"Laatste bericht" aanklikbaar maken?

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik lijk nieuw hier, maar ik lees hier al een tijdje mee :)

 

Bij het overzicht van topics staat er in de kolom "Laatste bericht" een opsomming van "laatste bericht datums" + "reageerders". Als ik op de naam van een laatste reageerder klik, dan krijg ik zijn/haar profiel te zien. Maar eigenlijk zou ik ook een link willen naar het laatste bericht van een topic (als ik op de "laatste bericht datum" klik bijvoorbeeld).

 

Nou kan ik me voorstellen dat jullie liever willen dat een topic helemaal gelezen wordt voordat men reageert. Is het om die reden niet mogelijk om meteen naar een laatste bericht te gaan?

 

(Sorry als het wel mogelijk blijkt te zijn)

Link naar reactie

De link van het topic brengt je naar het bericht wat jij als laatste gelezen hebt in dat topic. Dus als je nog geen enkel bericht hebt gelezen, dan begin je inderdaad voor aan. Maar heb je bijvoorbeeld tien berichten gelezen, en ben je een paar dagen weg, dan springt ie weer naar dat tiende bericht zodat je weer kunt bij lezen.

 

Ik vind het persoonlijk wel handig zo, omdat ik niet altijd meer weet of ik iets nou wel of niet heb gelezen.

 

En anders kun je natuurlijk ook gewoon doorklikken naar de laatste pagina, maar dan mis misschien wat spannends. :P

Link naar reactie

De link van het topic brengt je naar het bericht wat jij als laatste gelezen hebt in dat topic. Dus als je nog geen enkel bericht hebt gelezen, dan begin je inderdaad voor aan. Maar heb je bijvoorbeeld tien berichten gelezen, en ben je een paar dagen weg, dan springt ie weer naar dat tiende bericht zodat je weer kunt bij lezen.

 

Dat is helaas niet helemaal waar. Dat gaat goed als je alle topics bijhoudt, maar als je een paar topics niet leest en de volgende keer bekijkt dan begin je niet bij het eerste bericht. Ik denk eerder dat de logica is 'Spring naar het eerste nieuwe bericht in dit topic sinds je laatste bezoek aan dit forum'. Gebaseerd op datum dus.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Volgens mij klopt dat wat Sabra zegt; de site houdt bij waar je gebleven was in het topic. Ik heb nog niet gemerkt dat hij er een keer naast zat en ik houdt niet elke dag alle topics bij.

 

EDIT ik begrijp denk ik waar de verwarring zit;

 

Als je een topic (=onderwerp, draadje van berichten) bekijkt, dan gaat het systeem er van uit dat je alle berichten bekijkt in dat topic. Als je later weer op het topic klikt, dan laat hij de nieuwe berichten sinds dat tijdstip zien.

Hierboven wordt, volgens mij, aangenomen dat als je bijvoorbeeld de eerste 10 van 15 berichten in een topic leest, dat het systeem dat bij houdt. Dat is echter niet zo.

 

Fvddungen heeft volgens mij de term topic en een bericht door elkaar gehaald :)

Link naar reactie

Nee hoor, ik heb helemaal niets door elkaar gehaald. Ik weet het verschil tussen een topic en een bericht. Toch maak ik geregeld mee dat wanneer ik een topic voor het eerst bekijk, dat ik dan ergens midden deze discussie beland in plaats van aan het begin. Ik kan me niet voorstellen dat het systeem per topic bijhoudt welke je deze voor het laatst hebt bekeken. Of doet hij dat toch wel?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Het werkt zoals Wouter het schetst, per topic wordt dit in principe bijgehouden. Ik zeg in principe, want bijvoorbeeld bij oude topics wordt het niet tot in de eeuwigheid onthouden. Dat zal niet 100% altijd volledig werken, maar in principe zou het in de meeste gevallen wel zo moeten zijn dat je bij het eerstvolgende voor jou nieuwe bericht begint.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.