• 0

Vervoeren waardevolle pakketjes

Goedendag HL-ers,

 

Ik heb al rond gekeken/gezocht maar een echte antwoord op mijn vraag kan ik nog niet vinden.

 

vandaar dat ik deze vraag hier stel:'

 

Omdat er de laatste tijd veel te doen is over verzenden van pakketjes wil ik graag jullie mening/ideeën horen.

 

In mijn toekomstige webshop zullen pakketjes verstuurd dienen te worden van "hoge" waarde.

Dit kan gaan van een paar honderd euro tot misschien wel 1000 a 1500 euro.

 

De vervoerder dient aan een paar eisen te voldoen:

* Vervoerder dient voorzichtig met pakketjes om te gaan (breekbaar)

* Wil de pakketjes in iedergeval verzekerd hebben tot een paar honderd euro.... (500 zal in de meeste gevallen voldoende zijn)

* klachten afhandeling moet snel en goed gebeuren.

* Klant dient te tekenen voor ontvangst.

* Liefst de volgende dag geleverd.

 

Klanten zullen zowel consumenten als b2b zijn.

 

Alvast bedankt voor jullie ideeën.

 

Mvg,

 

Stef

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 1

Patrick bedankt voor je reactie,

 

Je spreekt over het verleden.

Mag ik vragen wat dan de reden is geweest tot opzegging..

En Betaalde je bij nedpak per km of vast prijs per pakketje??

 

en hoe bevalt DPD?

 

Iwan ook bedankt voor je reactie.

Ik kijk er even na.

 

 

gr Stef

 

Link naar reactie
  • 1

Nedpak rekende (voor ons) verschillende kiloprijzen. We konden destijds redelijk uit de voeten met onze € 7.50 (incl. btw)

 

Omdat ze niet de goedkoopste zijn (vanwege de betere dienstverlening logisch) en onze pakketten niet de duurste, liep e.e.a. wat uit de pas.

 

We doen nu met DPD en stukgoed via een lokale vervoerder. DPD is sterk in de kleine pakjes en voor ons gunstige tarieven.

 

We zijn bij Nedpak weggegaan omwille van tarief. Ze zijn niet te duur voor hun diensten, maar wel voor onze pakketten.

 

Onze partner was DGO, maar die bestrijkt het gebied tot de A1 dacht ik.

 

Kortom, vast tarief per pakje, afh. van de kilo's.

 

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

@patrick & eentje:

 

Zal binnenkort even contact opnemen.

Ziet er zeker interessant uit.

 

Betaal liever een paar euro meer per pakketje dat die goed en netjes aankomt dan dat ik elke keer een 1000 euro schuld heb en geen cent terug krijg. (verhalen postnl)

 

mbt nedpak: ook snelle levering/redelijke prijzen (kwaliteit is belangrijker) en ophalen bij mij thuis?

 

@iwan:

Reviva ziet er ook heel goed uit!!

Vooral in een eventueel later stadia van een webshop kun je hier "alles" onderbrengen!!

Link naar reactie
  • 0

Ik weet dat niet iedereen zo enthousiast is over TNT maar als ik kijk naar de afgelopen 2 jaar bijvoorbeeld dan is het aantal pakketjes dat kwijt is geraakt met TNT echt op één hand te tellen en uiteindelijk kwamen ze altijd weer boven water. Verzekerd versturen met handtekening voor ontvangst is ook echt wel een optie. Verder ben ik wel gecharmeerd van UPS.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie Manon.

 

Maar als ik in andere topics lees hoeveel en met hoeveel moeite dan bedank ik daarvoor.

Als ik pakketjes van 1000 euro verstuur dan betaal ik liever een eurotje meer. (al moet ik zeggen met de prijzen die ik vanmorgen heb ontvangen zijn ze niks duurder!!)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zeer pretigge ervaringen met UPS. Voor 16 uur aanmelden is dezelfde dag ophalen, volgende dag leveren. Bij problemen (niet afleveren ivm niet thuis of verkeerd adres) worden die zeer snel en goed opgepakt. Beide keren was het pakket alsnog dezelfde dag bezorgd.

 

Voor waardevolle spullen heb ik een verzekering afgesloten (die keert onafhankelijk van de vervoerder uit).

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 1

Tuurlijk heb je er wel een commercieel belang bij om een zeer wervende tekst te schrijven over een samenwerkingsverband/combinatie waar je zelf deel van uit maakt, daar hoef je geen aandeelhouder voor te zijn, je bent wel stakeholder/rechtstreeks belanghebbende bij naamsbekendheid voor dit initiatief. Daarom is het niet gepast.

 

Maar wat ik - op persoonlijke titel - vooral jammer vindt is dat je bij de wervende tekst niet ook even hebt vermeld DAT je er deel van uitmaakt.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Iwan,

 

Ik ben inderdaad aangesloten bij SnelNed voor de regio midden Nederland. In tegenstelling tot wat de moderator kennelijk denkt heb ik geen commerciële belangen hierbij. Het verwijderen van mijn tekst is dan ook wat overtrokken.

 

Dus je sluit je aan bij een club, die niet is gebaat bij jou positieve inbreng? Met zulke ambassadeurs heeft men nog een lange weg te gaan...

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.