• 0

Keuze payment provider, wie weet meer?

Hey Higherlevellers,

 

Ik weet dat hier al veel over gesproken is en heb alle topics stuk voor stuk doorgenomen en zelf ook al flink wat rondgekeken maar toch bekruipt mij nog steeds een twijfel bij de keuze van een payment provider. Uiteraard hoop ik hier iemand te treffen die in een vergelijkbare situatie dezelfde zoektocht heeft gekend en zijn of haar positieve of negatieve ervaringen kan delen.

 

De huidige situatie:

Webshop enkele jaren online. Gebruik makend van directe koppeling rabo ideal en een koppeling met paypal.

Dit werkt al jaren prima echter vind ik het niet overzichtelijk om betalingen binnen te krijgen op verschillende plekken (wel overkomelijk) en belangrijker wil ik graag meer mogelijkheden tot betalen aanbieden. Op het moment ontvangen wij zo'n 300 betalingen per jaar waar van naar schatting 50 procent via ideal wordt betaald, 20 procent via paypal en 30 procent via bankoverschrijving. De betalingen komen voor ong. 50 procent uit NL en verder uit Duitsland, België en minder vaak maar niet onbelangrijk Zwitserland, Oosterijk, Polen, Scandinavië. (de rest van Europa sporadisch).

 

Wat zoeken wij:

 

- Kostenefficiënt (veel bedrijven werken met vaste maandbedragen die met 300 orders per jaar al snel te hoog liggen)

- Look and Feel moet betrouwbaar aanvoelen voor de consument

- Er moet live bijgehouden kunnen worden welke betalingen zijn voltooid. (standaard feature bij alle partijen gok ik)

- Eenvoudige koppeling met Magento webshop

- Relevante betaalmogelijkheden voor mijn afzetgebied

- Betrouwbare partner die bereikbaar is bij problemen

- Niet meer dan 1 euro per transactie excl. evt. bankkosten

 

 

We hebben er geen bezwaar tegen als het geld een tijdje "geparkeerd" staat bij een payment provider mits er de mogelijkheid bestaat om evt. tegen eenmalige meerkosten een directe opdracht tot overschrijving te kunnen doen. (in het geval van cash-flow perikelen).

 

Wat heb ik zelf al bekeken (maar hoor ik graag meer over natuurlijk):

Ogone: Komt over als proffesionele partij met mogelijkheid tot het customizen van de betaalomgeving en veel betaalmogelijkheden. Dit vind ik absoluut een pluspunt echter groot minpunt is het prijskaartje. Alleen de abbonementskosten van het goedkoopste abbonement bedragen al 500 euro per jaar en de transactiekosten zijn niet laag genoeg om dit terug te kunnen verdienen.

 

Multisafepay: Iets goedkoper m.b.t. aansluitkosten. Verder zeer vergelijkbaar met Ogone afgezien van mogelijkheid tot customizen voor zover ik gezien heb.

 

Sisow: Minder betaalmogelijkheden. Wel de belangrijkste buitenlandse betaalmogelijkheden: BanContact/MisterCash DIRECTebanking/SofortBanking en uiteraard Ideal. Helaas geen paypal dus betekend wel weer meerdere plekken waar geld wordt ontvangen. Groot voordeel: geen abbonementskosten, aansluitkosten en nog een laag tarief per transactie ook. Waar zit het addertje? Of zal dit echt met de beperkte mogelijkheden te maken hebben. Weet ook niet hoe de betaalomgeving er hier uit ziet.

 

XIB: Ook een goedkope aanbieder met relatief veel mogelijkheden. Heb alleen een demo gezien van de betaalpagina en de look and feel waren niet zo vrolijkmakend. Wellicht is de demo niet zo mooi als dat het zou kunnen zijn? Ik heb liever mijn eigen logo in beeld dan een groot logo van XIB. Ik vrees voor verwarring?

 

Nou ja het is een gecompliceerd onderwerp en hoop op wat tips and tricks en wellicht de ideale gebruikerservaring.

 

Thanx

 

rick

 

[titel aangepast - mod]

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

...

Multisafepay: Iets goedkoper m.b.t. aansluitkosten. Verder zeer vergelijkbaar met Ogone afgezien van mogelijkheid tot customizen voor zover ik gezien heb.

...

 

Ik ben toevallig bezig met multisafepay installeren, je kan het heel goed customizen. Kan wel zijn dat het per abonnement verschild, ik heb zelf de connect abonnement. Je maakt een html pagina aan en upload die naar hun. Als de klant gaat betalen komen ze op multisafepay, maar ze laden je zelfgemaakte pagina, zodat het precies in je gewenste lay-out is. De betaalopties staat er dan vanzelf in waar je het wil hebben.

Voor de rest nog geen ervaring mee, moet het nog werkend krijgen, maar dan weet je iig dat je het uitgebreid kan customizen.

Link naar reactie
  • 0

Beste klaas123,

 

waarom wil je meer betalingsmogelijkheden aanbieden? Gezien het aantal transacties op jaarbasis zie ik niet direct de noodzaak van deze stap. Een overzicht van betalingen kun je ook in een boekhouding verkrijgen. Kwestie van bestellingen en betalingen bijhouden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Je kan het best zelf zo veel mogelijk offertes opvragen als je echt een PSP (Payement Service Provider) wilt hebben. Van alle verschillende ervaringen die mensen met het enorm aantal PSPs hebben wordt je waarschijnlijk niet heel veel wijzer want de ervaringen lopen sterk uiteen. Wellicht zijn de Webwinkel Vakdagen (januari, jaarbeurs) een mooie bron van inspiratie over de werkwijzes van de verschillende PSPs.

Link naar reactie
  • 0

Zo iedereen is wakker zie ik:) Bedankt voor de snelle reacties.

 

@Sandra: Bedankt voor de info, die hobbel weer weggenomen in ieder geval. Blijft uiteraard het prijskaartje wat hier aan hangt.

 

@Highio: Zou het aantal betalingen per jaar een reden moeten zijn om wel of geen extra betaalmogelijkheden aan te bieden? Ik wil graag groeien en distribueer een uniek product over geheel Europa. Juist omdat ik me richt op geheel Europa en veel vragen krijg vanuit het buitenland over aanvullende betaalmogelijkheden wil ik dit graag aanbieden (mits kosten en baten tegen elkaar opwegen natuurlijk). Een tweede reden is dat ik momenteel bezig ben met de implementatie van een nieuwe webwinkel en dit een mooi moment is om de huidige situatie eens onder de loep te nemen. Uiteraard kan je de boekhouding gebruiken voor een overzicht van je betalingen maar ik moet momenteel dus wel 2 betaalsystemen bijhouden in plaats van 1.

 

@Wouter: Offerteaanvragen zijn zeker ook de deur uit. Ik hoop hier iemand te vinden die dezelfde vragen gehad heeft vanuit een vergelijkbare situatie qua afzetmarkt en afzetcijfers. Dit kan mijn zoektocht wellicht wat verhelderen want het is gecompliceerder dan het uitzoeken van een telefoonabbonement...:)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Klaas,

 

Waar klanten bij Mollie in het verleden nog weleens verwarring hadden, hebben we dat bij Sisow eigenlijk nooit.

Tarief en service zijn prima. Je kan de badge zo groot maken als je zelf wilt.

 

Als je een testje wilt doen, geen probleem laat maar weten.

 

Verder denk ik dat je elke drempel m.b.t. betaling moet wegnemen. PayPal is niet goedkoop, maar wel algemeen geaccepteerd en dus laagdrempelig. Vooral voor buitenland praktisch.

 

Het is zonde wanneer een klant met een gevulde winkelwagen afhaakt in de kassa-rij.

 

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

@Patrick, ik heb net wat testordertjes geplaatst onder klantnummer 134847 waar je uiteraard geen aandacht meer aan hoeft te besteden. Bedankt voor de mogelijkheid om eens te koekeloeren hoe een dergelijk systeem eruit ziet voor de consument. Het blijft jammer dat je de betaalschermen niet kan customizen echter denk ik dat mits goed gecommuniceerd op de site dit minder vervelend is dan het ontbreken van een breed scala aan betaalmogelijkheden?

 

@Derek-Jan, Moneybookers heb ik inderdaad als module in Magento echter bij testen zag ik dat je in het bezit moest zijn van een moneybookers account om geld over te kunnen boeken via moneybookers. Voor mij persoonlijk zou dat een te grote drempel zijn en ik zou op zoek gaan naar een alternatieve mogelijkheid tot betalen... Als ik er naast zit hoor ik dit uiteraard graag dan gaan we de mogelijkheden verder onderzoeken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Klaas of Test ;)

 

Het ligt ook aan je doelgroep natuurlijk. Onze klanten zijn doorgaans geen high-tech computeraars en hebben het liever duidelijk dan flitsend. Afhakers vaak doordat ze de TAN codes etc. niet paraat hebben, maar da's niet systeem-afhankelijk.

Als men per abuis zelf overmaakt naar het Sisow rekeningnummer, dan stort sisow dat terug naar klant. Het is en blijft een tussenstap.

 

Graag gedaan hoor. Ik zal ze eruit gooien en bedankt voor je feedback mbt passant-inloggen

 

Weet je trouwens dat de door jou gebruikte domeinnaam als tester ook echt bestaat?

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Geen dank Patrick. Altijd goed om elkaar links en rechts te voorzien van wat tips.

 

Mijn doelgroep is vrij jong en over het algemeen vrij hoog opgeleid. Ik verwacht dus dat het technische aspect weinig afschrikt. Het niet kunnen customizen van de lay-out is absoluut een gemiste kans vind ik maar wellicht wel te overkomen. (ik zou bijna split tests gaan doen:)).

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Derek-Jan, Moneybookers heb ik inderdaad als module in Magento echter bij testen zag ik dat je in het bezit moest zijn van een moneybookers account om geld over te kunnen boeken via moneybookers. Voor mij persoonlijk zou dat een te grote drempel zijn en ik zou op zoek gaan naar een alternatieve mogelijkheid tot betalen... Als ik er naast zit hoor ik dit uiteraard graag dan gaan we de mogelijkheden verder onderzoeken.

 

Klopt helemaal, maar dat is een afweging die je moet maken. Verschil met Paypal is wel dat men dan ook gelijk kan betalen. Ik heb trouwens liever een betaling via Moneybookers dan Paypal, zeker uit wat verdere landen. Ik heb trouwens iDeal via Targetpay, heeft ook een magentomodule.

 

Wat ik soms wel eens zie is dat ze eerst bestellen, dan via MB willen betalen om tot de conclusie te komen dat ze een account moeten aanmaken en de bestelling niet afmaakt. Vervolgens zie ik enige tijd later dezelfde bestelling maar dan wel betaald via MB.

 

Echte afhakers zijn te verwaarlozen.

Link naar reactie
  • 0

Beste klaas123,

 

het is jouw afweging en natuurlijk kun je argumenten hebben om dit te willen. Die staan naar mijn mening alleen niet of nauwelijks in het eerste bericht.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Je doelt waarschijnlijk op achteraf betalen met "digitale acceptgiro diensten". Dit is in veel gevallen een toegevoegde waarde aan je shop. Er zijn nog steeds klanten die graag betalen nadat ze de producten ontvangen hebben. Bovendien kan je er wettelijk toe verplicht zijn om een dergelijke methode te hanteren. Als je de kosten kan dekken -het is prijzig tov. 'gewoon' iDeal- dan zou ik het zeker doen. In de meeste gevallen gebeurt de betaling dan met een "digitale acceptgiro", wat eigenlijk een mooie term is voor een emailtje met daarin een iDeal link om te betalen.

 

Je kan zo'n digitale acceptgiro ook laten verzenden voordat de bestelling verzonden is. Oa. Buckaroo heeft zo'n service. Men krijgt dan een emailtje met dezelfde opmaak als een acceptgiro, alleen moet men nog wel via iDeal of handmatige overboeking betalen. Het is dan geen achteraf-betaalmethode. Dit kan praktisch zijn voor zakelijke klanten waarbij de inkoper niet zelf het bedrag kan over maken. Hij kan het betaal mailtje dan forwarden naar de administratie.

 

Een ouderwetse acceptgiro wordt nauwelijks nog gebruikt omdat het vrij kostbaar is. Als deze manier van betalen past in de sfeer van je shop of bij de doelgroep waar je klanten toe behoren, dan zou je dat kunnen doen. Maar in de meeste gevallen is het achterhaald en te duur.

Link naar reactie
  • 0

 

Sisow: Minder betaalmogelijkheden. Wel de belangrijkste buitenlandse betaalmogelijkheden: BanContact/MisterCash DIRECTebanking/SofortBanking en uiteraard Ideal. Helaas geen paypal dus betekend wel weer meerdere plekken waar geld wordt ontvangen. Groot voordeel: geen abbonementskosten, aansluitkosten en nog een laag tarief per transactie ook. Waar zit het addertje? Of zal dit echt met de beperkte mogelijkheden te maken hebben. Weet ook niet hoe de betaalomgeving er hier uit ziet.

 

 

Ik heb zelf voor Sisow gekozen. Het klopt inderdaad dat zij geen paypal koppeling hebben maar ikzelf vind dit geen probleem. Ik zie het probleem ook niet zozeer? Je kan gewoon via Paypal zelf het laten integreren en je ontvangt de betaling dan gewoon op je rekening. Zelfde als het via een andere betalingsprovider zou gaan maar dan zonder tussenliggende partij.

Ikzelf ben het addertje nog niet tegengekomen. Betaalomgeving ziet er ook goed uit, je wordt gewoon direct doorgestuurd naar de site van je bank als je voor bijvoorbeeld iDEAL kiest.

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

@Ondernemerinspe:

Maak je ook gebruik van de incassodiensten van Sisow? Ik zit er ernstig over na te denken om ook voor Sisow te gaan aangezien zij ook afterpay services aanbieden waarbij men de factuur opkoopt en de facturering op zich neemt. Hoe is jouw ervaring m.b.t. de afterpaydiensten?

 

Vraag in het algemeen:

Mag je de extra kosten (ong. 5 procent van de factuurwaarde bij achteraf betalen) in rekening brengen bij je klant? Dus de keuze bieden om ofwel vooraf Ideal ofwel achteraf tegen meerprijs van 5 procent te betalen? Of is dit onwettig?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.