Beste mede forummers,

Ik heb een vraag...

Ik en een vriend willen een VOF starten, en willen een vof-contract opstellen.

Heb gelezen dat dat toch wel essentieel is om bepaalde dingen zwart op wit te hebben.

Nu vraag ik mij af...waaraan moet zon contract voldoen?

Is er een bepaald sjabloon voor? of zijn het gewoon regels met daaronder 2 handtekeningen? En is zon contract ook meteen officieel geldig?

Alvast bedankt :)

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/3447-vof-contract/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Voor de oprichting van een v.o.f. is het niet verplicht om een vennootschapsakte op te stellen. Het is wel aan te raden om de afspraken tussen de vennoten schriftelijk vast te leggen.

Opstellen contract

Bij het opstellen van een vennootschapsakte kan een accountant of een juridisch adviseur u helpen. Het is ook verstandig om de akte bij de notaris vast te leggen.

Inhoud contract

In het vennootschapscontract kan onder meer worden opgenomen:·

·   de naam van de vennootschap;

·   het doel van de vennootschap;

·   de inbreng van de vennoten: dit kan geld zijn, maar ook arbeid, goederen, goodwill, knowhow, etc.;

·   de verdeling van winst en verdeling van verliezen;

·   de bevoegdheden van de vennoten;

·   afspraken over ziekte;

·   afspraken over vakantiedagen.

Modelcontract

Bij de kamer van koophandel kunt u voor € 6,85 een modelcontract van een v.o.f. op diskette kopen.

(bron: www.bedrijvenloket.nl)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/3447-vof-contract/#findComment-32044
Delen op andere sites

• 0

Maar al te vaak blijkt dat een VOF opzetten heel snel besloten wordt en dat het contract opstellen vergeten wordt onder het mom van "we gaan zo goed met elkaar om". Dat is ook de reden waarom het contract in goede tijden opgesteld "moet" worden, zelfs bij familieleden. Als dit niet lukt dan zou dat op zich al een reden zijn om niet door te gaan.

In het contract regel je, naast o.a. de winstverdeling, alles wat er in "slechte" tijden moet gebeuren. In welke vorm het contract dan ook is opgesteld, het blijft een overeenkomst waar alle partijen zich aan moeten houden. Het standaard contract van de KvK heeft als voordeel dat dit voor iedereen duidelijk en eenduidig is. Het is echter geen vast keurslijf, er mag net zoveel toegevoegd als doorgestreept worden. Dit is dus afhankelijk van de onderlinge afspraken.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/3447-vof-contract/#findComment-32146
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar