• 0

Wie doet Wat in Welke volgorde bij schade ?

Casus:

Het bedrijf dat de glasbewassing buiten doet van ons kantoor pand

heeft met hun hoogwerker een ruit van ons defect gemaakt.

Dat bevestigen ze en ze zeggen "Geef maar door dan regelen we het wel met onze verzekering".

Nu zit er vast een verzekeraar in de HL-zaal die mij kan aangeven wat de juiste procedure is.

Moet ik de glasbewasser eerst aansprakelijk stellen,

dan zelf de ruit laten vervangen en deze rekening betalen/voorschieten

en dan de glasbewasser dit doorbelasten

zodat hij eea met verzekeraar kan regelen.

Moet ik hem in de gelegenheid stellen dat zijn verzekeraar eerst de schade opneemt alvorens wij eea gaan vervangen ?

Moet ik hem eerst een offerte/pro-forma geven zodat hij alvast eea bij zijn verzekeraar kan aankaarten.

 

Enfin, Wie doet Wat en in Welke volgorde bij zoiets ?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ben geen verzekeraar maar zou het hem lekker even laten uitzoeken:

 

Aansprakelijk stellen, verwijzen naar medewerker die het al heeft aangegeven, en meteen vragen of hij de ruit laat vervangen of dat jij dit moet doen en factuur naar hem sturen.

 

Aangezien je neem ik aan niet zonder ruit het weekend in wilt, er meteen even achteraan bellen met verzoek om snel te reageren.

 

-edit- scroll meteen maar een berichtje verder naar beneden voor wat accuratere info

Link naar reactie
  • 1

Hangt af van:

 

 

 

[*]Is het pand jullie eigendom of huren jullie het? Indien huur, is glas voor risico verhuurder of niet? Zo ja, verhuurder bellen en hem/haar het laten regelen

[*]indien pand jullie eigendom of huur met glas voor jullie rekening: hebben jullie een opstalverzekering (of bij huur: inventarisdekking) met glasbreukrisico meeverzekerd? Zo ja, eigen verzekeraar bellen en schade daar melden. Verzekeraar zal ook aangeven of en hoe veroorzaker aansprakelijk moet worden gesteld

[*]indien wel jullie eigendom of risico maar glasbreuk niet specifiek meeverzekerd: vermoedelijk valt het dan beneden het eigen risico van de opstalverzekering, of is het risico van glasbreuk zonder van specifiek verzekerde oorzaak als brand of storm niet gedekt. In dat geval zelf een glasboer bestellen en ruit laten vervangen, glasbewasser schriftelijk aansprakelijk stellen en hem verzoeken nota ex btw te vergoeden (btw schade kun je zelf verrekenen). In dit geval - bij glasbreuk - ga je dus niet wachten op de aansprakelijkheidsverzekeraar van tegenpartij. Formeel heb je met de verzekeraar ook niets te maken.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.