• 0

Spaarloon voor zzp'er interessant om nog te doen?

Ik las in de krant:

 

Spaarloonregeling kan zonder banken

Werknemers die nog mee willen doen aan de spaarloonregeling, kunnen dat ook zonder bank. Zij kunnen hun werkgever ook vragen om het geld binnen het bedrijf zelf te parkeren.

 

 

Dat heeft het ministerie van Financiën bevestigd. Eind vorige week bleek dat verscheidene banken hun loket hebben gesloten voor de spaarloonregeling of dat vanaf 1 december gaan doen.

Deze banken weigeren nieuwe klanten omdat ze de afgelopen weken zijn overspoeld met nieuwe aanvragen. De spaarloonregeling vervalt vanaf 1 januari 2012 en werknemers proberen nog snel te profiteren van belastingvoordeel.

Maar als de bank waarmee de werkgever een contract heeft niet wil meewerken, gaat het feest niet door, is de algemene gedachte. „Onjuist”, zegt Theo van Schendel, belastingexpert bij Ernst&Young.

Van Schendel: „Werkgevers kunnen in december ook 613 euro inhouden van het brutosalaris en dit op een interne grootboekrekening zetten. Die vervangt de rekening bij de bank. In januari maakt de werkgever het bedrag netto over naar de werknemer.”

Het ministerie van Financien wijst erop dat bedrijven niet verplicht zijn om mee te werken. Bovendien maken veel werkgevers hun salarisronde al na de eerste of tweede week van december in orde, waarna er geen aanpassingen meer mogelijk zijn.

 

Is het ook mogelijk om hieraan als kleine zelfstandige mee te doen?

 

Hoe druk ik dan mijn winst? Want dat is hetgeen waarop ik als ondernemer mijn belasting betaal toch?

 

Ik ben in de belastingaangifte nog nooit ergens een vakje spaarloon tegengekomen, of ben ik nu abuis?

 

Wie weet of dit ook voor zelfstandigen kan en hoe dit dan te realiseren?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Is het ook mogelijk om hieraan als kleine zelfstandige mee te doen?

 

 

Het woord zegt het toch al.

Heb jij als zelfstandige dan loon ???

EMZ-ers of gelijksoortigen kunnen volgend jaar meedoen met de vitaliteitsregeling.

 

Ik kan de banken wel begrijpen. Zoveel werk verzetten voor zo weinig en dan nog volgend jaar weer alles opzeggen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.