Ik heb een vraag over een boeking die ik in de administratie moet verwerken.
De casus is namelijk zo.
Ik heb een samenwerkingsverband met een andere bedrijf. Dat andere bedrijf heeft een subsidie gekregen van de provincie en daar zijn bepaalde voorwaarden aan verbonden. Nu houd die voorwaarde qua samenwerking in dat ik 66,66% van de door mij gestuurde facturen aan het andere bedrijf betaald krijg. De resterende 33,33% krijg ik niet betaald omdat mijn inbreng in de samenwerking moet zijn conform de subsidieverordening.
Nu is mijn vraag als volgt.
Normaal boek je een betaling op een factuur:
a/Omzet € 100,00
a/BTW € 19,00
Bank € 119
Nu krijg ik vanwege de samenwerking maar 66,66% uitbetaald en zou de boeking er anders uit komen te zien. Alleen is mijn vraag hoe zit dat met de BTW? Dien ik de BTW volledig (100%) in te boeken of dien ik de BTW voor 66,66% mee te nemen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
polden1
polden1
Hallo
Ik heb een vraag over een boeking die ik in de administratie moet verwerken.
De casus is namelijk zo.
Ik heb een samenwerkingsverband met een andere bedrijf. Dat andere bedrijf heeft een subsidie gekregen van de provincie en daar zijn bepaalde voorwaarden aan verbonden. Nu houd die voorwaarde qua samenwerking in dat ik 66,66% van de door mij gestuurde facturen aan het andere bedrijf betaald krijg. De resterende 33,33% krijg ik niet betaald omdat mijn inbreng in de samenwerking moet zijn conform de subsidieverordening.
Nu is mijn vraag als volgt.
Normaal boek je een betaling op een factuur:
a/Omzet € 100,00
a/BTW € 19,00
Bank € 119
Nu krijg ik vanwege de samenwerking maar 66,66% uitbetaald en zou de boeking er anders uit komen te zien. Alleen is mijn vraag hoe zit dat met de BTW? Dien ik de BTW volledig (100%) in te boeken of dien ik de BTW voor 66,66% mee te nemen.
Dus word de boeking
a/Omzet € 100
a/BTW € 19
Bank € 78,54
kosten € 40,46
Of dient de boeking dit te zijn?
a/Omzet € 100
a/BTW € 19
Bank € 78,54
kosten € 34,13
BTW € 6,33
Ik hoop dat er iemand een antwoord heeft.
Alvast bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34404-boeking-gedeeltelijke-betaling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag