• 0

Internet Marketing en een Online Business

Hi mensen!

 

Ik ben nieuw hier en ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben een dame van 29 jaar en heb een passie voor ondernemen, marketing en persoonlijke ontwikkeling. En eigenlijk alles wat met business te maken heeft, commercie, etc. Ik heb zelf altijd in Marketing en Sales gewerkt, en nu voelt het als 'mijn tijd' om iets voor mezelf te gaan beginnen. There's no way back!

 

Dit gevoel werd definitief toen ik een jaar geleden in Amerika was voor mijn werk, en ik een Amerikaanse man tegenkwam die me vertelde over een bepaalde marketing 'Guru', en hij liet me wat zien van zijn werk. Ik dacht letterlijk 'WOW' dit is echt goed materiaal, hier moet ik iets mee doen! Zo gezegd, zo gedaan, ik ben het gaan bestuderen (online Masterclass, business coaching, opdrachten) en gaan toepassen, en met succes. Ik merk dat mijn 'formule' werkt. Nu merk ik dat er nog veel 'onbekendheid' is over effectieve online marketing, over het opzetten van bijvoorbeeld een online business en het maken van informatie producten online. Maar dit is wel de snelst groeiende industrie op dit moment, en op de lange termijn genomen ook stijgend.

 

Ik wil dus met mijn kennis, passie en enthousiasme iets gaan doen, en ik heb al diverse mensen geholpen met hun online marketing, om zo meer inkomen te kunnen genereren (meervoudige inkomens stromen). Mijn idee is om eerst een blog op te zetten met veel waardevolle informatie over online marketing en over het starten van een online business. Maar ik zou graag willen weten van de mensen op dit forum waar jullie meer over zouden willen weten. Ik zou graag informatie, producten of services willen creeeren die echt waarde bieden, en waaraan mensen echt wat aan hebben (tja logisch!). En ik hoop dat ik dit forum mag gebruiken om dit te vragen. Uiteindelijk wil ik mensen helpen aan een stabiele online business of meer omzet door de inzet van online marketing.

 

Ik wil me voornamelijk richten op mensen die graag iets zouden willen ondernemen, maar nog nooit aan een online business hebben gedacht. En startende zzp'ers (coaches, consultants, experts) die graag een stabiele basis willen hebben online, waardoor ze ook nog eens een constante inkomsten stroom kunnen genereren.

 

Specifiek bijvoorbeeld;

Ben je ondernemer of (nog) niet?

Uberhaupt interessant voor jou?

Waar worstel je mee op het gebied van internet en marketing?

Waar zou je graag meer over willen weten op dit gebied?

Heb jij interesse om een online business te beginnen?

Heb jij interesse om je bedrijf online verder uit te bouwen om meer te kunnen groeien (meer klanten, meer omzet)?

Heb je negatieve ervaringen over dit onderwerp?

 

Of eigenlijk alles wat je erover kwijt wil! Ik zou het heel erg leuk vinden als je reageert!

 

Thanks!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij denkt élke starter tegenwoordig juist aan een 'online business', als je ziet hoeveel webshops en social media experts er tegenwoordig starten...

 

Dit klinkt overigens heel erg als een MLM-concept waar je mee in aanraking bent gekomen. Heb je geld moeten betalen voor de methode, en bestaat die eruit dat je met name geld verdient als je anderen ook weer over die methode vertelt?

Link naar reactie
  • 0

Hi Jeroen,

 

Leuk dat je zo snel reageert!

 

Nee het is niet zoals AL die 'quick rich schemes' methodes, waar veel oplichters op internet mee adverteren. Dit bedoel ik met negatieve associatie of ervaring, omdat veel mensen dit in Nederland denken.

 

Ik wil mensen laten zien dat als je bijvoorbeeld dietiste bent, en een unieke methode ontwikkeld, je online je eigen unieke informatie 'imperium' kan bouwen waardoor je meer inkomsten kan generen. Het klinkt simpel, maar veel mensen denken hier niet aan of weten gewoonweg niet wat er online mogelijk is. En marketing tegenwoordig is anders dan marketing vroeger. Tegenwoordig moet je veel meer focussen op niche markten; een klant wil persoonlijk aangesproken voelen voordat ze gaan kopen. En nog veel zelfstandig ondernemers vinden dit een moeilijk concept.

 

Ook wil ik aan mensen laten zien dat je op deze manier iets voor jezelf zou kunnen beginnen, ook al heb je niet veel om te investeren. En dan iets wat je voldoening brengt, waarmee je andere mensen mee kan helpen door jouw expertise of waarde te bieden. Veel mensen weten de mogelijkheden soms niet, of weten niet waar ze goed in zijn, of wat waardevol zou kunnen zijn. Ik wil innovatie en creativiteit uit de mensen halen, en ik wil hen ervan overtuigen dat zij ook kunnen ondernemen.

 

En over internet, je kan er niet om heen...en het is HET middel om je boodschap te laten horen. De economie veranderd heel snel op dit moment, oude business modellen werken soms niet meer, onderwijs verouderd, mensen gaan steeds meer beseffen dat zij zelf kunnen beslissen over hun toekomst. En met een computer heb je eigenlijk alle kennis in handen. In dit tijdperk you can be the genius.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi en welkom, je klinkt in ieder geval erg enthousiast en dat is altijd leuk. Het lijkt me alleen wel echt een noodzaak dat je zelf een sterke online presentatie hebt, en die mis ik nu nog een beetje. Een blog, zoals je zelf al aangaf, is hiervoor geschikt, naast een goede website met duidelijke informatie. Ik denk dat je op die manier jezelf een beetje boven het eerder genoemde TellSell gehalte kunt tillen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Trouwens..Tellsell... >:(

 

Ik ben hier niets aan het verkopen, want jullie weten mijn naam en mijn website niet eens.

 

Het is echt puur om uit te vinden waar er behoefte aan is.

 

Ik denk persoonlijk dat er veel mensen bijvoorbeeld graag zouden willen ondernemen , maar het toch maar niet doen, niet durven, denken dat het te veel geld kost etc.

 

Ik was zelf ook zo'n persoon. Ik wilde wat voor mezelf beginnen, ik was een ondernemer, altijd al banen gehad waarin ik in ieder geval een mate van vrijheid had. Maar in wat kan ik nou ondernemen? Dat wist ik dus nooit. En geld had ik niet. Ik vond ook niet dat ik ergens een talent in had ofzo. Meestal weet je niet wat je talenten of 'gaven' zijn, omdat het voor jou natuurlijk en vanzelfsprekend is.

 

Totdat dit op mijn pad kwam, ik wist dat ik hier iets mee moest doen. Soms heb je weer iemand anders nodig om dat zetje te geven...

 

Maar ja, bedankt so far!

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me leuk om tegen die tijd je blog te zien, dus ik hoop dat je ons op de hoogte houdt. Ik denk niet dat de TellSell opmerking nou zo veel met het wel of niet verkopen van een product te maken heeft, maar meer met de manier waarop je je concept omschreef. In mijn bescheiden ervaring zijn veel Nederlandse mensen een beetje allergisch voor hyper-enthousiasme, en dat is misschien ook de reden waarom veel Amerikaanse methoden hier niet goed aanslaan.

 

Dat betekend overigens niet dat je je wijze moet veranderen, als dit bij jou past dan werkt dat het beste. Je moet je alleen wel op maken voor aardig wat kritiek en scepticisme. :)

Link naar reactie
  • 0

Weet precies waar je het over hebt. In de US is dit een booming business, hier in Nederland lopen we echter een stukje achter. Vooral het bloggen en exclusiefe content upsellen via de gratis nieuwsbrief is steeds groter aan het worden.

 

Veel mensen snappen het niet of zijn sceptisch, maar dit is aan het veranderen. Doe er in de tussentijd je voordeel en neem een voorsprong ;)

 

Het is iig goed mogelijk om ook in NL daar een aardig extra centje mee te verdienen.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht is enige nuance mijnerzijds hier op zijn plaats.

Ik krijg ook mails van Eelco de Boer en Tonny Loorbach. Dat zijn de Nederlandse Gary's waarschijnlijk.

 

Ik denk idd dat we hier (in Drenthe nog meer) wat terughoudend zijn met enthousiasme.

 

Dat verschil is er al met Randstedelingen en 'ons'

Ik sprak hier ook eens over met een Fries die vertegenwoordiger was voor een Belgisch bedrijf en die ervaarde dat ook zo.

 

Er is zeker markt voor dergelijke opzetten, maar de vraagstelling van TS is wel erg open. Vandaar ook mijn licht overdreven achterdocht.

Internet Marketing is zeer interessant temeer daar deze 'boer' niet altijd zelf in staat is wervende teksten te schrijven en een flitsende mailing te versturen. Daarom ben ik ook hier op HL. Dat dat soms wat sceptisch overkomt klopt inderdaad. Misschien moet ik meer ;) gebruiken als afsluiter.

 

Van mijn kant no hard feelings

 

Voorwaarts!

 

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Hey TOF!

 

Bedankt voor de aanmoediging!

 

Tja ik ben van mezelf altijd al erg enthousiast, maar ik hoop dat ik het aanstekelijk kan maken ;)

 

Ik heb al ontdekt (om me heen, vrienden, kenissen etc) dat inderdaad de Amerikaanse methode niet echt zal aanslaan (alhoewel, als ik business bootcamp zie denk ik 'wow, toch knap dat al die sceptische mensen zo omgeturnd kunnen worden met toch een echt amerikaanse aanpak van het verhaal) Ik coach mensen ook anders, met minder 'woo woo' en meer praktische informatie en nuttig, waar iemand ook echt wat aan heeft en mee aan de slag kan. Iedereen zo zijn ding :)

 

@menno; leuk dat jij daar ook mee 'bezig' bent en dit herkent/erkent!

 

@Patrick; thanks voor je feedback! Je hebt inderdaad gelijk dat ik niet echt specifiek was in mijn opening. Heb er niet lang genoeg over nagedacht ;)

 

Maar ik vind het iig super dat ik al een paar reacties heb, altijd welkom! En ik hou jullie op de hoogte ;) ala Tellsell 'It''s Amazing!!'

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

OJA @jeroen ; Gary Vaynerchuck ken ik inderdaad. Wel een goed verhaal, alleen voor ons nuchtere Hollanders soms een beetje TOO overwelming. Maar het is altijd inspirerend om te horen hoe andere succes hebben verkregen,

 

@ Patrick; over Eelco de Boer en Tonny Loorbach, dat is zeker geen Nederlandse Gary in mijn opzicht. Ik heb altijd een beetje een raar smaakje gehad bij deze personen. Ze nemen filmpjes op in exotische orden, laten zien hoe rijk ze wel niet zijn geworden met internet, maar dat is niet wat mensen over het algemeen willen zien. Het zal mensen eerder frustreren om te zien, omdat ze zelf niet in die positie nu zitten. Het wekt ook een beetje wantrouwen. Mensen willen toch meer dat je weet in wat voor positie ZIJ zitten - het gaan om hen en niet om hoe geweldig jij wel niet bent.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het vooral van belang is wanneer weinig mensen je nog kennen je eerst bewijst dat je de kennis bevat. Dit kan uitstekend door goede content te schrijven op een blog.

 

Wanneer jij laat zien dat je de kennis bevat over specifieke onderwerpen en men je gaat zien als autoriteit op dat gebied zullen de vragen ook vanzelf komen. Nu zullen velen denken "Ben jij wel diegene die mij kan helpen met mijn probleem? Je hebt nog niets laten zien".

 

Overigens kan je hier ook al mee beginnen op dit forum. Zoek naar het onderwerp waar jij veel verstand van hebt en help de mensen op dit forum.

 

Oja en vergeet dan ook niet ff een linkje naar je blog in de handtekening te plaatsen.

 

Succes

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.