• 0

Buitenlandse concurrenten

Hallo,

 

Ik wil gaan exporteren naar het buitenland met een wellnessproduct. Ik ben op zoek naar concurrenten in het desbetreffende exportland, maar hoe kan ik deze concurrenten vinden?

 

Hoe kan ik buitenlandse concurrenten vinden die ongeveer hetzelfde aanbieden als mijn wellnessproduct?

 

Met vriendelijke groet

dn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het gaat om een modder product. Denk aan modderbaden, modderbehandelingen etc.

 

Het exportland is Zweden.

 

Ik vind het erg lastig zoeken naar concurrenten die daar ook een modderproduct aanbieden. Ik heb geprobeerd te zoeken op google.se, maar daar word ik ook niet veel wijzer uit. Misschien dat iemand mij een tip kan geven hoe ik specifieker kan gaan zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Het exportland is Zweden.

 

Ik vind het erg lastig zoeken naar concurrenten die daar ook een modderproduct aanbieden.

 

Het is niet moeilijk voor een Zweed om verschillende wellness-centra op te snorren. Vervolgens is het niet heel moeilijk om een telefoontje te plegen en vragen of ze interesse hebben en welke producten zij nu gebruiken.

Er zijn veel Zweden in NL. Ook met onderneminkjes en freelance activiteiten. Voor een zacht prijsje zal je geen problemen hebben om iemand te vinden om een onderzoekje te doen. Althans als je het goed aanpakt.

 

Maar waarom juist Zweden? Ik zou dan denken dat je daar dan goede contacten hebt (en dan begrijp ik je vraag niet) of bepaalde informatie over de locale markt hebt (en dan begrijp ik je vraag ook niet).

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Dnboy,

 

Het exportland is Zweden

 

Kijk eens op zweden.placement.nl en zoek op Gert Rietman.

Hij heeft veel kennis van de zakelijke markt in Noorwegen en Zweden en zou zelfs een brug voor je kunnen maken om je product weg te zetten.

 

Veel succes en doe Gert de groeten,

 

pewede

Link naar reactie
  • 0

Mijn Zweedse bloed stolt bijna bij het aanhoren van dit allemaal…

Hoop dat TS zich van deze ongetwijfeld welgemeende, maar volgens mijn bescheiden mening niet echt bruikbare, suggesties weinig aantrekt.

 

Hallo Peter,

 

Vol spanning zit ik te wachten tot je uiteenzetting geeft waarom dit, naar jou bescheiden mening, niet echt bruikbare suggesties zijn.

 

groet,

 

pewede

Link naar reactie
  • 0

Vol spanning zit ik te wachten tot je uiteenzetting geeft waarom dit, naar jou bescheiden mening, niet echt bruikbare suggesties zijn.

 

Dat begrijp jij, als doorwinterde en geharde ondernemer, toch ook wel?

“Gyttjeterapi”

“Lera”

“Bad”

 

Ja, dat klopt… dat zijn Zweedse woorden.

Dus? Gaat TS hiermee aan de slag om zo een exporthandel met Zweden op te starten?

 

Zal het niet echt worden. Ik ken Zweden heel goed (ben er opgegroeid en ken genoeg Zweden, zowel hier als daar).

Hier zal men toch niet echt op zitten te wachten, zoals je begrijpt. Een Hollander die een beetje heeft zitten internetten en “vertalen.nu” gevonden heeft. En een ‘modderproduct’ wil slijten.

 

Maar zoals ik al zei: Als het product echt goed is (dus geen ‘bagger’ is, ondanks dat het ‘modder’ is…) dan kan het misschien wat worden. Als TS het goed aanpakt dan (zie eerdere post).

Voorlopig is TS echter opvallend stil, maar het is natuurlijk weekend.

 

Link naar reactie
  • 0

Een Hollander die een beetje heeft zitten internetten en “vertalen.nu” gevonden heeft.

In het verleden heb ik getracht om rechtstreeks papier in te kopen uit Zweden. Mijn vriendin had de zweedse taalcursussen doorlopen maar tóch heb ik een vertaalbureau ingeschakeld. Niet dat het iets op heeft gebracht want de Zweed gaat over het algemeen heel anders om met internet en mail dan wij. (vandaar mijn lijntje met Gert)

Link naar reactie
  • 0

(vandaar mijn lijntje met Gert)

 

Ik heb (uiteraard) geen mening over jouw lijntje met Gert. Ieder zijn eigen lijntje, zou ik zeggen.

 

Wat ik gezegd heb, is dat het voor een Zweed niet moeilijk is om behoorlijk veel van de klanten (waar TS volgens mij op mikt) in kaart te brengen en vervolgens op te bellen om te checken of zij ‘in‘ zijn voor een modderproduct en wat zij nu op dit moment gebruiken.

 

En dat het helemaal niet veel geld hoeft te kosten, omdat er genoeg (volgens mij) mensen te vinden zijn die dit willen/kunnen doen.

 

Heel simpel eigenlijk.

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn Zweedse bloed stolt bijna bij het aanhoren van dit allemaal…

Hoop dat TS zich van deze ongetwijfeld welgemeende, maar volgens mijn bescheiden mening niet echt bruikbare, suggesties weinig aantrekt.

 

Welke suggesties bedoel je dan? Ik denk niet dat iemand ernstig denkt dat TS met 3 woordjes Google-Zweeds een handelsrelatie met een Zweeds bedrijf kan opstarten, waarschijnlijk beseft hij dat zelf ook wel. Google kan een aanloop zijn om de markt (heel beperkt) te verkennen zonder dat je meteen iets anders moet ondernemen. Rustig wat aanmodderen dus (haha, en dat zomaar op een maandagochtend), tot de plannen misschien wat concreter worden. Dat daarna contact opgenomen moet worden met bedrijven lijkt me duidelijk, en dat kan dan ofwel in het Engels (geen idee of dat lukt in Zweden, daarvoor ken ik het land niet goed genoeg), ofwel (liefst) via een contactpersoon die de taal wel machtig is.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou beginnen met het in kaart brengen van de markt. Hieruit blijkt dat Zweden inderdaad een bloeiende wellness bedrijfstak heeft.

Zweden spreken over het algemeen goed Engels dus je zou gewoon eens een paar van deze centra kunnen bellen. Of nog beter ga er naar toe. Laat je behandelen en kijk en ervaar wat er gebruikt wordt en leg meteen contacten.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste dnboy,

 

redelijke bekendheid alhier met Zuidwest-Zweden. Op visitsweden.com kun je per regio de wellnesscentra vinden. Ik zou eerst gebruikers- of marktonderzoek doen, alvorens me druk te maken over concurrenten. Je hoort dan van zelf over marktbehoefte en concurrerende producten.

 

Het leuke van een lijst met welnesscentra is, dat je ze gewoon kunt benaderen en waarom niet in het Engels zolang je geen Zweedse distributeur of exportpartner hebt?

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. verdorie Hans, zelfde gedachte, laptop herstarten na oververhitting en dezelfde verwijzing, haha

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Bedankt voor de tips en kritiek allemaal. Ik heb veel aan de website: visitsweden.com.

Ik ben nu aan het kijken op welk gebied ik me het best kan gaan focussen.

Zweden doet veel aan Wellness, maar vooral met olie producten, waardoor onze modder 'misschien' uniek is in Zweden..

We gaan het zien of het interessant is voor ons om deze internationale stap te maken, er moet nog veel onderzocht worden.

 

Ik zal verdere ontwikkelingen hier rapporteren :)

Link naar reactie
  • 0

In de meeste landen heb je in de Nederlandse Ambassade een attaché werken die tot doel heeft om de export naar dat land te verbeteren. En zelfs ondernemers te helpen bij het leggen van lokale kontakten etc. Geen idee of dit voor Zweden ook zo is, maar het zou zo maar het geval kunnen zijn. Een belletje naar de NL Ambassade in Zweden en je weet het!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.