• 0

Net begonnen, nu al aanslag?

Goedenavond allemaal,

 

Ik heb sinds kort een eigen bedrijfje, ingeschreven bij de kvk etc. maar ik zit nog in de voorbereidings fase en verwacht in januari officieel te kunnen starten. Nu kreeg ik vandaag een naheffingsaanslag van de belasting, daarin stond een geschatte omzet met 2 maal een boete van 60 euro vanwege niet betalen. Dit alles lijkt mij een beetje krom omdat ik nog niet "actief" ben en 0,0 omzet heb behaald en in me voorbereiding zit. Ik heb de brief net pas gelezen omdat ik laat thuis was. Wat kan ik het beste doen, de belasting morgen even bellen?

 

M.v.g.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Juni heb ik me ingeschreven, het gaat om omzetbelasting. periode van 07 t/m 09.

 

Maar ik heb al wat informatie verkregen, ook als je geen omzet binnen krijgt nog moet je even goed je aangifte invullen. Dus heb nog snel even de aangifte in gevuld en ga morgen even bellen.

Link naar reactie
  • 0

Als het over de maanden juli t/m september van dit jaar gaat, is het wel erg snel dat je een naheffing krijgt. Als het de eerste keer is, krijg je ook eerst een waarschuwing. Beste kun je gewoon even bellen met de belastingdienst en zeggen dat het een misverstandje is en dat het wel goed komt.

 

Je bent per juni ingeschreven. Vanaf dat moment ben je al belastingplichtig. Ongeacht of je omzet/winst maakt of niet. Bij geen omzet vul je gewoon 0 in op de aangifte.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Maar ik heb al wat informatie verkregen, ook als je geen omzet binnen krijgt nog moet je even goed je aangifte invullen. Dus heb nog snel even de aangifte in gevuld en ga morgen even bellen.

 

Beste Sicil,

 

Ik hoop dat het bellen wat heeft opgeleverd, Zo niet: het komt vanzelf goed als je de aangifte alsnog als 0 of nihil-aangifte hebt ingediend. De aanslag wordt dan vernietigd. Wel even de ontvanger bellen voor uitstel van betaling, want de betalingstermijn van zo'n aanslag is meestal kort en de afhandeling van je 0-aangifte lang(er).

 

groet,

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.