• 0

Mijn Facebook Fan Pagina

Sinds twee maanden beheer ik een zogenaamde 'facebook fanpage' voor mijn website. Het idee erachter was om updates te posten en 'fans' op de hoogte te houden van nieuwe content en gerelateerde producten. Momenteel heb ik 835 fans, maar de respons is vrij klein mensen klikken niet door of liken de updates van de pagina niet. Hebben jullie ervaring met marketing via facebook fanpagina's of tips over hoe ik dit het beste verder kan aanpakken?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Sinds twee maanden beheer ik een zogenaamde 'facebook fanpage' voor mijn website. Het idee erachter was om updates te posten en 'fans' op de hoogte te houden van nieuwe content en gerelateerde producten. Momenteel heb ik 835 fans, maar de respons is vrij klein mensen klikken niet door of liken de updates van de pagina niet. Hebben jullie ervaring met marketing via facebook fanpagina's of tips over hoe ik dit het beste verder kan aanpakken?

 

welke fanpagina is het?

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Heb je de 825 fans zelf vergaard of heeft iemand dit voor je "geregeld"?

 

Grote kans dat je dan 800 computers als fan hebt, in plaats van mensen. Daar heb je natuurlijk niet zo veel aan :)

 

De fans zijn gewoon normaal 'geregeld'. Ik heb er niemand voor betaald ofzo of dat soort onzin. Dus de fans zouden geintresseerd moeten zijn. =D.

 

@Iwan van Geelen

is het goed als ik de pagina via een bericht stuur?

Link naar reactie
  • 0

In dat geval, wat voor een berichten plaats je op je pagina? Kennelijk zijn ze niet interessant genoeg om op te reageren. Commerciële uitingen (aanbieding, korting, nieuw product) zijn meestal niet zo interessant voor de fans. Leuke feitjes, grapjes en nieuwtjes uit de branche zijn vaak wel leuk voor de fans. Wellicht valt daar wat te verbeteren. Maar dat is alleen te beoordelen als wij weten om welke pagina het gaat en daarvoor is het "Wat vind je van mijn ..?" gedeelte op dit forum bedoelt.

Link naar reactie
  • 0

@TwaBla ja, maar er moet gezegd worden dat de facebook knop wel opdringerig gepresenteerd word doormiddel van een lightbox (popup overlay op de website).

 

@Sabra

Dat is mischien wel een goed idee om te testen. Het is inderdaad wel veel tekst nu, zonder plaatjes en vrij serieus, etc.

Link naar reactie
  • 0

Sinds twee maanden beheer ik een zogenaamde 'facebook fanpage' voor mijn website. Het idee erachter was om updates te posten en 'fans' op de hoogte te houden van nieuwe content en gerelateerde producten. Momenteel heb ik 835 fans, maar de respons is vrij klein mensen klikken niet door of liken de updates van de pagina niet. Hebben jullie ervaring met marketing via facebook fanpagina's of tips over hoe ik dit het beste verder kan aanpakken?

 

[titel aangepast - mod]

 

Hebben je fans ook het idee dat er wat gebeurt op je fan-pagina? En zo ja, ook zal zijn ze fan, zouden ze dan teruggaan naar je pagina om er iets bruikbaars / vermakelijks te zien? Zelf ben ik ook fan van Lensway op Facebook. Maar het is nu niet zo dat ik daar graag naartoe ga omdat ik benieuwd ben naar dit bedrijf. Ik denk dat als je de aandacht wilt trekken met je pagina, dat je dan wat uitdagends aan moet bieden, bijvoorbeeld een uitgesproken filmpje ofzo?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb eens wat grappen geprobeerd en wat 'informeleren' style. en ik merk dat de response verhoogd is. Nog niet optimaal, maar dat komt nog wel. Bedankt voor de tips!

 

Leuk om te horen dat je dat meteen in je response merkt. Het blijft (vind ik) toch altijd een beetje spelen met je toon op social media. Polls of spelletjes worden ook nog wel gewaardeerd.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je de betrokkenheid wél verhoogt door af en toe je Facebook 'likers' iets van een speciale korting of gadget te geven bij bestelling, maar dit mag niet de hoofdmoot zijn. Probeer voor jouw vakgebied relevante leuke filmpjes en tips aan te reiken, kan als effect worden dat je Facebook door mensen wordt geraadpleegd á la Wikipedia.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.