• 0

Nieuwe producten voor budgetfitness?

Hallo,

Ik ben een startende ondernemer die een budgetfitness gaat beginnen.

Mijn hoofdbreker op dit moment is:

Is het beter om meteen professionele fitnessapparatuur aan te schaffen ?

( voordeel kwaliteit , duurzaam enz.)

Of is het beter om eerst fitnessapparatuur die normaal voor thuisgebruik zijn bedoeld aan te schaffen?

Het geld moet van een investeerder komen.

Een voorbeeld: hometrainer thuisgebruik: 700 euro. Hometrainer fitnessclub: 1600 euro.

remember het is een budgetfitness met abonnementen van 17,00 euro

wat is tactisch juist?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Houd met name rekening met het veiligheidsaspect. Als iemand een oefening doet op een apparaat met gewichten en er gaat iets mis, dan zou ik wanneer ik een aandeel in jouw bedrijf zou hebben er sterk de voorkeur aan geven dat er een deugdelijk apparaat staat.

 

Kijk ook eens naar gebruikte, verouderde apparatuur. Er is de laatste jaren enorm veel high-tech apparatuur op de markt gekomen (netwerkgekopppeld, met allerlei persoonsspecifieke systemen), hierdoor is veel apparatuur vroegtijdig vervangen. Ook is er wel eens internetveiling waar prima apparaten te koop staan.

 

Dingen voor thuisgebruik zijn soms ook gewichtsbegrensd (maximaal geschikt voor personen tot 100 kg lichaamsgewicht), dit terwijl op een sportschool ook mensen met meer gewicht rondlopen. Moet je dus niet willen.

 

Daarnaast zit je nog met de juiste uitstraling. Een budgetuitstraling is prima, maar allerhande thuistoestelletjes geeft wel echt een hobbymatige indruk, of dat gaat werken?

Link naar reactie
  • 0

Zeker professioneel. Ook al heb je een budgetfitness mensen moeten niet na bijvoorbeeld 6 maanden op een crosstrainer staan die allemaal krakende geluiden maakt. Dan is 17 euro per maand nog veel te veel. Thuisfitness is zoals eerder genoemd goed voor incidenteel te gebruiken aangezien de meeste mensen die een crosstrainer voor thuis kopen heel enthousiast beginnen, maar na 2 maanden er nog nauwelijks gebruik van maken.

 

Ook binnen de professionele apparatuur heb je nog genoeg prijsverschil. Waar ga jij je op vooral richten?

- krachtsporters? veel losse gewichten die in verhouding goedkoop zijn.

- huismoeders? hebben vaak niet veel aandacht voor moeilijke functies op apparatuur. Leveltje 4 en knallen.

- alleen vrouwen? denk dan een circuittraining. In verhouding zeer goedkoop en binnen een 40 minuten heb je het gehele lichaam getraind.

- anders ?

 

Ik denk dat je bij budget vooral moet bezuinigen op personeelskosten, dus weinig begeleiding. Voor de rest vinden mensen het toch fijn om leuke muziek te horen in de gehele zaak en af en toe op een beeldscherm c.q. TV te kunnen kijken die ergens hangt.

 

Kijken anders even hier Klik Misschien kun je hier iets leuks (en in verhouding goedkoop) tussen vinden.

 

Succes!

 

ps. In een branche die zo overvol is en waar naar schijnt 1 op de 5 bedrijven verlies draait... Wat gaat jou succes geven?

 

"Leiderschap is mensen laten worden wie ze zijn" - Wessel Ganzevoort

"Trust is good, but control is better." - Vladimir Lenin

Link naar reactie
  • 0

Altijd professioneel.

 

Ik kan het berichtje niet meer terugvinden, maar met het niet meer stilzwijgend mogen verlengen van abonnementen krijgen zeker sportscholen het moeilijk.

Vooral degene die zich niet onderscheiden.

 

Een huis tuin en keuken apparaat is niet geschikt voor 14 tot 16 uur per dag intensief gebruik.

 

Maar dit zou je toch zelf al moeten weten.

Ik verbaas me eigenlijk over de vraag.

 

Link naar reactie
  • 0

remember het is een budgetfitness met abonnementen van 17,00 euro

wat is tactisch juist?

 

17 euro voor budgetfitness vind ik nog steeds aan de hoge kant. zie de tarieven van een klant van ons, fitforfree.

 

En zij hebben ook gewoon professionele apparatuur staan. Probeer eens uit te vinden hoe zij nou zo goedkoop kunnen zijn. En kijk waar dan voor jou de verbeterpunten of bezuinigingspunten liggen

Link naar reactie
  • 0

Zeker professioneel. Ook al heb je een budgetfitness mensen moeten niet na bijvoorbeeld 6 maanden op een crosstrainer staan die allemaal krakende geluiden maakt. Dan is 17 euro per maand nog veel te veel. Thuisfitness is zoals eerder genoemd goed voor incidenteel te gebruiken aangezien de meeste mensen die een crosstrainer voor thuis kopen heel enthousiast beginnen, maar na 2 maanden er nog nauwelijks gebruik van maken.

 

Ook binnen de professionele apparatuur heb je nog genoeg prijsverschil. Waar ga jij je op vooral richten?

- krachtsporters? veel losse gewichten die in verhouding goedkoop zijn.

- huismoeders? hebben vaak niet veel aandacht voor moeilijke functies op apparatuur. Leveltje 4 en knallen.

- alleen vrouwen? denk dan een circuittraining. In verhouding zeer goedkoop en binnen een 40 minuten heb je het gehele lichaam getraind.

- anders ?

 

Ik denk dat je bij budget vooral moet bezuinigen op personeelskosten, dus weinig begeleiding. Voor de rest vinden mensen het toch fijn om leuke muziek te horen in de gehele zaak en af en toe op een beeldscherm c.q. TV te kunnen kijken die ergens hangt.

 

Kijken anders even hier Klik Misschien kun je hier iets leuks (en in verhouding goedkoop) tussen vinden.

 

Succes!

 

ps. In een branche die zo overvol is en waar naar schijnt 1 op de 5 bedrijven verlies draait... Wat gaat jou succes geven?

 

Eens met bovenstaande reactie, vooral het vetgedrukte. Wat vond ik het saai toen ze bij ons de tv hadden verwijderd. En ik was niet de enige.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

17 euro voor budgetfitness vind ik nog steeds aan de hoge kant. zie de tarieven van een klant van ons, fitforfree.

 

En zij hebben ook gewoon professionele apparatuur staan. Probeer eens uit te vinden hoe zij nou zo goedkoop kunnen zijn. En kijk waar dan voor jou de verbeterpunten of bezuinigingspunten liggen

17 euro is te duur, zeker voor huis-tuin-en keuken apparaten! je moet echt minimaal professioneel spul hebben staan, en zoals aangegeven kan je prima wegkomen met verouderde modellen.

 

F4F haalt de lage prijs door de grote schaal waarop ze opereren, standaard formule, weinig overhead.

en de abbo-prijs is helemaal uitgekleed, zelfs voor een douche moet je bijbetalen.

deel van de verdiendten zit o.a. in 3 maanden opzegtermijn en verloren passen, zij gaan de nieuwe regeling hard voelen...

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 1

De niche waar ik als sportschoolbezoeker naar zoek is die waar een sportschool nog niet claustrofobisch is volgestampt met cardio-apparaten en toestellen maar waar je nog met vrije gewichten aan de slag kan gaan.

Voorslaan, stoten, trekken zoals vroeger... ofwel : gewichtheffen is een illusie?

Zelfs het gewone kniebuigen of deadliften is al vrijwel nergens goed te doen wegens gebrek aan ruimte of materiaal.

Het personeel weet niet eens het verschil tussen een Smithmachine en squat rek en denken dat het hetzelfde is. 'k Heb er ooit althans 15 sportscholen op moeten nabellen om rookvrij te kunnen sporten met squat gelegenheid. Rookvrij sporten was kennelijk ook ooit een gat in de markt.. ::)

 

Het barst al van de dure wellnessgyms en de spotgoedkope met meuk volgestampte sportscholen met huppelklasjes, waar men verder de ballen verstand van krachttraining heeft.

iets in de geest van strongman, powerliften en gewichtheffen zou tenminste nog iets zijn wat slechts weinigen hebben.. ken bijv een locatie waar mensen 200km voor reizen en de lokatie is zelfs een oude schuur, maar wel met alles erin wat je maar zou wensen aan strong-man spullen. Zoek ook eens op GPP (general physical preparedness)

 

Qua groepslessen zou een uitzondering te maken zijn voor kettlebell training, dat begint ook in NL razend populair te worden

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.