yvonne53 Geplaatst: 28 november 2011 yvonne53 4 0 Geplaatst: 28 november 2011 hallo, ik ga in februari stoppen en ik wil de stakingswinst storten in een lijfrente, maar kan ik deze direct maandelijks uit laten keren en hoe verreken ik dat met de belastingdienst? mijn oudedagreserves heb ik een aantal jaren geleden al in een lijfrente gestort en die komt pas over 7 jaar vrij ik hoor graag van jullie Link naar reactie
0 Jeroen Bakker Geplaatst: 28 november 2011 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 28 november 2011 Het advies wat in je vorige topic is gegeven, lijkt me hierop ook van toepassing. Link naar reactie
0 yvonne53 Geplaatst: 28 november 2011 Auteur yvonne53 4 0 Geplaatst: 28 november 2011 jeroen, maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn eerste vraag of deze lijfrente direct kan ingaan door maandelijkse uitkeringen en of daar het bedrag van de belasting dan ingehouden wordt? Link naar reactie
0 Louis van Trotsenburg Geplaatst: 28 november 2011 Louis van Trotsenburg 253 33 Geplaatst: 28 november 2011 Beste Yvonne, Je kunt je stakingswinst zonder problemen ook in een direct ingaande lijfrente stoppen. Door de uitkerende verzekeraar zal loonheffing worden ingehouden op de uitkering. Jij moet zowel de bruto uitkering als de ingehouden loonheffing in je aangifte inkomstenbelasting opnemen. Groeten, Louis www.visservaneck.nl. Link naar reactie
0 yvonne53 Geplaatst: 28 november 2011 Auteur yvonne53 4 0 Geplaatst: 28 november 2011 louis, bedankt voor je heldere antwoord yvonne Link naar reactie
0 Marnix Wansink Geplaatst: 28 november 2011 Marnix Wansink 312 45 Geplaatst: 28 november 2011 Hi Yvonne, Ik weet niet of er in andere topics al verder is gepraat over de mogelijkheden maar er kunnen wel wat haken en ogen aanzitten. Zo zitten er maxima aan de winst die hiervoor in aanmerking komt maar de belangrijkste mogelijke beperking geldt in het geval je nu nog geen 65 bent (dacht ik aan gezien je andere lijfrentes pas over 7 jaar vrijkomen). Als dit zo is, dienen de uitkeringen uit de lijfrente verplicht levenslang te zijn. Hoeft uiteraard geen probleem te zijn, maar indien het een relatief klein bedrag is en je bent een aantal jaar jonger dan 65, dan kan het weleens tegenvallen wat je er per jaar voor terugkrijgt uiteraard. Link naar reactie
yvonne53
yvonne53
hallo,
ik ga in februari stoppen en ik wil de stakingswinst storten in een lijfrente, maar kan ik deze direct maandelijks uit laten keren
en hoe verreken ik dat met de belastingdienst?
mijn oudedagreserves heb ik een aantal jaren geleden al in een lijfrente gestort en die komt pas over 7 jaar vrij
ik hoor graag van jullie
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag