• 0

We zoeken een administratiepakket voor de startende ondernemer

Beste forumleden,

 

Sinds kort ben ik samen met een vriend een eigen onderneming gestart. Inmiddels is al het papierwerk achter de rug, maar zijn we toch nog steeds op zoek naar een goed en betrouwbaar administratiepakket.

Ons klanten bestand bestaat voornamelijk uit particulieren, maar daarnaast willen we ook de zakelijke markt benaderen.

Welk administratiepakket zouden jullie ons adviseren en waarom?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Huub

Logo-ETS-png-kleinl.png.84d8b3dacb7cc90cafa3f82f9000605f.png

De vakspecialist in isolatiewerkzaamheden

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Huupolino,

 

Voor mijn studie heb ik een onderzoek gedaan in administratie paketten.

 

Om een goede keuze te kunnen maken is het belangrijk om te weten welke module's er gebruikelijk zijn voor jou.

De prijzen worden namelijk bepaald aan de hand van de gekozen modules.

Zo zou je moeten nadenken wat je allemaal wilt inboeken. (Debiteuren,crediteuren,voorraad,internet bankieren, online factureren e.d.)

De prijzen verschillen namelijk ontzettend veel. Het is een tip om de demo's te gebruiken voor je een keuze maakt.

Ook het is mogelijk om gebruik te maken van online systemen. Wellicht gebruikt je boekhouder/accountant ook een online administratie pakket. Zo kan hij controleren of alles wel goed verloopt.

 

Als je zelf niet veel verstand van hebt neem dan contact op met je boekhouder/accountant. Neem hetzelfde software met de benodigde modules. Zo kan de boekhouder ook de gegevens eenvoudiger importeren. Dat kan ook voor minder administratie kosten zorgen.

 

Ik heb met Multivers, Davilex en exactonline gewerkt. Prima programma's. Je hebt wel wat ervaring nodig.

Anders is Snelstart wel een mooi programma voor de startende.

 

Let op! Microsoft excel kan ook heel veel tegemoet komen. Wellicht voldoet het wel aan je verwachtingen...

 

Link naar reactie
  • 0

als je kennis op minimaal basiskennis boekhouden ligt kan ik je minipak of gravita aanraden. beide werken simpel en logisch en koop je voor een eenmalig laag bedrag. een servicecontract is hierbij niet nodig. van beide kan je een demo downloaden.

 

alternatief is speedbalance. dit is gratis te downloaden en te gebruiken. de tutorials blinken niet uit in duidelijkheid maar er wordt ook een betaalde handleiding bij aangeboden die wel duidelijk is.

 

Maar nogmaals alles valt of staat bij jouw kennis van boekhouden en of je delen uit gaat besteden. dan kan je beter aan de boekhouder vragen welk pakket zijn voorkeur heeft in verband met uitwisseling van gegevens.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Huupolino,

 

Als je al een administratiekantoor / boekhouder / accountant hebt zou je hem je vraag voor kunnen leggen.

Heb je er (nog) geen dan is het misschien raadzaam om die te zoeken, daar kun je dan ook met al je vragen over aftrekposten en dergelijk naar toe. Zelf heb ik goede ervaring dat ik een pakket (of via eigen excel / tabellen) gebruik die ingelezen kan worden bij diegene die je jaarrapport zal genereren.

 

groet,

 

pewede

Link naar reactie
  • 0

Mogelijk is Microsoft Dynamics NAV de oplossing voor uw administratie.

 

krijg nou de hik! gaat het met de frima Microsoft net zo slecht als met hun producten dat 'ze' hier gaan spammen... als 'je' dan toch van de webcare bent zorg dan ook voor zorg.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Zo te horen gaat het hier om een eenvoudige administratie. Misschien is het verstandig om ook alvast je accountant/boekhouder aan te stellen. Hij/zij heeft waarschijnlijk ook voorkeur voor een bepaald pakket waarbij uitwisseling en meekijken mogelijk is (internet pakket is ten zeerste aan te raden!). Bovendien kan de accountant/boekhouder je op weg helpen met de werkwijze/boekingen/BTW/rekeningnummers etc. en dat gaat vaak toch het beste als het pakket goed bekend is.

 

Zijn jullie zelfstandige types en wil je het allemaal zelf doen: een online pakketje via internet is van harte aan te raden. Niet duur en tegenwoordig heel gebruikersvriendelijk. Om het leven gemakkelijk te maken: laat al je zakelijke mutaties via een zakelijke rekening lopen (dus geen zakelijke mutaties via privérekeningen of andersom) en koppel deze rekening(en) met je boekhoudpakket. De mutaties kun je inlezen, eenmalig koppelen en het boekhouden is een koud kunstje! Kom je hier niet uit, dan wordt het tijd een boekhouder/accountant op te zoeken denk ik. Ik weet niet of ik hier pakketnamen mag melden, maar E-boekhouden bevalt mij heel goed.

 

Ten slotte is je toekomstperspectief nog van belang denk ik. Ben je vast van plan groot te worden, of wil factureren vanuit een pakket, debiteuren koppelen, werken met kostenplaatsen of weet ik wat allemaal niet, dan is het wijs om een pakket aan te schaffen met het oog op deze toekomst. Dan hoef je later niet meer allerlei gegevens te converteren. Laat je dan goed adviseren!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.