• 0

Uitschakelen van dealer

Beste forumlezers,

 

Ik verkoop mijn producten aan B2B en B2C via mijn webshop. Mijn B2B klanten krijgen hierbij een korting op de verkoopprijs en verkopen de producten (via hun winkel/webshop) voor dezelfde prijs als ik doe via mijn webshop.

 

Nu blijkt dat ik de verkeerde prijs heb geïntroduceerd op de markt. Verkoop via mijn webshop (en van mijn dealers) blijft achter. Uit onderzoek blijkt dat prijs hiervan de oorzaak is. Ik zou graag met de prijs omlaag willen. Echter, ik wil geen concurrent worden van mijn dealer. Hoe kan ik dit tactvol aanpakken?

 

groeten Jeroen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Verkopen jouw dealers uit voorraad? Hoe wordt die voorraad gefinancierd? Jouw dealers hebben hetzelfde probleem als jouw webshop: ze verkopen niet (snel) genoeg. Als een lagere verkoopprijs de omzetsnelheid verhoogt, verdient iedereen meer. Dat is een simpele rekensom. Als je nou tien eenheden per maand verkoopt met een marge van 10x, verdien je 100x. Verlaag je die marge tot 5x en verkoop je drie keer zoveel, dan verdien je 150x per maand. De prijs gaat omlaag, de winst gaat omhoog!

 

Je weet uiteraard niet of de prijs het werkelijke probleem is. Verlaag je de prijs en blijft je omzetsnelheid laag, dan is prijs helemaal je probleem niet....

 

;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste forumlezers,

 

Ik verkoop mijn producten aan B2B en B2C via mijn webshop. Mijn B2B klanten krijgen hierbij een korting op de verkoopprijs en verkopen de producten (via hun winkel/webshop) voor dezelfde prijs als ik doe via mijn webshop.

 

Nu blijkt dat ik de verkeerde prijs heb geïntroduceerd op de markt. Verkoop via mijn webshop (en van mijn dealers) blijft achter. Uit onderzoek blijkt dat prijs hiervan de oorzaak is. Ik zou graag met de prijs omlaag willen. Echter, ik wil geen concurrent worden van mijn dealer. Hoe kan ik dit tactvol aanpakken?

 

groeten Jeroen

 

ik denk inderdaad bivakmuts op en de dealer uitschakelen. :p

 

en nu serieus, Ik denk dat je heel netjes bent om dit niet te willen.... is ook meteen een mooi moment om dealers verder aan je te binden; 1) door het te melden 2) door een extra korting -alsnog- te geven

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Lagere prijs introduceren moet je goed afstemmen met de (voorraadhoudende) dealers.

 

Als je er langs gaat met de producten die in prijs zakken, sla je twee vliegen in één klap.

 

Je hebt live contact met ze en je weet hoe ze pres(en)teren.

 

Maak er een 6 halen 5 (o.i.d.) betalen aktie van voor je dealers en je hebt ze binnen.

 

Zij zitten niet met te hoog gefinancierde voorraad en hebben terecht het gevoel serieus genomen te worden.

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Als ze zo slim zijn zullen ze tot dezelfde conclusie komen of zijn gekomen als dat jij hebt gedaan en zullen ze uit eigen beweging de prijs verlagen. Ze kopen tenslotte via jouw webshop in en krijgen daar een korting over. Als ze zien dat jij je prijzen in je webshop verlaagd hebt zullen hun inkoopkosten dalen en zijn ze hopelijk zo slim om in hun verkoopprijzen ook te zakken. Maar wel zo netjes om hen daar vooraf schriftelijk van deze verandering op de hoogte te stellen. Wel zo belangrijk voor een goede relatie met de mensen waar je deels afhankelijk van je omzet bent.

Maar doen ze dat niet en zou jij dat ivm. prijsconcurrentie wel willen zou je misschien verkoopadviesprijzen kunnen adviseren aan de dealers waar je aan levert? Wat de dealers er vervolgens mee doen is aan hen.

 

Verder nog een kanttekening. Ik ga er vanuit dat je conclusie juist is, maar over het algemeen lijkt het me beter om tarieven niet te gauw of te drastisch te verlagen als er ook andere oplossingen zijn om de omzet te stimuleren. Soms wordt te snel gedacht dat het de prijs is waardoor mensen niets bij je aanschaffen, terwijl je met wat extra service oid de verkoop ook kunt ophalen. Verlaag de prijs enkel tenzij het echt niet anders kan. Maar ik ga er vanuit dat je andere oplossingen al lang in overweging hebt genomen voordat je tot het besluit voor prijsverlaging kwam.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.