• 0

Merknaam Registratie

Geacht Forum,

 

Ik heb onlangs een Merk/Logo laten registreren bij www.boip.int.

(niet kort daarna ontving ik een zogenaamde spookfactuur. Bij navraag blijkt dit vrij vaak voor te komen - verscheuren dus)

 

Mijn vraag is: hoe weet ik zeker dat mijn Merk/Logo geen conflict krijgt met andere geregistreerde merken?

 

Bij octrooien kun je zelf zoeken (espacenet.com) en volgt er een nieuwheidsrapport bij de aanvrage. Bij het merkenrecht weet ik dat er een bepaalde oppositie periode is. Daar mijn merk gekoppeld is aan een vinding en ik bij eventuele verkoop / licentieregeling geen claims wil ontvangen zoek ik een officieel document dat mijn merk daadwerkelijk vrij van rechten is.

 

Bij voorbaad dank,

Macsys

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kan je merknaam zelf beoordelen aan de hand van zoekopdrachten in het merkenregister. Je kijkt dan eerst naar exact dezelfde namen en beoordeeld of er overlap in de geregistreerde klassen zit. Of met andere woorden of je in alle redelijkheid oppositie kan verwachten.

Daarna ga je werken met * aan de voorkant en of achterkant van je merk of een deel ervan. Ook dat weer beoordelen.

Ook zeker Google gebruiken. 100% zekerheid heb je nooit maar zo kom je een heel eind.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Hans,

 

Ik heb een 'bijna' match gevonden:

mijn naam is "xxx-yyyy"

de match is "xxxyyyy"

 

Dus het streepje is het verschil maar de woorden (x en y) hetzelfde. De match heeft andere klasse aanduidingen als mijn registratie. Geen issue lijkt mij?

 

Klopt het dat dit merkenregister alleen Europa beslaat?

Mijn naam moet potentieel wereldwijd toegepast worden.

Link naar reactie
  • 0

Andere klassen is inderdaad geen issue. Je kan voor de zekerheid nog even de website van het betreffende merk bezoeken.

 

Heb geen verstand van Wereld merken dus dat moet je zelf uitzoeken. Een Europees merk is een goed begin.

 

Zou zekere ook Google en wellicht ook het handelsregister van de KvK raadplegen. Een handelsnaam kan namelijk ook van belang zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.