• 0

Investering inclusief vaste maandlasten begroten

Nog een punt waar ik momenteel over aan het tobben ben is de totale investering. Momenteel heb ik bij de investering één maand vaste maandlasten betrokken. Hierin is o.a. huur, telefonie, internet e.d. betrokken.

 

Nu vraag ik me af of ik na de eerste maand wel al in staat zal zijn om op eigen kracht de vaste maandlasten op te brengen en of ik niet meerdere maanden vaste lasten in het totale investeringsbedrag moet betrekken? In het begin heb je vaak toch een aanloopperiode voordat alles helemaal soepel loopt. Ik heb wel een post onvoorziene kosten betrokken, maar dat zet ook niet veel zoden aan de dijk in het geval ik in de aanloopperiode de volledige vaste lasten nog niet uit bedrijfsactiviteit zou kunnen opbrengen.

 

Nogmaals: alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu vraag ik me af of ik na de eerste maand wel al in staat zal zijn om op eigen kracht de vaste maandlasten op te brengen en of ik niet meerdere maanden vaste lasten in het totale investeringsbedrag moet betrekken?

 

Geen idee waar je het ondernemingsplan voor gaat gebruiken natuurlijk, maar als je hiermee naar een bank wil gaan (om geld los te peuteren bijvoorbeeld) dan zullen zij zich ongetwijfeld hetzelfde afvragen.

En daar sta je dan: met een mond vol tanden misschien. Dus probeer in te schatten hoe lang je aanloopperiode zal zijn en probeer dat ook te verdedigen, zou ik zeggen. Tenminste als je het ondernemingsplan voor derden gaat gebruiken dan (en niet alleen voor jezelf om grip op de zaken te krijgen – maar dan misschien ook wel trouwens).

 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp dat het ook moeilijk is om via een forum hierin advies te geven.

 

Ik heb me er nog eens over gebogen en ik denk dat ik het nu wel goed moet zijn. Voor de zekerheid laat ik het wel een boekhouder nog eens controleren.

 

Suggesties blijven wel welkom natuurlijk ;-)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.