet meer. Weet één van jullie welk merk ik bedoel? Bij elke keer dat zij koffie zetten, gebruikten ze precies één zo'n pakje.

Zulke lekkere koffie zal zeker bijdragen in een goede stemming bij het personeel en de klanten.

Gek dat zij voor koffieverslaafden geen drugshulpverlening bieden ???

Wellicht is het een idee voor het huidige kabinet om een koffieaccijns in te voeren. Die hebben ze in Duitsland ook en levert daar haast niets op. Maar je kan er altijd een aantal ambtenaren mee aan het werk houden.

Link naar reactie

Ik denk dat het topic nog wel even door blijft lopen voordat ik iets gekocht heb. Vooral omdat het niet heel hoog op mijn lijstje staat. Wellicht dat die medewerker snel actie onderneemt, anders zou het nog best wel eens tot volgend jaar kunnen duren.

 

Sowieso, ga ik niet een gewone machine kopen, tegen de tijd dat ik door heb hoe ik een lekkere bak koffie zet ben ik 10 jaar verder (het duurde immers 2 jaar voordat iemand eindelijk het lef had om te zeggen dat de koffie niet lekker was).

Nee dan laat ik me liever oplichten met zo'n nespresso oid, ziet er leuk uit en kun je net doen alsof je hip bent.

Link naar reactie

Misschien gezien? Op de apparaten van Dolce Gusto krijg je tot 15 januari 20 euro retour. Mogelijk is dat een versnelde overweging waard?

 

via Wehkamp krijg je 50 euris korting op een Nespresso apparaat... :P

 

 

Ice76 - The Ice Cream Dealer

Rockin The World

www.ice76.com

Link naar reactie

Misschien gezien? Op de apparaten van Dolce Gusto krijg je tot 15 januari 20 euro retour. Mogelijk is dat een versnelde overweging waard?

 

via Wehkamp krijg je 50 euris korting op een Nespresso apparaat... :P

 

 

 

en bij heel veel magazines krijg je als je voor een jaartje een abonnement neemt zo'n dolce of nespresso gratis...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Ik dacht dat off-topic met name bedoelt is voor gesprekken die je normaal gesproken bij de koffiemachine voert, nu gaat het steeds over de koffiemachine ...

 

Maar even terug on-topic in dit off-topic topic. Heb je al een keuze gemaakt in het serviesgoed. Heb je van die plastic bekertjes in de Jan de Bouvier-kleur? (wit) Of ga je toch voor een stukkie aardewerk of porselein. Doet natuurlijk ook veel in de beleving en ervaring. Vergt wel een nadere studie wastemanagement en risicoanalyse (brandwonden bij plastic bekertjes, snijden door scherven bij porselein). Valt allemaal niet mee. Misschien een overweging om de kantine uit te besteden. ;D

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.