• 0

Beeldscherm(LCD) vandalisme bestendig maken.

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lexaan of polycarbonaat op enige afstand van het beeldscherm beschermt dat beeldscherm goed. Bij een klap op het lexaan buigt dat een beetje door, afhankelijk van de dikte. Als het beeldscherm ver genoeg naar achteren ligt, blijft het beeldscherm intact. Maar je houdt altijd het risico dat vandalen op het lexaan gaan krassen of sigarettenpeuken erop uitdrukken. Dan moet je alleen het lexaan vervangen. Dus dat is altijd goedkoper dan het hele beeldscherm vervangen. Helemaal vandalisme-proof maken lukt nooit. Zelfs met kogelvrijglas niet. Dat kunnen ze4 met een hamer of zo al beschadigen en is veel duurder in vervanging.Plexiglas heeft geen zin, dat breek je zo.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

@Paul,

OK, dus lexaan.

Maar ik omdat ik geen ervaring met lexaan heb,

en dus niet kan inschieten hoeveel dat doorbuigt.

Is een inschatting van 5mm dik lexaan met een 5mm dikke spleet tussen lexaan en beeldschermglas

voldoende om een vuistslag te kunnen weerstaan ?

 

PS,

Ik weet het..... 1 gek kan meer vragen.....

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt het scherm wel beschermen met een dikke glas of PMMA plaat, maar hoe zit het met de achterkant?

Ga je het in een soort etalage zetten?

 

Je zou ook kunnen overwegen om een beamer te gebruiken. Waarbij deze onbereikbaar (hoog) gemonteerd en afgeschermd staat. Het beeld op een witte muur. ::). Bij duisternis . Kan dat?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Is een inschatting van 5mm dik lexaan met een 5mm dikke spleet tussen lexaan en beeldschermglas

voldoende om een vuistslag te kunnen weerstaan ?

 

PS,

Ik weet het..... 1 gek kan meer vragen.....

 

 

De doorbuiging is afhankelijk van de grootte van het beeldscherm. Hoe groter de oppervlakte hoe groter de doorbuiging bij gelijke dikte van het Lexaan. 5mm tussenruimte lijkt mij te weinig. Eerder 5 cm zou ik schatten voor een display van 80 bij 100 cm. Maar ik zou het inderdaad aan de leverancier vragen.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Als een vuistslag in het midden van de ruit gelijk staat met 10 kg (100 N) kracht op een cirkeltje van Ø75 mm, en de ruitafmeting is 565x365 (BxH) mm en rondom ingeklemd, dan is de theoretische doorbuiging van Lexan @ 5 mm dikte slechts 2,9 mm.

Zie de bijlage, een plot vanuit SW Simulation.

ruit_buigt_door.thumb.JPG.e1255ac903a502f15aa4a3dbbc4a065b.JPG

Link naar reactie
  • 0

Eens. Het is ook een voorbeeld berekening op basis van de vermelde gegevens. De schermmaat van LittleGo kan ook best anders zijn. Verder is het nogal van belang hoe de inklemming aan de randen is, bijvoorbeeld of de plaat vanaf de zijkanten kan ´toeschuiven´ als de vuistslag doel treft.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 82 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.