• 0

[Starters] Referenties

Ik ben sinds een tijdje een eigen onderneming begonnen met als core-business webdesign, begin liep wat stug qua klanten, maar nu lijkt het eindelijk zo ver...

... de klanten stromen binnen. Het is nog geen grote rivier

maargoed dat komt (hopelijk) met de tijd wel…

 

Het probleem is alleen (en ik denk niet dat alleen webdesigners hier last van hebben) dat klanten graag een aantal referenties willen bekijken en deze zijn er niet aangezien ik een starter ben.

 

Hoe kan dit op een leuke/creatieve manier opgelost worden?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn eerste drie opdrachten heb ik binnen gehaald via via, 'viral-marketing', ik kende ze en ze stelde verder geen moeilijke vragen. Dat was dus makkelijk. Die kon ik toen meteen als portfolio gebruiken.

 

Ben het helemaal met 2thePoint eens. Als je nog geen portfolio hebt. maak dan voor een leuke klant (ideele instelling??) een website die er goed uitziet tegen geen of een laag bedrag en je bent al heel ver.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Wat dacht je van je "eigen" website? Met wat voorbeelden van jouw specifieke expertise?

 

Eh, dat heeft ie toch al?

 

Maar inderdaad, start zelf wat projecten waarin je al je creativiteit en technische kennis legt. Hierin komen je kunsten vaak het beste tot hun recht.

www.booreiland.nl | Graphique très chic!

Link naar reactie
  • 0

Wat dacht je van je "eigen" website? Met wat voorbeelden van jouw specifieke expertise?

 

tja, je eigen website, om dat bij je portfolio/referenties neer te zetten vind ik altijd wat amateuristisch :-\

 

bedankt zo i zo voor de tips, maar ik denk toch dat ik ga voor de "pro-deo" tips, een eigen projectje starten is wel gemakkelijk, maar hiermee leer je niet echt vallen en opstaan zoals bij een eigen klant.

 

 

Link naar reactie
  • 0

tja, je eigen website, om dat bij je portfolio/referenties neer te zetten vind ik altijd wat amateuristisch :-\

 

Ben ik helemaal met je eens! Niet doen.

 

bedankt zo i zo voor de tips, maar ik denk toch dat ik ga voor de "pro-deo" tips, een eigen projectje starten is wel gemakkelijk, maar hiermee leer je niet echt vallen en opstaan zoals bij een eigen klant.

 

Misschien is het een idee een verhaaltje te maken over wat je zoals gemaakt hebt (webwinkel, sites) en dan neerzetten met welke technieken HTML XML XHTML Flash etc. je al gewerkt hebt en dat men voor voorbeelden contact op kan nemen.

 

Overigens ziet je site er niet slecht uit. Maakt een goede indruk naar de klant toe.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het een idee een verhaaltje te maken over wat je zoals gemaakt hebt (webwinkel, sites) en dan neerzetten met welke technieken HTML XML XHTML Flash etc. je al gewerkt hebt en dat men voor voorbeelden contact op kan nemen.

 

Daar heb ik in het begin ook over gedacht, grote organistaties met een eigen webredactie zullen dit waarschijnlijk wel interesseren... maar de bakker om de hoek heeft waarschijnlijk alleen interesse in het uiterlijk.

 

 

 

Overigens ziet je site er niet slecht uit. Maakt een goede indruk naar de klant toe.

 

Bedankt! :)

Link naar reactie
  • 0

 

Het hangt een beetje af van het soort klanten dat je wilt aanspreken, maar als ik ook kijk naar Rymo (je refereert blijkbaar naar jezelf) dan is je expertise toch meer het bouwen dan het designen sec. Je kracht ligt maw niet aan de grafische maar aan de technische kant. Je zou daar meer aandacht aan kunnen besteden, door voorbeelden te noemen van het type klanten en opdrachten waar jouw expertise van pas komt. Webdesigners: dertien in een dozijn. En nog zijn de echt goeie zeldzaam. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Daar heb ik in het begin ook over gedacht, grote organistaties met een eigen webredactie zullen dit waarschijnlijk wel interesseren... maar de bakker om de hoek heeft waarschijnlijk alleen interesse in het uiterlijk.

 

Nee, dat is waar. Maar stel jezelf dan de vraag: Wie wil je aanspreken met je site? De bakker om de hoek of de grotere bedrijven?

 

Daarnaast moet je misschien wat 'free work' maken. Bijvoorbeeld iets grafisch voor je bedrijf of zomaar iets. Als het maar een impressie geeft van wat je kan. Ben je technisch beter, maak dan een serie scripts die iets bijdragen aan usability. Laat zien dat jij dingen kan maken die een toegevoegde waarde hebben voor je klanten.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

 

Het hangt een beetje af van het soort klanten dat je wilt aanspreken, maar als ik ook kijk naar Rymo (je refereert blijkbaar naar jezelf) dan is je expertise toch meer het bouwen dan het designen sec. Je kracht ligt maw niet aan de grafische maar aan de technische kant. Je zou daar meer aandacht aan kunnen besteden, door voorbeelden te noemen van het type klanten en opdrachten waar jouw expertise van pas komt. Webdesigners: dertien in een dozijn. En nog zijn de echt goeie zeldzaam. 8)

 

Via deze "invalshoek" had ik het nog niet echt bekeken! bedankt voor de tip/het advies

Link naar reactie
  • 0

Wie wil je aanspreken met je site? De bakker om de hoek of de grotere bedrijven?

 

Grotere bedrijven zijn ook niet echt geïnteresseerd in XML, HTML of Flash-vaardigheid. Dat is meer iets voor programmeur2programmeur.

 

Ben ik niet helemaal met je eens.

Mij is wel eens gevraagd om informatie over het bouwen van een nieuwsbrief en daar was het zeer van belang welke programmeertalen er werden gebruikt.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

De technische tools die je gebruikt zijn vaak niet zo heel relevant, althans niet voor klanten die op zoek zijn naar alleen een fraaie website. Zolang het werkt zullen ze meestal weinig interesse hebben in HOE het precies werkt.

 

Wanneer je echter verder moet aan een bestaande website of samen moet werken met andere bedrijven (bijvoorbeeld database-koppelingen o.i.d.) gaat het wel uitmaken of je compatible bent. Daarom zou ik wel ergens vermelden welke tools je gebruikt, zodat je deze klanten niet misloopt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.