De bezem gaat door het forum

Aanbevolen berichten

Ik ben zelf geen voorstander van FAQ's omdat er vaak net niet dat antwoord bij staat wat ik wilde zien, of omdat sommige vragen bekeken door verschillende ogen ook verschillende maar beide juiste antwoorden kan geven...

Dat is nou juist de kracht van dit forum...denk ik...

Als je een ondernemersvraag stelt, krijg je een antwoord hoe een techneut het ziet, hoe de boekhouder denkt dat het moet en hoe het verkooptalent daarover denkt...

Als je zo'n vraag in een Faq stopt....welk antwoord neem je dan en waarom zijn de andere antwoorden dan niet goed??

 

PS Uiteraard kunnen de vraagjes waar vindt ik informatie over...

wel in een faq...

Egbert Punter

Link naar reactie

Als je een ondernemersvraag stelt, krijg je een antwoord hoe een techneut het ziet, hoe de boekhouder denkt dat het moet en hoe het verkooptalent daarover denkt...

 

De antwoorden worden niet herschreven, maar in de FAQ komen de oorspronkelijke topics. Dus als in een topic al die verschillende reacties staan, dan worden al die verschillende reacties direct daarbij in de FAQ opgeslagen.

Link naar reactie

Ik denk dat het toch wel zin heeft om een aantal echte FAQ's te schrijven. Deze hoeven niet uitgebreid te zijn maar kunnen ook heel kort en bondig zijn. Het is meer een soort handvat. Als aanvulling daarop kunnen dan in die FAQ was linken staan naar externe websites en interne topics. Deze FAQ's kunnen vervolgens steeds verder uitgebreid worden aan de hand van vragen van bezoekers enzovoort.

 

Het beste lijkt mij om een FAQ te starten over een basisonderwerp zoals bijvoorbeeld:

- Het ondernemingsplan

- Officieel starten (KvK inschrijven, Belastingdienst, UWV, etc)

- Verzekeringen

- Belasting

- etc.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Het verwijderen van "domme" vragen en antwoorden of gesloten items door de bezem-wagen vind ik absoluut geen goed idee. HL is zo langzamerhand een pittige database geworden van kennis en ervaring van ervaren en minder ervaren ondernemers. Ook de "domme" vragen en antwoorden horen daarbij.

 

Het komt, mijns inziens, slechts een enkele keer voor dat een HBO-CE een vraag stelt over een compleet business plan of om informatie vraagt die via een zoekmachine eenvoudig is te vinden. Voor ons wellicht makkelijk te vinden, voor een minder internet geleerde misschien niet of moeilijk te vinden.

 

Laten we elkaar in waarde laten. Ook minder internet geleerden bezoeken HL.....

 

PS. Domme vragen bestaan niet. Wel domme antwoorden en antwoorden op luie vragen.

 

PPS. Aan een FAQ over merken, merkrechten, marketing en over Open Source Software wil ik graag meewerken.

Link naar reactie
De antwoorden worden niet herschreven, maar in de FAQ komen de oorspronkelijke topics. Dus als in een topic al die verschillende reacties staan, dan worden al die verschillende reacties direct daarbij in de FAQ opgeslagen

Dan zijn bij deze mijn bedenkingen betreffende de FAQ opgelost ;)

Egbert Punter

Link naar reactie

 

Zoals het zich nu ontwikkelt blijft HL ook studenten en starters met weinig voorkennis bedienen. Alleen wordt de balans een beetje hersteld om dit forum ook interessant te houden voor starters met meer gevorderde vraagstukken. Die begonnen namelijk af te haken. En dat is uiteindelijk wel de doelgroep van dit forum.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik denk dat wel niet moeten doorschieten met vegen, maar zo nu en dan is het wel nodig om HL als geheel een beetje op nivo te houden. Discussies die soms over hele boeiende kwesties gaan, maar niet zoveel met ondernemen an sich van doen hebben zie ik het liefst in off-topic.

 

Verder zou ik er best happy mee zijn als iemand een FAQ voor ondernemingsplannen wil gaan samenstellen op basis van de discussies - ik heb er zelf net te weinig rust en aandacht voor om dat nu goed op te pakken.

Link naar reactie

FAQHELPERS:

 

Als jullie topics vinden die geïndexeerd moeten worden in de FAQ, dan kan je gewoon een bericht plaatsen in het topis, met de plaats waar het hoort en eventueel commentaar. De Mods zullen het topic dan indexeren (niet teveel tegelijk graag)

 

We hebben ook een merge optie. Verschillende topics over hetzelfde onderwerp kunnen samengevoegd worden en geïndexeerd. Plaats in ieder topic een bericht met die strekking (weer niet teveel tegelijk)

 

Na het mergen of indexeren halen we die kleine berichtjes weer weg.

 

Misschien is het handig dat de verschillend FAQhelpers eerst een onderlinge verdeling maken: Ik doe dit mapje, jij doet dat mapje. Misschien is het wel een idee om zelfs nog in een map een onderverdeling te doen. Bijvoorbeeld: Ik noteer alle draadjes uit 'Financiering' die over subsidie gaan, en jij noteert alle draadjes uit 'Financiering' die over VC gaan.

 

Dit is veel handiger dan wanneer wij met zijn allen hetzelfde mapje gaan doorploegen.

 

Trouwens: misschien is het een idee om de FAQ en de geïndexeerde berichten te koppelen. D.w.z. eerst een algemeen bericht/samenvatting die de FAQhelper heeft geschreven, en vervolgens verwijzingen naar de draadjes waarin verschillende onderdelen eerder zijn besproken. Dit zorgt er voor dat er aan de ene kant een coherent verhaal staat, maar dat tegelijkertijd duidelijk wordt dat er geen 'best case' is, en dat anderen er anders over denken.

 

GuiCli

Hofstadter's Law: It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law.

Link naar reactie

FAQHELPERS:

 

Als jullie topics vinden die geïndexeerd moeten worden in de FAQ, dan kan je gewoon een bericht plaatsen in het topis, met de plaats waar het hoort en eventueel commentaar. De Mods zullen het topic dan indexeren (niet teveel tegelijk graag)

 

We hebben ook een merge optie. Verschillende topics over hetzelfde onderwerp kunnen samengevoegd worden en geïndexeerd. Plaats in ieder topic een bericht met die strekking (weer niet teveel tegelijk)

 

Na het mergen of indexeren halen we die kleine berichtjes weer weg.

 

Misschien is het handig dat de verschillend FAQhelpers eerst een onderlinge verdeling maken: Ik doe dit mapje, jij doet dat mapje. Misschien is het wel een idee om zelfs nog in een map een onderverdeling te doen. Bijvoorbeeld: Ik noteer alle draadjes uit 'Financiering' die over subsidie gaan, en jij noteert alle draadjes uit 'Financiering' die over VC gaan.

 

Dit is veel handiger dan wanneer wij met zijn allen hetzelfde mapje gaan doorploegen.

 

Trouwens: misschien is het een idee om de FAQ en de geïndexeerde berichten te koppelen. D.w.z. eerst een algemeen bericht/samenvatting die de FAQhelper heeft geschreven, en vervolgens verwijzingen naar de draadjes waarin verschillende onderdelen eerder zijn besproken. Dit zorgt er voor dat er aan de ene kant een coherent verhaal staat, maar dat tegelijkertijd duidelijk wordt dat er geen 'best case' is, en dat anderen er anders over denken.

 

GuiCli

 

Ik heb even een nieuwe topic gemaakt voor de FAQ en index. zie:

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=9;action=display;threadid=4583

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.