• 0

Garantie geven aan kopers (bedrijven)

Bij de fabrikant waar ik mijn led schermen afneem krijg ik 2 jaar garantie op onderdelen.

Als ik besluit om schermen van deze fabrikant ook te gaan verkopen aan bedrijven kan ik dan deze zelfde garantie aanhouden?

En tot hoelang moet ik reserve onderdelen kunnen blijven leveren? Je wordt nl toch een soort 'importeur'.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34448-garantie-geven-aan-kopers-bedrijven/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Zit de fabrikant in NL/EU of buiten de EU?

Als je levert aan bedrijven dan is het aan jouzelf hoe je omgaat met garantie en aftersales. Best maak je hier duidelijke afspraken over met de fabriek, zodat jij de garantiegevallen daar weer heen kan sturen in ruil voor een credit nota of nieuw/gerepareerd product.

Lever je aan consumenten, dan zijn die beschermd door de wet en moet je een redelijke garantietermijn geven. Dat komt in de praktijk vaak neer op 2 jaar, afhankelijk van het soort product en prijs.

• 0

Wij stellen zelf een apparaat samen met onderdelen van diverse fabrikanten. Op het één krijgen we zelf een half jaar en op andere delen één jaar vanaf aanschafdatum. We geven zelf één jaar garantie op het gehele apparaat en nemen daardoor zelf een behoorlijk stuk van de garantieperikelen op ons nek. Zelfs ingeval er iets stuk gaat na garantietermijn (tot twee jaar)proberen we soepel te zijn met het sturen van een rekening. We kunnen ons geen negatieve discussie over ons product veroorloven. We nemen daarom ook alleen genoegen met Aklasse componenten en houden er ook voldoende van op voorraad. We verkopen in de praktijk alleen aan bedrijven..

Dus afhankelijk van hoe belangrijk je jouw naam en terugkerende klanten vindt bepaal je de garantietermijn.

• 0

Beste Prodisplay,

Wat betreft het naleveren van onderdelen, dit is bij wet niet geregeld. Informatie over nalevering is te lezen op de site van Euronorm, zie:

http://www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=1704

Wat betreft het wettelijke kader van het verstrekken van garantie aan bedrijven is wellicht nog onderstaand draadje nuttig:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=44;action=display;threadid=37810;start=msg351679#msg351679

Groeten,

Elke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar