Mijn vrouw is kinder- en jeugdtherapeut. De consulten laat zij contant afrekenen. De ouders krijgen een kwitantie dat zij betaald hebben. Vervolgens maak ik een factuur voor hen op, zodat zij de gemaakte kosten kunnen declareren bij hun zorgverzekeraar. Nu zijn er ouders die pas aan het eind van de maand een verzamelfactuur willen hebben. De ontvangen consulten moet ik natuurlijk wel tussentijds boeken in het kasboek. Aangezien ik het factuurnummer (nog) niet weet wil ik deze ontvangen boeken op een "tussenrekening". Welke tussenrekening kan ik daarvoor gebruiken? Ik neem aan dat dit een balansrekening moet zijn.
Dus:
Kas
@ tussenrekening
Nadat factuur is aangemaakt:
tussenrekening
@ omzetrekening
Ikzelf zit te denken aan vooruit ontvangen bedragen (dekt niet geheel de lading) of vraagposten (is het ook niet echt).
Er is sprake van BTW afdracht per kwartaal.
Integratieve kinder- en jeugdtherapie: www.kindsupport.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
KindSupport
KindSupport
Hallo allen,
Mijn vrouw is kinder- en jeugdtherapeut. De consulten laat zij contant afrekenen. De ouders krijgen een kwitantie dat zij betaald hebben. Vervolgens maak ik een factuur voor hen op, zodat zij de gemaakte kosten kunnen declareren bij hun zorgverzekeraar. Nu zijn er ouders die pas aan het eind van de maand een verzamelfactuur willen hebben. De ontvangen consulten moet ik natuurlijk wel tussentijds boeken in het kasboek. Aangezien ik het factuurnummer (nog) niet weet wil ik deze ontvangen boeken op een "tussenrekening". Welke tussenrekening kan ik daarvoor gebruiken? Ik neem aan dat dit een balansrekening moet zijn.
Dus:
Kas
@ tussenrekening
Nadat factuur is aangemaakt:
tussenrekening
@ omzetrekening
Ikzelf zit te denken aan vooruit ontvangen bedragen (dekt niet geheel de lading) of vraagposten (is het ook niet echt).
Er is sprake van BTW afdracht per kwartaal.
Integratieve kinder- en jeugdtherapie: www.kindsupport.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34405-boeken-van-ontvangst-in-kasboek-voordat-factuur-aangemaakt-is/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag