sappak nog eens aan toe

Aanbevolen berichten

Tegenwoordig voorzien van mooie hersluitbare dopjes, klepjes of flapjes: het sappak. Alles om het gebruik makkelijker te maken, maar getver wat een onhandige zooi. Bij het openmaken gaat het al mis: om het zilverfolietje onder het klepje eraf te trekken moet je kracht zetten op het pak zodat er een stevige druk ontstaat. Folietje eraf en flats! Eerste scheut ligt alweer over het aanrecht.

 

Ik verlang naar de tijd dat zo'n pak opengeknipt kon worden. Aan de bovenkant een gat erin snijden om wat lucht toe te laten en inschenken die handel. Niet dat die oplossing super was, maar het gaf (bij mij) een stuk minder troep.

 

Dus is hier een ondernemer aanwezig met goede sappakcontacten, zoek een ontwerper, kom met iets dat wel mooi werkt, en zorg dat appelsientje en al die andere sapmakers het gaan gebruiken. Ik wil me wel opofferen als testpersoon en mij heb je in ieder geval als klant! (waarschijnlijk als enige :) )

www.booreiland.nl | Graphique très chic!

Link naar reactie

Volgens mij zijn die pakken nog steeds open te knippen; hoek lostrekken, punt maken en dan knippen. Of toch niet?

 

Jawel, ze zijn er wel, maar dat zijn voornamelijk de budgetmerken. Hoewel de sinaasappelsap van de Aldi helemaal een irritant systeem heeft: hierbij moet je met je vinger een klepje naar binnen drukken. Dat is niet voor mijn niet-bouwvakkersvingertjes weggelegd.

 

Die van de Appelsientje bevalt me overigens nog het slechtst. Meestal trek ik het hele plastieken vlakje los zodat het sap ook langs de sluiting sijpelt. En vaak spat ik alle kanten op als ik em op open of dicht doe. Troep!

www.booreiland.nl | Graphique très chic!

Link naar reactie

In de consumentengids las ik het volgende:

 

"Het lipje van het blikje kattenvoer dat altijd afbreekt, jampotten die eeuwig geklieder opleveren. Het zijn kleine ergernissen, maar ze zijn er zo vaak. Ontwerper Wouter Biegelaar gaat er iets aan doen. Hij opende een klachtensite op internet (www.ontwerpmachine.nl) en belooft op zoek te gaan naar oplossingen. Zijn slogan:"hier moeten ze iets op verzinnen". Wie een klacht meldt en zijn gegevens achterlaat, wordt gratis op de hoogte gehouden van de voortgang. Bovendien komen alle gevonden oplossingen op de site te staan. Biegelaar studeert met de site af aan de Eindhovense Design Academy."

 

Misschien kun je hier je frustraties aan kwijt? Gebeurt er ook nog wat mee!

:D

www.ideeinbedrijf.nl, Innovatieconsultants

Link naar reactie

Tja.. sap-pakken..

 

Vroeger had je gereedschap nodig om ze open te maken, dat is natuurlijk onhandig als je je lunch bij een supermarkt haalt om vervolgens in het park te gaan zitten eten (of iets in die geest).

 

Voor mij zijn er maar 2 systemen die bruikbaar zijn: Dat gekke stukje folie onder het 'klepje' dat je los moet trekken (werkt 9/10 keer zoals met moet), en de geniale pak-doorborende draaidop van coolbest (werkt 10/10 keer). :)

 

Maar wat ik dan weer niet begrijp: Waarom zit sap uberhaupt in pakken? Het zou toch maar zo in niet-transparante platic flessen kunnen?

Link naar reactie

Maar wat ik dan weer niet begrijp: Waarom zit sap uberhaupt in pakken? Het zou toch maar zo in niet-transparante platic flessen kunnen?

 

Is het voor fabrikanten niet een stuk gemakkelijker en goedkoper? Bij flessen zit ja al snel met allerlei milieuoverwegingen. Statiegeld, recycling of op een andere manier afdanken. Geen idee hoe dit van hogerhand geregeld is overigens.

 

De draaidop van Coolbest is inderdaad een goede oplossing. Maar kom, dat soort A-merken is natuurlijk niet voor arme studenten weggelegd. (Appelsientje ook niet, maar met die prijzenoorlog van recent lag dit soms voor 50 cent in de schappen!)

www.booreiland.nl | Graphique très chic!

Link naar reactie

 

De draaidop van Coolbest is inderdaad een goede oplossing. Maar kom, dat soort A-merken is natuurlijk niet voor arme studenten weggelegd. (Appelsientje ook niet, maar met die prijzenoorlog van recent lag dit soms voor 50 cent in de schappen!)

 

Bij de Lidl verkopen ze ACE drank en ice tea van solevita. Deze pakken zijn voorzien van een handige sluiting waarbij de kans op irritatie tot een minimum is beperkt. (hefboom principe)

Daarnaast is het goedkoop (ideaal voor studenten en starters met een beperkte liquiditeit).

De handeling om het pak te openen is COOL en het smaakt BEST :D

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.