• 0

Stilte in detailhandel?

Wij hebben en bedrijf in de detailhandel van duurdere electronicaprodukten.

 

Na 3 jaren van groei, die vooral goed te merken was in november in december (zo rond de feestdagen) is het nu ineens gebeurd. Het is stil! Erg stil, het lijkt wel of men niks koopt.

 

Mijn vraag: Is het bij jullie ook rustig (andere branches)? anders lijkt het erop dat wij iets verkeerd doen.

 

[titel aangepast - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

hopelijk heeft de arreslee ook een trekhaak, net als de schimmel ;)

 

De Kerstman kan beter de fiets gaan nemen.... ik zie geen sneeuw;

 

volgens mij zijn alle waarschuwingen voor een aankomende barre winter een marketing/verkoop stunt van de (online)detailhandel .... iedereen zit met z'n sneeuwschoenen, blikken eten en zout te wachten op iets wat....... ::) ;D

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

 

en wie wil er met oud en nieuw ook geen mooi, nieuw en sprankelend kabeltje ? ;D

Precies! Hoewel het meestal een nieuwe TV is die kado gedaan wordt, waarna men er achter komt dat hij het met kabeltje net iets beter doet :D

 

Kabels is trouwens niet het enige wat wij doen, we richten ook de nodige feestjes in met AV apparatuur. Maar dat is een ander verhaal.

Link naar reactie
  • 0

Volgens Twinkle valt de malaise dus nog wel mee..

 

Straks allemaal een vreugdedansje rond de vuurkorf op de WebwinkelVakdagen ?

 

Wat me wel opvalt is dat veel mensen (bedrijven) klagen, maar ik hoor in mijn directe omgeving geen enkel ontslag. Of heb ik me inmiddels omringd met uitsluitend zelfstandigen?

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Wij zitten niet in de detailhandel, maar in de B2B-handel.

Sinds het begin van de crisis gaat het hier juist erg goed, ik heb amper tijd om het forum hier te lezen. Bedrijven gaan om te besparen zelf boekhouden met ons programma.

Maar toch hoop ik dat het binnenkort beter gaat bij iedereen.

Link naar reactie
  • 0

Mensen houden DEZE periode niet echt de hand op de knip maar gaan wel voor duurzamere producten die ook paar jaar meegaan of 'voor de hele familie' iets kopen; spelletjes, ipad's etc.

 

Voor niche, speciaal of bijzonder (service)winkels zal er altijd ruimte bestaan.... maar Internet zal volgens jaar met Amazon erbij verder toenemen.... vooral omdat je dan Bol Whekamp en nog een paar grote en GOEDE spelers in Nederland hebt....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ook zzp'ers en kleine zelfstandigen hebben zich dit jaar noodgedwongen bij de Voedselbank gemeld. Het totale aantal klanten stijgt ook.

 

Het is dit jaar voor het eerst dat zzp'ers bij de Voedselbank aankloppen, gaf Harrie Timmerman van Voedselbanken Nederland maandag aan. "Ook zij beginnen het moeilijk te krijgen. We kijken in de huidige crisis toch een beetje bezorgd naar wat het volgend jaar gaat worden.''

 

De voedselbanken zagen ook in 2011 weer een groei van het totale aantal mensen dat aanklopt voor een gratis voedselpakket. Precieze cijfers zijn er nog niet.

 

Verzekering

"Vooral de laatste maanden lijkt het weer harder te gaan", zei Timmerman. "Steeds meer mensen melden zich. En dus nu ook zzp'ers en kleine zelfstandigen, mensen uit het midden-en kleinbedrijf. De afgelopen jaren zijn veel mensen voor zichzelf begonnen, maar juist deze mensen blijken kwetsbaar als de situatie slechter wordt. Zzp'ers zijn vaak ook niet optimaal verzekerd, dus dan moeten ze soms terugvallen op hulp.''

 

Voedselpakketten

Nederland telt ruim 130 voedselbanken die wekelijks aan ongeveer 20 duizend gezinnen onder de armoedegrens gratis voedselpakketten verstrekken. De organisatie betaalt niet voor dat eten, maar zamelt in bij bedrijven, en werkt met onbetaalde vrijwilligers.

http://www.bnr.nl/topic/beurs/815019-1112/zzp-ers-naar-de-voedselbank

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.