• 0

Stilte in detailhandel?

Wij hebben en bedrijf in de detailhandel van duurdere electronicaprodukten.

 

Na 3 jaren van groei, die vooral goed te merken was in november in december (zo rond de feestdagen) is het nu ineens gebeurd. Het is stil! Erg stil, het lijkt wel of men niks koopt.

 

Mijn vraag: Is het bij jullie ook rustig (andere branches)? anders lijkt het erop dat wij iets verkeerd doen.

 

[titel aangepast - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zowel winkel als webshop, maar wat opvalt is dat web-aankopen een stuk minder zijn als vorig jaar in deze tijd. (tv, computer, camera, etc)

Nu horen wij van anderen in deze branche dat het ook erg rustig is, maar ik ben benieuwd hoe het op dit moment in andere branches gesteld is.

 

Link naar reactie
  • 0

ik heb zelf geen winkels maar .... volg het wel een beetje dus vandaag ben ik maar een beetje van de postkamer: http://www.emerce.nl/nieuws/race-einde-kerstmaand-ecommerce-begonnen

 

http://www.gfk-retailreports.nl/

 

http://www.emerce.nl/nieuws/bricks-clicks-groeit-sneller-pure-players-ecommerce

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

ik zit in de drogisterijbranche, die staat ook behoorlijk onder druk!

wijzelf (bricks+clicks) doen het goed en groeien nog steeds.

 

Ik signaleer wel een lichte daling in passanten, maar dat valt bij ons nog mee in vergelijking met andere steden waar zelfs een passantendaling van 20% gemeten is. (wij hadden begin dit jaar zelfs een lichte stijging)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Kennelijk is het in onze branche ook rustiger.

Da's alle jaren wel zo, maar als ik kijk naar adverterende collega's op o.a. Marktpl.

dan zie ik daar in onze categorie een toename van bijna 30% in aantal advertenties t.o.v. een half jaar terug.

 

Zelf zie ik daar niet veel heil in.

We vissen met mekander in dezelfde vijver, dus voer ik wel op eenandere manier een beetje bij ;)

 

Hoorde net dat mensen een budget van € 100.- per kind heel gewoon vinden voor Sint.... dus waarschijnlijk draaien de speelgoedshops e.d. prima (op dit moment)

 

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben en bedrijf in de detailhandel van duurdere electronicaprodukten.

 

Na 3 jaren van groei, die vooral goed te merken was in november in december (zo rond de feestdagen) is het nu ineens gebeurd. Het is stil! Erg stil, het lijkt wel of men niks koopt.

 

Mijn vraag: Is het bij jullie ook rustig (andere branches)? anders lijkt het erop dat wij iets verkeerd doen.

 

Ik ben zelf geen retailer, maar zakelijk dienstverlener. Ook ik merk dat het dit jaar rustiger is dan voorheen. Daardoor ben ik nu terughoudender in mijn zakelijke en privé aankopen. Helemaal wat electronica betreft. Want vooral in deze branche volgen de nieuwe producten elkaar razendsnel op. Dus hiermee loop je het risico dat wat vandaag dé hipste en handigste musthave is, over een halfjaar bij wijze van spreke alweer een dinasaurproduct is. Ik weet niet of dit geldt voor elk duurder electronicaproduct, maar ik kan even geen uitzondering bedenken (of toch wel: hoorapparaat?). Er is bovendien zoveel keus dat, dat ik me kan voorstellen dat menigeen er niet meer uitkomt en alleen daarom al de aankoop voor zich uitschuift.

 

Als aanbieder van duurdere electronica zou ik me dus heel duidelijk profileren als de meest deskundige en objectieve aankoopadviseur voor een aantal productcategorieën bij wie je bijvoorbeeld tot 3 jaar na aankoop een goede prijs krijgt voor het te vervangen product en/of X% korting op elk volgend product dat je nadien koopt.

 

 

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Sterker nog: het schijnt dat vrouwen in slechte tijden meer uitgeven aan make-up om hun succeskansen te vergroten. Een oprichter van een groot cosmeticamerk (ik meen Revlon) zei daarom ook ooit: "We don't sell lipstick, we sell hope"

Gefeliciteerd overigens met die fantastische omzetstijging.

 

Het lijkt me overigens dat elke business op één of andere manier kan inspelen op economisch slechte tijden.

Bijvoorbeeld horeca: "Kom naar onze aantrekkelijk geprijsde wekelijkse netwerkontbijt/-lunch/-borrel/-diners en ontmoet zo interessante nieuwe mensen die u verder kunnen helpen met uw carriëre/bedrijf"

Of dure electronica: "Kom langs tijdens één van onze fuck-the-crisis-vrijdagmiddagen, vertel in 5 minuten hoe jij je door de crisis slaat en maak kans op een gratis ipad en profiteer sowieso van onze speciale fuck-the-crisis-vrijdagmiddagkortingen"

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Berichtje uit meubelland, retail, het is heel erg rustig ! >:( Beangstigend rustig zelfs.... begon al eind vorig jaar. Belrondje langs wat collega's leerde me vandaag dat het overal van hetzelfde is.

 

Je gaat inderdaad twijfelen aan jezelf. Heeft echter weinig zin nu.

Link naar reactie
  • 0
Berichtje uit meubelland, retail, het is heel erg rustig ! Beangstigend rustig zelfs.... begon al eind vorig jaar. Belrondje langs wat collega's leerde me vandaag dat het overal van hetzelfde is.

 

ja en dan kunnen ze geld verdienen. heb 10 weken geleden meubels besteld. zou week 49 komen krijg vandaag het bericht dat het misschien week 51 wordt maar dat dit ook nog niet zeker is. Zeker niet op tijd aan de franco orderwaarde gekomen >:(

 

Ben in staat om de order te annuleren maar ja heb al een deel aanbetaald en dat zal bij die meubelboer al wel op zijn ;D

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad een cirkel waar volgens mij inderdaad bijna elke branche nu mee te maken heeft, bij ons begon het een paar weken terug toen de prijzen van hardware (met name harddisks) door de overstromingen in Thailand explosief stegen.

 

Dit duurt nog maanden en betekent dat ook laptops, digitale cameras, etc flink in prijs gaan stijgen, wat nu nog niet eens te merken is dankzij de grote voorraden die er nog zijn. Voorraden die nu ook nog eens lang blijven liggen omdat er weinig gekocht wordt, euro's worden niet uitgegeven zo lijkt het.

 

Wat wij links en rechts horen kan dit een ramp worden voor veel bedrijven (in onze branche tenminste), het kan nog een paar maanden duren maar ik denk dat er heel wat gaat gebeuren..

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vanaf begin dit jaar loopt de omzet in de electronica branche achteruit. Had men daarvoor nog de sportevenementen en introducties van nieuwe producten die de omzet omhoog stuwde is het in 2011 een stil jaar.

Ook het steeds grotere aanbod op internet van webwinkels met grijze import werkt niet echt mee.

 

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er geen brood meer te verdienen valt in de branche.

Het voordeel tegenover veel web - en fysieke winkels is dat jullie zowel on - als offline te bereiken zijn en dat USP zullen jullie dus moeten uitbuiten.

 

De trend voor 2012 wordt positioneren zelf hou ik het profileren, dus je onderscheiden van de rest en vooral niet doen wat je concullega's doen.

 

Succes.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

 

De trend voor 2012 wordt positioneren zelf hou ik het profileren, dus je onderscheiden van de rest en vooral niet doen wat je concullega's doen.

 

 

Positioneren, profileren, differentiëren: dat is geen trend maar een tijdloze drijfveer voor ondernemers. Probleem is het ingebakken middenstander-denken, waarbij de detailhandel zich ziet als de schakel tussen groothandel/leverancier en klant. Een doorgeefluik. Met vroeger nog marges die door de aanbodzijde werden vastgesteld. Dat zijn geen ondernemers.

 

Die hele middenstand gaat er tussenuit.

 

In een teruglopende markt biedt positioneren, profileren of differentiëren trouwens ook beperkt perspectief. Dan is te hopen dat er in de goede jaren wat vet opgepot is. En moet wellicht wat meer opportunistisch ingekocht worden. Als de handel niet doorschuift, moeten er links en rechts stocklots ontstaan die zich lenen voor een grote actie. Speculeer!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nu is het zeker, het ligt niet aan onze bedrijfsvoering ;D Die was de afgelopen tijd juist steeds meer geoptimaliseerd aan de verschuivingen in de detailhandel (webshop met afhaalpunten, winkel met bestelcomputers en duidelijke voorraadindicaties, etc) Het is heel plotseling teruggelopen in het derde kwartaal, toen de negatieve berichten over crisis steeds meer in het nieuws kwamen. Toevallig vandaag ook dit bericht gelezen: http://www.nu.nl/economie/2681408/winstgevendheid-bedrijfsleven-verslechterd.html

 

Dan toch maar iets origineels bedenken om de mensen toch te laten kopen, het zou nu immers een drukke tijd moeten zijn...

 

Link naar reactie
  • 0

Wat dacht je van de bouwwereld?

De een naar de ander gaat failliet, zowel de grote aannemers als de kleine zelfstandige.

Als nu de vorst nog intreed zullen er nog meer gaan.

 

groetjes,

 

Leon

 

Is dat wel zo? Ik zie overal om me heen huizen die verbouwd en aangebouwd worden. Dit omdat verhuizen er voor de meeste op dit moment niet in zit vanwege de slechte huizenmarkt.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0
Beste henk,

 

Fabrikanten hebben veel problemen om hun grondstoffen geleverd te krijgen. Vooral leer is moeilijk nu. Leerproducenten hebben het ook zwaar. Beetje begrip ....

   

 

Het zijn allemaal houten meubelen (kasten, dressoir eethoek e.d.) Het bankstel een de eetkamerstoelen bij een ander gekocht en binnen 6 weken geleverd gekregen.

 

Is dat wel zo? Ik zie overal om me heen huizen die verbouwd en aangebouwd worden. Dit omdat verhuizen er voor de meeste op dit moment niet in zit vanwege de slechte huizenmarkt.

 

Bij de bouwmarkten denk ik inderdaad dat het wel mee zal vallen. afgelopen weken vaak geweest vanwege de verbouwing maar iedere keer als ik weer bij de kassa sta verbaas ik mij van de lange rij en de bedragen die men afrekent.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.