• 0

Klant stuurt 1000 euro via internet bankieren , deal gaat toch niet door. Wat nu

3 dagen terug kwam een klant naar mij toe , die gene heeft dus gedeeltelijk contant betaald , en 1000 euro via internet bankieren. Ik heb die gene heen en weer gebracht van station naar de pand , van pand naar bank , van bank naar postkantoor , en uiteindelijk is de overschrijving van de auto niet gelukt vanwege ''meneer heeft problemen met belastingdienst''.

 

Dus deal gaat niet door. Geld contant terug gegeven , behalve de geld die naar mijn bank is gestuurd. Die moet ik dus nog terug sturen.

 

Ik heb toen niet aangegeven van: U moet tijd kosten / benzine kosten etc aan mij betalen als de deal niet doorgaat. Dus nu wilt die meneer al zijn geld terug. We hebben ook niks ondertekent op papier. Dus die meneer heeft geen bewijs dat hij een auto of wat dan ook wou kopen bij mij. Hij heeft wel 1000 euro gestuurd naar mijn bank rekening. Nu wilt die meneer zijn geld terug , alleen mijn vraag is , mag ik nu bijv 50 euro in rekening brengen?

 

Hij zegt dat als ik niet ''alles'' terug stuur , dat hij juridische stappen zal gaan ondernemen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Als je een vent was, had je die 25 euro van het cash gedeelte ingehouden. Dan had je dat immers in zijn gezicht gedaan. Nu wordt het een beetje achterbaks. In jouw geval zou ik die 50 euro echter zeker inhouden. Je bent een voorbeeld van iemand die negatief karma verzamelt, niet alleen op dit forum. Dat is interessant om te volgen, zeker als je niet in karma gelooft,

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 4

Op dat moment dacht ik hier niet aan. Ik dacht dat het iets kleins zou zijn en dat de deal toch zou doorgaan. Opeens blijkt dat de deal niet door gaat. Had ik niet verwacht. Is niet erg. Volgende keer zal ik het in de gezicht van de klant zeggen als er ooit weer zoiets gebeurd. Dit soort dingen gebeuren denk ik 1 op de 150 verkopen.

 

Gebeurt is gebeurt , ik stuur al zijn geld terug. Bedankt voor de info.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 1

 

Ik zou het voor lief nemen en alles terugstorten.. wie weet wat voor gezeik je voor een paar tientjes op je hals haalt.

Volgende keer beter.. :(

 

Klopt. Dat ga ik ook doen. Alles terugstorten. Toen die 1000 euro op me bankrekening was , voelde wel lekker moet ik zeggen. Nu moet ik het weer terug storten , dat is de gedeelte die ik haat. Weggeven van mijn geld :p

 

Mja bedankt voor de info. Nu weet ik wat ik moet doen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Beste Altan,

 

Als ik het goed lees was de koop een feit en ook de volledige betaling van de auto is voldaan.

Het probleem ontstond pas toen de koper zijn nieuwe auto op naam wilde zetten bij het postkantoor.

Omdat dit niet lukte moest de koop worden ontbonden.

 

Voor deze situatie ben ik het volledig eens met de anderen. Gewoon volledige bedrag terugstorten.

 

Je zou kunnen nadenken om iets in je algemene voorwaarden op te nemen voor dit soort situaties. Als de koop niet door kan gaan of uitgesteld moet worden vanwege het mislukken van overschrijven dan geldt een boete. Dan wel direct melden aan de klant als de situatie zich voordoet.

 

Ik weet niet in welke situaties een overschrijving wordt geweigerd, maar als dit vaker dreigt voor te komen dan is het zeker eens goed om na te gaan hoe je dit risico kunt afdekken. De koop was tenslotte al gesloten.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat als de verkoop een feit is, de betaling daaropvolgend geschied is en de klant met een niet toereikend eigen verhaal zit, de enige goede oplossing had geweest: De klant verzoeken een kennis te bellen en de auto op diens naam laten overschrijven. De klant is de legale bezitter van de auto, maar kan blijkbaar niet de tenaamgestelde worden. Dit is echter niet het probleem van Altan, maar van de eigenaar van de net gekochte auto. Zelfs een mondelinge afspraak is daar voldoende voor. Ondersteund door het schriftelijke bewijs: de betaling van de 1000 euro.

 

Alles wat Altan meer doet naar die klant toe is coulance. En die zouden we moeten steunen met reuzen.

Link naar reactie
  • 0

Tegoedbon ter waarde van 1000 euro voor de eerstvolgende aankoop ;D

 

want

 

Hollandse gezegde: Alleen de zon komt GRATIS op !!

 

Money talks , bullshit walks !!

 

Gr

Devlinx

 

Laatst kwamen klanten na mij. Die gast zegt tegen mij: Jaa krijg ik er garantie op.

 

Ik zeg: Nee is tot aan de stoep.

 

Hij: Wat!?!??! nee dat kan niet zoiets heb ik nog nooit gehoord.

 

(Hun waren met 2 personen. 2 hollanders.)

 

Ik zei: Jullie zijn hollanders toch? Jij bent hollander en jij ook toch?

 

Allebei de klanten keken mij raar aan en zeiden ja wij zijn hollanders.

 

Ik zei: Ken je deze...: Alleen de zon komt gratis op.

 

Klanten allebei heel raar kijken en wisten absoluut niet wat ze moesten zeggen haha.

 

Echt prachtig om te zien. Vooral als die woorden uit de mond van een Turk komen hahah

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat als de verkoop een feit is, de betaling daaropvolgend geschied is en de klant met een niet toereikend eigen verhaal zit, de enige goede oplossing had geweest: De klant verzoeken een kennis te bellen en de auto op diens naam laten overschrijven. De klant is de legale bezitter van de auto, maar kan blijkbaar niet de tenaamgestelde worden. Dit is echter niet het probleem van Altan, maar van de eigenaar van de net gekochte auto. Zelfs een mondelinge afspraak is daar voldoende voor. Ondersteund door het schriftelijke bewijs: de betaling van de 1000 euro.

 

Alles wat Altan meer doet naar die klant toe is coulance. En die zouden we moeten steunen met reuzen.

 

 

Dus eigenlijk eigenlijk eigenlijk.... heb ik gewoon gelijk. Het is niet mijn probleem dat de auto niet op zijn naam kan overgeschreven worden door zijn prive problemen met de belastingdienst. Daar heb je wel gelijk in haha. :p Maar ik heb geen zin in koppijn , ik stuur alles gewoon netjes terug.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

En daarnaast wil ik wel even erbij zeggen, higherlevel is echt ideaal. Als je met een probleem zit waarbij je iets niet zeker weet , dan krijg je hier gewoon ''gegarandeerd'' hulp met ''meestal'' de juiste lap tekst.

 

Higherlevel is meestal wel ''de site'' waar ik naar toe moet om vragen te stellen aan de mensen die meer ervaring hebben. Echt een goeie en zeer belangrijke site. De regering moet meer geld pompen op de bankrekening van de eigenaar van deze site.

 

Tijdens de crisis kan het erg handig zijn.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Tegoedbon ter waarde van 1000 euro voor de eerstvolgende aankoop ;D

 

want

 

Hollandse gezegde: Alleen de zon komt GRATIS op !!

 

Money talks , bullshit walks !!

 

Gr

Devlinx

 

Laatst kwamen klanten na mij. Die gast zegt tegen mij: Jaa krijg ik er garantie op.

 

Ik zeg: Nee is tot aan de stoep.

 

Hij: Wat!?!??! nee dat kan niet zoiets heb ik nog nooit gehoord.

 

(Hun waren met 2 personen. 2 hollanders.)

 

Ik zei: Jullie zijn hollanders toch? Jij bent hollander en jij ook toch?

 

Allebei de klanten keken mij raar aan en zeiden ja wij zijn hollanders.

 

Ik zei: Ken je deze...: Alleen de zon komt gratis op.

 

Klanten allebei heel raar kijken en wisten absoluut niet wat ze moesten zeggen haha.

 

Echt prachtig om te zien. Vooral als die woorden uit de mond van een Turk komen hahah

 

Dit vind ik dan wel weer een beetje jammer. Wist je nog dat je beloofde goede auto's te verkopen? Die niet zomaar kapot gaan? Beetje vreemde reactie zo.

 

Met niet eerlijk zijn heb ik het over auto's die gewoon binnen 1 maand kapot zullen gaan. De verkoper weet dat maar de koper(klant) weet dat dan niet. Dat is oneerlijk. Ik zou zulke auto's niet verkopen aan klanten. Veel autobedrijfen kopen auto's voor 250 euro en verkopen het voor 1000 euro.

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=19617;start=15#msg165346

 

Link naar reactie
  • 0

Tegoedbon ter waarde van 1000 euro voor de eerstvolgende aankoop ;D

 

want

 

Hollandse gezegde: Alleen de zon komt GRATIS op !!

 

Money talks , bullshit walks !!

 

Gr

Devlinx

 

Laatst kwamen klanten na mij. Die gast zegt tegen mij: Jaa krijg ik er garantie op.

 

Ik zeg: Nee is tot aan de stoep.

 

Hij: Wat!?!??! nee dat kan niet zoiets heb ik nog nooit gehoord.

 

(Hun waren met 2 personen. 2 hollanders.)

 

Ik zei: Jullie zijn hollanders toch? Jij bent hollander en jij ook toch?

 

Allebei de klanten keken mij raar aan en zeiden ja wij zijn hollanders.

 

Ik zei: Ken je deze...: Alleen de zon komt gratis op.

 

Klanten allebei heel raar kijken en wisten absoluut niet wat ze moesten zeggen haha.

 

Echt prachtig om te zien. Vooral als die woorden uit de mond van een Turk komen hahah

 

Dit vind ik dan wel weer een beetje jammer. Wist je nog dat je beloofde goede auto's te verkopen? Die niet zomaar kapot gaan? Beetje vreemde reactie zo.

 

Met niet eerlijk zijn heb ik het over auto's die gewoon binnen 1 maand kapot zullen gaan. De verkoper weet dat maar de koper(klant) weet dat dan niet. Dat is oneerlijk. Ik zou zulke auto's niet verkopen aan klanten. Veel autobedrijfen kopen auto's voor 250 euro en verkopen het voor 1000 euro.

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=19617;start=15#msg165346

 

 

Ik vind jouw reactie dan weer jammer, Radeoxx.

Altan is een veelbesproken HL lid geweest, aan het karma te zien heeft hij zich gelukkig behoorlijk gecorrigeerd, en om dan nu weer zo'n oud topic op te rakelen.

En ook dit topic is niet nieuw.

 

Slotje erop misschien?

 

Link naar reactie
  • 0

Tegoedbon ter waarde van 1000 euro voor de eerstvolgende aankoop ;D

 

want

 

Hollandse gezegde: Alleen de zon komt GRATIS op !!

 

Money talks , bullshit walks !!

 

Gr

Devlinx

 

Laatst kwamen klanten na mij. Die gast zegt tegen mij: Jaa krijg ik er garantie op.

 

Ik zeg: Nee is tot aan de stoep.

 

Hij: Wat!?!??! nee dat kan niet zoiets heb ik nog nooit gehoord.

 

(Hun waren met 2 personen. 2 hollanders.)

 

Ik zei: Jullie zijn hollanders toch? Jij bent hollander en jij ook toch?

 

Allebei de klanten keken mij raar aan en zeiden ja wij zijn hollanders.

 

Ik zei: Ken je deze...: Alleen de zon komt gratis op.

 

Klanten allebei heel raar kijken en wisten absoluut niet wat ze moesten zeggen haha.

 

Echt prachtig om te zien. Vooral als die woorden uit de mond van een Turk komen hahah

 

Dit vind ik dan wel weer een beetje jammer. Wist je nog dat je beloofde goede auto's te verkopen? Die niet zomaar kapot gaan? Beetje vreemde reactie zo.

 

Met niet eerlijk zijn heb ik het over auto's die gewoon binnen 1 maand kapot zullen gaan. De verkoper weet dat maar de koper(klant) weet dat dan niet. Dat is oneerlijk. Ik zou zulke auto's niet verkopen aan klanten. Veel autobedrijfen kopen auto's voor 250 euro en verkopen het voor 1000 euro.

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=19617;start=15#msg165346

 

 

Ik vind jouw reactie dan weer jammer, Radeoxx.

Altan is een veelbesproken HL lid geweest, aan het karma te zien heeft hij zich gelukkig behoorlijk gecorrigeerd, en om dan nu weer zo'n oud topic op te rakelen.

En ook dit topic is niet nieuw.

 

Slotje erop misschien?

 

 

Je hebt gelijk! ;) Nog helemaal niet zo bekeken!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.