• 0

Vraag over beleggingen duitsland

Ik ben benaderd om mee te doen met een onroerend goed belegging in Duitsland. Commercieel ziet het er heel goed uit en de bedenkers willen wel wat extra zekerheden stellen.

 

Ik zou dan met een kleine club anderen samen in een cv als commanditair vennoot geld beschikbaar stellen aan een Duitse gmbh die het pand aankoopt en exploiteert. Er zal ook een beherend vennoot zijn, maar dat ben ik dus niet. De CV krijgt geen aandelen in de Gmbh, het lijkt meer op een lening. De aandelen van de Gmbh zijn van iemand anders.

 

Daarvoor krijg ik het volgende terug:

 

1. Mijn ingelegde geld wordt in 20 jaren terugbetaald. Doch als er genoeg geld is en ik dat ook wil dan kan dat ook eerder zijn.

 

2. Ik krijg 5% rente per jaar over de originele hoofdsom. Dat wil zeggen dat ik ieder jaar hetzelfde bedrag krijg ook al is een deel van het geld al terugbetaald. In wezen gaat mijn effectieve rente oplopen tot uiteindelijk 100% in het laatste jaar.

 

Ik krijg dus geen stemrechten en mijn uitkering is ook niet afhankelijk van de winst. Het onroerend goed is voor het overgrote deel gefinancierd door de bank die natuurlijk eerst zijn geld krijgt.

 

Welke belasting ga ik nu betalen in Nederland? Ik hoop dat het bij Box 3 blijft net als bij een scheeps CV.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.