• 0

Briefpapier een investering?

Voor dit jaar heb ik tot nu toe voor € 1.900,00 aan investeringen staan. Om voor investeringsaftrek in aanmerking te komen

moet ik nog voor € 300,00 investeren.

 

Als ik voor € 500,00 aan briefpapier, enveloppen ga kopen mag ik dit als investering opvoeren, zodat ik voor de investeringsaftrek in aanmerking kom ?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een investering is iets wat duurzaam gebruikt wordt, briefpapier gebruik je 1x, dus is het geen investering.

 

Je geeft aan nog voor € 300,- te moeten investeren, maar in principe moet je daarvan maken € 450,-. Een investering wordt fiscaal pas erkend wanneer deze groter of gelijk is aan dit bedrag. Je zult dus moeten investeren in een bedrijfsmiddel wat ten minste € 450,- kost.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een investering is iets wat duurzaam gebruikt wordt, briefpapier gebruik je 1x, dus is het geen investering.

 

Je geeft aan nog voor € 300,- te moeten investeren, maar in principe moet je daarvan maken € 450,-. Een investering wordt fiscaal pas erkend wanneer deze groter of gelijk is aan dit bedrag. Je zult dus moeten investeren in een bedrijfsmiddel wat ten minste € 450,- kost.

 

En daar op inhakend...

Zijn je overige investeringen wel tenminste 450 euro geweest? Zo niet, dan mag je ze sowieso niet meetellen.

Link naar reactie
  • 0

 

Briefpapier e.d Nee geen investering..

 

Investeringen hebben betrekking op bedrijfsmiddelen welke bij het productieproces over meerdere jaren gebruikt worden. Het gaat dan om investeringen in gebouwen, machines, apparatuur, transportmiddelen, gereedschappen, inventaris en dergelijke.

 

Het is zelfs zo dat vanaf 1 januari 2007 het verplicht is om af te schrijven over minimaal 5 jaar zonder rekening te hoeven houden met een restwaarde, jaarlijks dus 20% van de aanschafprijs. Daarbij ligt de kosten/investering grens vanaf 450,= zoals hier eerder vermeld.

 

Een uitzondering hierop is (tijdelijk) dat investeringen die in 2009/2010/2011 plaatsvinden in 2 jaar tijd (elk 50%) willekeurig kunnen worden afgeschreven dit is een tijdelijke maatregel als gevolg van de economische crisis.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 66 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.