• 0

inhoudsopgave voor een ondernemingsplan kinderdagverblijf

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

De inhoudsopgave is voor elk bedrijf ongeveer hetzelfde en bovendien bestaat er geen standaard inhoudsopgave per sector. Je moet het gewoon zelf opstellen en je niet teveel door standaard zaken laten leiden. Maar dit zou alvast een voorbeeld kunnen zijn waar je wat aan hebt. En anders even bij de sticky topics zoeken. Daar staat meestal ook veel nuttig basisinformatie!

 

I.   SAMENVATTEND OVERZICHT                  

II.   PERSOONLIJKE ACHTERGROND               

A.   Personalia                           

B.   Opleidingen                        

C.   Werkervaring                        

D.   Interesses                           

E.   Motivatie en doelstellingen                  

F.   Sterktes en zwaktes                     

III.   PRAKTIJKGEGEVENS                        

IV.   MARKETINGPLAN                     

A.   Bedrijfsformule                        

B.   Bedrijfsconcept                        

C.   Marktanalyse                        

D.   Concurrentieanalyse                     

E.   Doelgroepanalyse

F. Acquisitieplan                     

G.   Marketingmix                

H.   Toekomstperspectief                     

V.   FINANCIEEL PLAN                        

A.   Exploitatiebegroting

B. Financieringsplan

C. Liquiditeitsbegroting

D. Privéspecificatie   

 

Link naar reactie
  • 0

Thanks a lot voor je reactie! Ik heb zelf een soort gelijke en het zijn iderdaad de punten die terug moeten komen in een inhoudsopgave. Moeten deze overigens niet op chronologisch volgorde opgesteld worden ? Ach, moet mezelf niet gek laten maken en gewoon alle puntjes op de i zetten :-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het plan is bedoeld om jezelf en eventueel anderen te overtuigen van de haalbaarheid van de casus. Een inhoudsopgave en een voorbeeld businessplan kan je helpen in je denkpatroon maar het is geen vaststaande weg. Denk er over na, praat er met mensen over, zorg dat de belangrijke vragen in jouw plan beantwoord worden en dat je voor jezelf alle risico's en afhankelijkheden duidelijk hebt.

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat je je realiseert dat de inhoudsopgave nu juist het minst belangrijke is van dat hele ondernemingsplan !

 

Daarnaast zou ik je adviseren: maak je ondernemingsplan kort, bondig en krachtig.

Daar heb je veel meer aan als een heleboel bla bla.

 

Daarnaast moet je je realiseren dat niemand op basis van alleen het ondernemingsplan in jouw aanstaande bedrijf gaat investeren. Men zal je altijd even in de ogen willen kijken en je verhaal aanhoren. Dus zorg ervoor dat je de kern van dat ondernemingsplan ook goed kunt verwoorden. JIJ bent de onderneming, het ondernemingsplan is maar een documentje met feiten en aannames. Je kunt van alles op papier zetten, maar jezelf verkopen dat kun je niet papier.

 

Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat een ondernemingsplan niet belangrijk is.

 

Gr

 

Devlinx

 

 

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0
Daarnaast moet je je realiseren dat niemand op basis van alleen het ondernemingsplan in jouw aanstaande bedrijf gaat investeren. Men zal je altijd even in de ogen willen kijken en je verhaal aanhoren.

 

Zo heb ik het niet ervaren. Als je met je businessplan voor een financieringsaanvraag bij een bank aanklopt wordt je niet altijd voor een gesprek uitgenodigd ;-) Belangrijkste onderdeel van je businessplan is ongetwijfeld je financieel plan, want daar is de bank het meest in geïnteresseerd en is ook voor jezelf het meest interessant om als starter de conclusie te kunnen stellen of je plannen ook haalbaar zijn. Het schriftelijk deel is ook belangrijk, maar wordt vooral bruikbaar als je eenmaal aan de slag gaat. Dat vormt namelijk de bijbel van de onderneming, al is het natuurlijk niet de bedoeling dat ie net zo dik gaat worden ;-) Hou het idd kort, maximaal 20 pagina's.

Link naar reactie
  • 0

Dames, wederom mijn dank voor alle op en aanmerkingen!

Een ondernemingsplan is een product van mij en voor mij en fungeert als n rode draad in het verwezenlijken van mijn doel. De bank is een latere zorg. Ik ben heilig van overtuigd dat je kunt zinken in alle regel en wetgeving en zal mij zeker niet laten weerhouden om het doel wat ik voor ogen heb te bereiken.

 

Er is maar 1 reden om je dromen niet te realiseren en dat is de angst om te falen! Of te wel blijven hangen in hoe het beter kan en moet. Niemand is voor 100 % een ondernemer, je hebt naar mijn mening doeners en denkers en als je te weinig of niets doet dan zal de 1e stap nooit gezet worden :-)

 

Have a nice allemaal!

gr,

Simo

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.