Veel dienstverlenende bedrijven zijn met een site aanwezig op internet. Vaak geven deze sites alleen informatie over het bedrijf met als doel in contact te komen met potentiële klanten. Dit contact kan tot stand komen dmv email of een invulformulier. Maar vaak is het zo dat je het liefst 'persoonlijk' in contact met die klant komt, dus bijvoorbeeld met de telefoon. Ik heb gemerkt dat het bijzonder moeilijk is om surfers die via zoekmachines of andere ingangen op je site komen om te zetten in daadwerkelijk potentiele klanten (dat wil dus zeggen dat ze contact op nemen).
Hoe "vager" je product of dienst, hoe moeilijker het is om mensen zo ver te krijgen dat ze actie ondernemen. Wat dat betreft hebben de ecommerce sites het wat makkelijker. Doordat zij over het algemeen alleen hele concrete producten als boeken/dvd's ed. verkopen is het voor de toevallige surfer veel duidelijker wat hij kan verwachten. Als verkoper hoef je bovendien ook niet persé met je klant in contact te komen aangezien het een eenvoudige transactie is. Als je daarentegen complexe database oplossingen verkoopt is het absoluut noodzakelijk dat je eerst een persoonlijk contact met je klant tot stand brengt (aangezien je zo'n dienst niet verkoopt dmv een eenvoudig emailtje...)
Mijn vragen aan jullie:
- hoe kijken jullie aan tegen de moeilijkheden van het omzetten van mensen die zich orienteren naar concrete klanten.
- wat zijn do's en don'ts om contact (per email of telefoon) tot stand te brengen
- hebben jullie nog algemene tips of leesvoer omtrent dit onderwerp?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
scott
scott
Hallo allemaal,
Veel dienstverlenende bedrijven zijn met een site aanwezig op internet. Vaak geven deze sites alleen informatie over het bedrijf met als doel in contact te komen met potentiële klanten. Dit contact kan tot stand komen dmv email of een invulformulier. Maar vaak is het zo dat je het liefst 'persoonlijk' in contact met die klant komt, dus bijvoorbeeld met de telefoon. Ik heb gemerkt dat het bijzonder moeilijk is om surfers die via zoekmachines of andere ingangen op je site komen om te zetten in daadwerkelijk potentiele klanten (dat wil dus zeggen dat ze contact op nemen).
Hoe "vager" je product of dienst, hoe moeilijker het is om mensen zo ver te krijgen dat ze actie ondernemen. Wat dat betreft hebben de ecommerce sites het wat makkelijker. Doordat zij over het algemeen alleen hele concrete producten als boeken/dvd's ed. verkopen is het voor de toevallige surfer veel duidelijker wat hij kan verwachten. Als verkoper hoef je bovendien ook niet persé met je klant in contact te komen aangezien het een eenvoudige transactie is. Als je daarentegen complexe database oplossingen verkoopt is het absoluut noodzakelijk dat je eerst een persoonlijk contact met je klant tot stand brengt (aangezien je zo'n dienst niet verkoopt dmv een eenvoudig emailtje...)
Mijn vragen aan jullie:
- hoe kijken jullie aan tegen de moeilijkheden van het omzetten van mensen die zich orienteren naar concrete klanten.
- wat zijn do's en don'ts om contact (per email of telefoon) tot stand te brengen
- hebben jullie nog algemene tips of leesvoer omtrent dit onderwerp?
Alvast erg bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/3438-internet-hoe-van-toevallige-browser-naar-klant/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag