• 0

Qredits [ervaring met hen als startende ondernemer]

Ik ben sinds begin dit jaar ondernemer gestart met een lening bij Qredits.

Mijn ondernemersplan vonden ze goed maar Qredits vond wel dat er veel geld van mijn financiele begroting af kon. Zoals voorfinanciering btw (ze zeiden dat krijg je vanzelf terug) ook werkkapitaal kon eraf (dat kan je betalen van de aanbetalingen zeiden ze)

Dacht dat zij dat goed onderzocht hadden bijv. bij IMK en ik vertrouwde verder op hun expertise.

 

Ik kwam meteen in de financiele problemen omdat ik veel btw had betaald en het budget was zo krap dat ik die paar duizend euro dringend nodig had.

Qredits heeft toen tegen renteverhoging en enorme hoge administratiekosten alsnog het btw bedrag geleend.

 

In de eerste 2 maanden had ik geen inkomsten alleen de rekeningen.

Toen ik eenmaal opdrachten kreeg betaalde ik met de aanbetalingen machines en materialen en vervolgens achterstallige rekeningen, dat schiet niet erg op.

Er kwam en komt nog niet genoeg geld binnen om de achterstallige rekeningen plus de maandelijkse rekeningen te betalen en na maanden achterstand wilden schuldeisers dat ik gewoon de rekeningen betaal.

 

Heb Qredits om overbruggingskrediet gevraagd. Qredits verwees mij naar de bank. De bank verwees mij weer door naar Qredits. Toen verwees Qredits mij door naar de Sociale Dienst.

Team Zelfstandigen (Sociale Dienst) was ontzettend onbeschoft tegen mij en hebben mij gewoon weggetreiterd met hun onbeschoft gedrag.

Bij de Sociale Dienst zijn ze boos op Qredits.

Werd mij verteld dat Qredits zonder goed onderzoek te doen naar de levensvatbaarheid van een bedrijf, leningen verstrekt in de hoop daar zelf beter van te worden en als een ondernemer dan in de problemen komt dan worden ze doorverwezen naar de Sociale Dienst. Die mag dat dan opknappen.

Team Zelfstandigen ziet de 'Qredits gevallen' als weer de zoveelste loser die geen enkel respect verdiend. Als een probleem dat ze niet veroorzaakt hebben maar wel mogen opknappen.

Volgens Team Zelfstandigen hebben ze keer op keer met Qredits om de tafel gezeten om aan te geven dat ze hun werkwijze moeten veranderen. Doen ze blijkbaar niet.

 

Naar mijn mening komt Qredits als eerste in aanmerking om mij financieel te helpen omdat ik eigenlijk met hun financieel plan aan de slag ben gegaan terwijl mijn eigen financieel plan veel beter in elkaar zat. Qredits vraagt nog liever mijn faillissement aan dan dat ze zullen helpen.

 

Qredits is in de media een succes maar ik krijg de indruk dat instanties wel beter weten.

De AFM en DNB houden trouwens geen toezicht op Qredits.

Als je bij Qredits zelf een klacht indien, krijg je een 'wij doen niks fout' brief.

Als je naar onafhankelijke klachtenbehandelaar vraagt krijg je geen antwoord.

Als je vraagt wie toezicht houd krijg je ook geen antwoord.

 

De coach die ik door Qredits kreeg toegewezen vertelde mij dat Qredits het grootste gedeelte van wat ze lenen niet terug krijgen omdat de ondernemers failliet gaan en hij vertelde ook dat de staat Qredits compenseert als de ondernemer failliet gaat.

 

Ik ben zo benieuwd naar verhalen van ondernemers die gestart zijn met een lening bij Qredits maar ik lees alleen maar de succesverhalen die Qredits zelf publiceerd.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Klopt Renee, deze mensen komen uit mijn eigen netwerk, een daarvan was altijd Risk-manager grote zakelijke klanten werkt samen met een bekende hier op het forum en houd zich tegenwoordig bezig met o.a commisarisfunctie`s, de ander is een in zijn wereld grote e-mail marketier, de ander was Verkoopdirecteur bij een internationale onderneming.

 

Danny, je begrijpt dat ik hier niet volledig ga vertellen wat precies het plan is en ja ik heb ook begrepen dat ze daar de meest gekke dingen meemaken. In mijn profiel staat in welke markt ik me beweeg en in mijn verhaal de afwijzing. ;)

Ontzorgd al uw Multichannel klantcontact MKB en ZZP op flexibele abonnements basis.

www.hetloyaliteitscentrum.nl

Link naar reactie
  • 0
Wat is de reden van de afwijzing geweest?

 

mijn situatie is alleenstaand/kleine BKR van € 900/ huurhuis/ 2 kids in co-ouderschap

 

Als dit al niet de directe reden is geweest zal dit op de achtergrond wel meegespeeld hebben. En wellicht dat de 50k 100% vreemd vermogen binnen het te starten bedrijf vormt.

 

deze mensen komen uit mijn eigen netwerk, een daarvan was altijd Risk-manager grote zakelijke klanten werkt samen met een bekende hier op het forum en houd zich tegenwoordig bezig met o.a commisarisfunctie`s, de ander is een in zijn wereld grote e-mail marketier, de ander was Verkoopdirecteur bij een internationale onderneming.

 

stevig netwerk, kunnen deze mensen direct of indirect niets voor je betekenen bij de start?

 

In mijn profiel staat in welke markt ik me beweeg

 

Inderdaad is 50K dan een behoorlijke investering. Bekijk je begroting nog eens kritisch. Iedere euro die je niet hoeft te lenen is het eerste verdiend.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is de reden van de afwijzing geweest?

 

Een rekeningcourantkrediet zou passender zijn.

 

mijn situatie is alleenstaand/kleine BKR van € 900/ huurhuis/ 2 kids in co-ouderschap

 

Als dit al niet de directe reden is geweest zal dit op de achtergrond wel meegespeeld hebben. En wellicht dat de 50k 100% vreemd vermogen binnen het te starten bedrijf vormt.

 

Inderdaad grotendeels vreemd vermogen, en mijn achtergrond is hun doelgroep en het zegt ook niets over mijn ondernemerskwaliteiten ze geven aan dat dit ook geen issue is.

 

deze mensen komen uit mijn eigen netwerk, een daarvan was altijd Risk-manager grote zakelijke klanten werkt samen met een bekende hier op het forum en houd zich tegenwoordig bezig met o.a commisarisfunctie`s, de ander is een in zijn wereld grote e-mail marketier, de ander was Verkoopdirecteur bij een internationale onderneming.

 

stevig netwerk, kunnen deze mensen direct of indirect niets voor je betekenen bij de start?

 

Dat doen ze, komt ook wel goed hoor! Ik deel hier mijn ervaring om anderen bewust te maken van de moeilijke wegen die er bewandeld moeten worden om je doelstelling te bereiken.

 

In mijn profiel staat in welke markt ik me beweeg

 

Inderdaad is 50K dan een behoorlijke investering. Bekijk je begroting nog eens kritisch. Iedere euro die je niet hoeft te lenen is het eerste verdiend.

 

Vandaar ook het advies van een rekeningcourantkrediet, had er al een gefasseerd plan van gemaakt. Wanneer ik alles ineens zou willen doen zat ik op 80K

Ontzorgd al uw Multichannel klantcontact MKB en ZZP op flexibele abonnements basis.

www.hetloyaliteitscentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

. In mijn profiel staat in welke markt ik me beweeg

 

Dan ben ik benieuwd waar je meer dan 50k voor nodig hebt...

 

Tuurlijk Danny zou jij dit wel willen weten, maar dat is precies wat ik je hier nooit zal vertellen. Volgens mij is dit een ondernemersforum en geen investeerders of crowdfunding platform.

 

 

Wat is de reden van de afwijzing geweest?

 

Danny

Ontzorgd al uw Multichannel klantcontact MKB en ZZP op flexibele abonnements basis.

www.hetloyaliteitscentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

Corien, men bedoelt het goed. Hier leren we van elkaar. Tevens verwacht hij niet dat je in detail gaat vertellen wat je nu precies gaat doen. Daar zitten we eigenlijk juist niet op te wachten.

 

Stel je had geantwoord: van die 50k ga ik 40k uitgeven aan promotie en 10k aan drank.

 

Dan geef je nog steeds antwoord op de vraag en kan men stellen dat het niet zo handig is om 40k aan promotie uit te geven en zo weinig aan drank ;)

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

En dan krijgt ze te horen dat ze het beter anders kan doen? Qredits redeneert inmiddels alweer hetzelfde als de banken.

 

Qredits is geen Filantropisch instelling!. (wij draaien en u financiert!)

 

Qredits zal net als reguliere banken ondernemersplannen toetsen op haalbaarheid en daar is volgens mij niets mis mee. Verstrekkingsvoorwaarden zijn bij Qredits wat afwijkend, zo zijn (startende) ondernemers met een BKR smetje niet bijvoorbaat uitgesloten van financiering en wat banken laten liggen, vanwege de grootte van het kredietbedrag heeft Qredits wel mogelijkheden. Plannen zijn tot EUR 150/m. Daarnaast verstrekken ze alleen leningen, dus als je voorrraad/debiteuren wil financieren ben je eigenlijk bij Qredits aan het verkeerde adres,

Link naar reactie
  • 1

En dan krijgt ze te horen dat ze het beter anders kan doen? Qredits redeneert inmiddels alweer hetzelfde als de banken.

 

Daar is dit forum toch voor?

 

Mijn eerste financiële begroting werd hier vakkundig om zeep geholpen. En ja op het moment dat je een topic opent en het niet de reacties zijn waar je op hoopt is dat zuur. Maar guess what, dankzij die kritische feedback uitgedaagd om verder te denken en creatief te zijn. Ik heb mijn hele plan herzien, aanpassingen gedaan en wat blijkt: Zonder ook maar iets af te doen aan de te leveren kwaliteit of manier van bedrijfsvoering kan ik starten zonder financiering (Alles wordt vanuit privé "vermogen" betaald).

 

Soms moet je eigenwijs zijn, soms moet je gebruik maken van de handvatten die men je aan rijkt.

 

En laten we wel wezen: Qredits, net als elke andere financiële instelling, is geen inloopkantoor waar je even een zak geld komt halen.

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Nee gelukkig zijn ze geen filantropisch instelling. Maar ze beoordelen elk plan op basis van het algemene sentiment in de branche. Eerst kon ik in aanmerking komen voor 50k een paar maanden later nog maar voor 25k Het afsluiten van een rekening behoort niet tot de mogelijkheden. Wat blijft er over als je een beetje serieus wil starten?

Link naar reactie
  • 0

Nee gelukkig zijn ze geen filantropisch instelling. Maar ze beoordelen elk plan op basis van het algemene sentiment in de branche. Eerst kon ik in aanmerking komen voor 50k een paar maanden later nog maar voor 25k Het afsluiten van een rekening behoort niet tot de mogelijkheden. Wat blijft er over als je een beetje serieus wil starten?

 

Creativiteit en aanpassingsvermogen.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

 

. Maar ze beoordelen elk plan op basis van het algemene sentiment in de branche

 

Dat doet elke bank en investeerder toch?

 

Het afsluiten van een rekening behoort niet tot de mogelijkheden. Wat blijft er over als je een beetje serieus wil starten?

 

Dat staat toch gewoon op de site? Ze verstrekken krediet,geen bankfaciliteiten.

 

 

Volgens mij is dit een ondernemersforum en geen investeerders of crowdfunding platform.

 

 

 

Prima... Volgens mij proberen we je te helpen... Maar je vindt het geen investeerdersforum. Je plaatst zelf een heel verhaal over je aanvraag van een investering!

 

Wil je dat we met zijn allen gaan kijken of we je een stapje verder kunnen brengen of wil je gewoon je ei kwijt kunnen? Ook prima uiteraard.

Maar zet het dan in het offtopic gedeelte ofzo en niet in het financieringsgedeelte. Dan kan je verwachten dat je daar vragen over krijgt.

 

Mijn vraag was niet bedoeld om je hele plan te weten te komen,maar meer wat de afwijzingsgronden zijn. Kan/wil je daar antwoord op geven?

 

Danny

 

Link naar reactie
  • 0

Tja het topic heet "Qredits [ervaring met hen als startende ondernemer]" en Corien71 heeft hier haar (negatieve) ervaringen gedeeld. Verder wil ze weinig kwijt en dat is jammer want er zit genoeg deskundigheid op het forum om mensen verder te helpen met hun plannen. Is het niet linksom dan maar rechtsom getuige het verhaal van Jamie van Soest

 

Mijn eerste financiële begroting werd hier vakkundig om zeep geholpen. En ja op het moment dat je een topic opent en het niet de reacties zijn waar je op hoopt is dat zuur. Maar guess what, dankzij die kritische feedback uitgedaagd om verder te denken en creatief te zijn. Ik heb mijn hele plan herzien, aanpassingen gedaan en wat blijkt: Zonder ook maar iets af te doen aan de te leveren kwaliteit of manier van bedrijfsvoering kan ik starten zonder financiering (Alles wordt vanuit privé "vermogen" betaald).

 

Soms moet je eigenwijs zijn, soms moet je gebruik maken van de handvatten die men je aan rijkt.

 

In de huidige crisis is financiering aantrekken nu eenmaal heel lastig zelfs voor ouwe rotten die al sinds 1984 bezig zijn :-\ Vandaar dat ook ik mijn plannen maar bijgesteld heb. :) "The show must go on" ;)

 

@Corien71: Uiteraard begrijpen we dat je gevoelige info niet zomaar hier op HL wilt plaatsen. Je kan altijd via PM mensen benaderen om er naar te laten kijken. Wellicht wil Marco zijn licht er eens op laten schijnen.

Link naar reactie
  • 1

 

Inderdaad Marco :) Ik wil hier mijn ervaring delen, en ach is een afwijzing negatief? Tuurlijk is het nooit leuk.....omdat de vewachting wat anders geschept wordt.

 

Zoals volgens mij tussen de regels door te lezen is, is de ervaring met hun verder niet negatief, hun communicatie is open, persoonlijk en vlot.

 

Ook is het lekker dingen te kunnen delen en ervaar jullie reactie`s niet als negatief, maar ik kan niet meer delen dan dat ik nu gedaan heb, zit in een opkomende markt en wil mijn plan nog niet in de wereld zetten.

 

De reden van afwijzing was:

Een rekening courant krediet is passend in deze situatie..... en die hebben ze niet. Niets meer en niets minder dan dat....in mijn geval ben ik dan bang dat dat een moeilijk verhaal gaat worden, ik heb geen zekerheden te bieden.....Wel een goed en dichtgetimmert bedrijfsplan met een behoorlijke potentie, het is dan maar net wie je treft bij de bank en welke "risico`s" ze mogen nemen.

 

Intussen ligt het plan bij de Rabobank en bij Mindhunter, de ABN doet de screening digitaal af, daar ga ik van de week eerst eens even naar het zakelijke kantoor. Ik geef niet op!!

Wil mijn ervaringen delen, voor een heleboel anderen kan dat een inspiratie zijn en dan niet alleen de goeie maar ook de minder goeie, al hoeven die niet "slecht" te zijn, dat gaat dan vooral over de achtbaan qua gevoel waar je in terecht komt en het doorzettings vermogen wat er voor nodig is. Ik wist vooraf in die zin waar ik aan begon, zekerheden en bezit maakt het allemaal een stuk makkelijker. (indien niet overgefinancierd)

 

De beste plannen worden in tijden van crisis neergezet. ;) (uit onderzoek gebleken)

 

 

 

 

Ontzorgd al uw Multichannel klantcontact MKB en ZZP op flexibele abonnements basis.

www.hetloyaliteitscentrum.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.