• 0

Dropshipping » "Heb Bestelling Gehad" » EN nu ?

ik heb een beetje een bizarre vraag...

 

Ik heb een webshop opgezet en heb nu zojuist een product verkocht.

Het gaat hierbij om een horloge dat ik moet Inkoop bij een "dropshipping bedrijf uit china" ...

 

 

Wat moet ik nu doen ?

 

Ik weet hoeveel het inkopen is. maar ik wil graag het volgende weten.

 

* kan ik dus via de dropshipping site een product kopen. En gelijk

doorzenden naar de "koper" op mijn website ?

 

* Kan ik hierbij mijn eigen gegevens verzenden ? (dus niet als de klant kijkt hoe duur het eigenlijk is)

 

* ik wil gewoon niet zien , dat de klant ziet hoeveel ik het inkoop.

 

ik koop het namelijk in voor 50 euro, en verkoop het voor 100 euro !!

 

ook zit ik met;

 

* komen er nog douane kosten bij kijken bij spycam artikelen ?

 

 

Bedankt alvast voor de vragen.

 

PS: heb wel al deze vragen doorgemailt naar de site. maar ik was te laat ze zijn offline.

 

 

Groeten Nick

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • -1

Niet je vraag is zozeer bizar, maar meer de timing ervan...

 

/facepalm

 

Klopt excuus daarvoor. Met zoveel bezig op het moment ;)

Klant heb ik inmiddels bevestigd geen problemen mee (heb ik weer geluk :P)

 

Maar anders was het geld gewoon teruggestort !

dat gebeurt met 1 druk op de knop "refund" ;)

 

Heb jij geen antwoord ? in plaats van lucht typen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de opmerking van Peter anders geen lucht, dit zijn dingen die je echt had moeten nagaan voor je van start ging. Ik begrijp dus dat je geen testbestelling hebt geplaatst bij dit bedrijf in China? Dan zou ik ervoor kiezen deze bestelling eerst naar jezelf te laten sturen, ook al betekent dat dat je nog eens extra verzendkosten zal moeten betalen om het pakket van jou naar de klant te krijgen. Reden: op die manier kan je controleren of de levering en het product aan de verwachtingen voldoen. Je merkt dan onmiddellijk zelf op welke manier het product verpakt is, hoe lang het onderweg is geweest en welke kosten je bij ontvangst nog moet betalen.

 

Verder lijkt het mij een kwestie van goede afspraken maken met het bedrijf dat de artikelen levert. Dat ze de artikelen naar je klant sturen en de factuur naar jou bijvoorbeeld, maar ik weet niet hoe het werkt met BTW en invoerrechten. Die worden namelijk doorgaans bij de levering aan de ontvanger in rekening gebracht, en ik neem aan dat je klanten geen extra kosten verwachten wanneer ze bij een Nederlands bedrijf bestellen. Google bracht me bij dit onderwerp, kan je misschien ook wel wat mee: http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=2458

 

Inkoop 50 en verkoop 100 is niet eens zo gek, rekening houdende met BTW die je moet afdragen, verzendingskosten van China naar Nederland en douanekosten die er nog bijkomen. Los daarvan moet je ook denken aan de verantwoordelijkheid die je als importeur draagt voor de artikelen die je invoert en verkoopt (is een CE markering nodig?). Kortom, je zal toch tijd moeten maken om één en ander uit te pluizen. Is er een reden waarom je meteen gekozen hebt voor import vanuit China? Dat lijkt me geen "eenvoudige" manier om te starten namelijk. Succes ermee...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gooi eerst je webshop maar eens offline weer.

Ga dan rustig alles uitzoeken. Uitproberen door iets naar jezelf te sturen, zodat je weet hoe het aankomt ect.

En als je dan precies weet hoe alles werkt en moet gaan kun je weer open gaan.

Want volgens mij ben je nu veel te vroeg begonnen.

Link naar reactie
  • 0
Is er een reden waarom je meteen gekozen hebt voor import vanuit China? Dat lijkt me geen "eenvoudige" manier om te starten namelijk. Succes ermee...

 

dit zie ik veel vaker gebeuren. veelal zijn dit 15 jarige die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn (dat blijkt ook nu weer) en enkel toevallig maar ergens een leverancier in China tegenkwamen en denken dat dat juist wel heel makkelijk is dat ze geen voorraad hoeven te hebben en het makkelijk vanuit china kunnen laten verzenden.

 

Dat er inderdaad nog import heffingen bijkomen die de klant dan plots moet betalen of dat de verzending weken kan duren hebben ze geen idee van.

Of dat het wel eens in beslag genomen kan worden omdat het veelal namaak troep is ook al niet.

 

Grote kans dat als iemand van zijn aankoop wil afzien kan dat ook plots niet omdat de verkoper nog nooit van wet koop op afstand vernomen heeft of wil dat bij een reparatie iets terug naar China verzonden wordt.

Waarschijnlijk ook niet ingeschreven bij KvK en belastingdienst...

 

Misschien is het toch eens tijd om in Nederland ook zo een systeem als in Duitsland in te voeren waarbij een webshop eigenaar via een advocaat direct een boete kan opleggen aan een "concurent" die zich niet aan de wet houd.

Dan is het snel afgelopen met al dit soort prutsers die de markt verpesten (een slechte naam geven) met hun onkunde.

Link naar reactie
  • 0

In dit geval was het meer stom toeval dan ondernemerschap, vind ik.

 

Een site maken is heel makkelijk. Een webwinkel de lucht in krijgen kost tegenwoordig niets. Maak wat producten aan in hun software en dan afwachten totdat er inderdaad besteld wordt. Zo veel ondernemerschap komt daar echt niet bij kijken.

 

Wel een leuk verhaal voor later mocht hij het toch weten te schoppen tot een succesvol ondernemer.

Link naar reactie
  • 0

 

PS: heb wel al deze vragen doorgemailt naar de site. maar ik was te laat ze zijn offline.

 

 

Groeten Nick

 

Hallo Nick,

 

Na al het kritiek, maar wat bedoel je met bovenstaand.

 

Is de site gestopt met bestaan, een website is toch vrijwel altijd 24/7 on-line.

 

Link naar reactie
  • 0
Het gaat hierbij om een horloge dat ik moet Inkoop bij een "dropshipping bedrijf uit china" ...

 

Al door diversen vermeld, duidelijk een gebrek aan voorbereiding. Er zit hier echt niemand te wachten op een horloge uit china. Ik neem aan dat je weet dat het in china 7 uur later is als hier !!

 

Maar even serieus. Ik zou je klant netjes de 100 euro terugstorten en daarna de aangegeven tips eens nalopen. Bestel eens een product bij jezelf en laat ook eens door een paar andere (familieleden) wat bestellen. Je loopt vast tegen een aantal zaken aan die je eerst zult moeten corrigeren voordat je daadwerkelijk live kunt gaan.

 

Gr

 

Devlinx

 

Suscipere et finire

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.