• 0

Inkopen in BV waar ik werk

Dag allemaal ik ben nieuw hier op dit forum.

Volgend jaar 2012 wil ik mij inkopen in de BV die ik samen met mijn collega (formeel baas) heb opgezet. Op het gebied van juridisch en fiscale zaken heb ik weinig verstand. Dus ik wil graag wat advies alvorens ik naar een professioneel adviseur stap.

Op dit moment ben ik bijna 2 jaar (sinds de start) werkzaam binnen een BV in de reclame wereld. Ik ben het enige personeelslid. Ik ben verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten (acquisitie, relatiebeheer etc) en alles op gebied van projectmanagement. Mijn collega (baas) voor alle creatieve zaken (ons product zeg maar) binnen de organisatie. Met andere woorden ik zorg voor al het werk dat er binnen komt en mijn collega maakt/creëert/bedenkt vervolgens alles. Een goede wisselwerking hebben we gemerkt. We bedienen in de korte tijd dat we bestaan steeds meer grotere klanten en zelfs multinationals. Veel van deze klanten blijven terug komen met projecten en aanvragen.

De reden dat we veel opdrachten binnen halen komt doordat ik ervoor zorg dat we op de juiste plekken contacten leggen en uiteraard door veel acquisitie te plegen. De andere reden dat het steeds beter en succesvoller gaat is door ons steeds grotere portfolio en dus de creativiteit van mijn collega die voor zeer tevreden (en blijvende) klanten zorgt.

Vanaf het begin hebben we een (mondelinge) afspraak gemaakt dat ik de mogelijkheid heb om mij zelf in te kopen. Dat was voor mij een voorwaarde om mee de onderneming op te starten.

We draaien inmiddels steeds beter en er zit zeer veel (mede door mij) in de pijplijn voor volgend jaar. We verwachten einde van dit jaar break-even te draaien en dit is tevens het eerste volledige jaar sinds we gestart zijn.

Op het gebied van commercie binnen de reclamewereld had ik al veel ervaring alleen niet binnen de niche markt hiervan waar wij nu in opereren. Dit was dus allemaal het plan van mijn collega en zijn visie. Nu ik dit mij allemaal eigen heb gemaakt en een zeer positief beeld heb van onze toekomst wil ik de stap maken.

Mijn collega staat hier uiteraard positief tegenover aangezien het een mondelinge afspraak was en voorwaarde voor mij om samen het bedrijf te starten. Hij wil nu dat we erover gaan praten en dat ik met een voorstel kom.

Hij zit te denken aan 25 of 30%. Ik zelf wil graag voor 40% en niet minder.

Voordat ik met een adviseur ga praten wil ik graag wat advies van jullie. Wat zijn mijn mogelijkheden? Wat is verstandig? Waar moet ik opletten?

Wat belangrijke punten:

- BV

- Bestaat bijna 2 jaar

- 2011 break-even of bijna break-even

- We doen het samen dus er is nu al geen baas/medewerker relatie, alleen op papier.

- Investering collega in totaal ongeveer 200.000

- Ik heb geen eigen vermogen wat ik ga inbrengen en geen investeerders. Dus ik wil graag naar een bank.

Hopelijk kunnen jullie mij tips en input geven!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34195-inkopen-in-bv-waar-ik-werk/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar